به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیکه، یکی از گلزن‌ترین مدافعین مرکزی تاریخ باشگاه بارسلوناآمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۱۶ مهر ۱۳۹۵ (۱۶:۴۶) (۶۳۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


جرارد پیکه، از فصل 2008/09 که به بارسلونا پیوست، مجموعا 35 گل و تنها در این فصل، 3 گل با پیراهن این تیم به ثمر رسانده است. در این خبر به یادآوری مهم‌ترین گل‌های او می‌پردازیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

از بین تمام مدافعان مرکزی تاریخ باشگاه سرفراز کاتالان‌ها، جرارد پیکه بیشترین گلزنی را داشته است؛ دو گلی که او در مصاف با سلتاویگو به ثمر رساند، از غریزه گلزنی و روح رقابت طلبانه او سخن گفت. این اولین باری بود که مرد شماره 3 آبی و اناری‌ها، در یک بازی 2 بار گلزنی می‌کرد. چند روز پیش از این دابل، او یک گل نیز وارد دروازه مونشن گلادباخ کرده بود.

در بین این 35 گل، 23 تای آنها را از روی کرنر ارسالی هم‌تیمی‌هایش و همچنین 14 تای آنها را با ضربه سر به ثمر رسانده است. عملکرد پیکه در نبرد‌های هوایی و تلاشی که برای رسیدن به توپ قبل از هر کس دیگر، تحسین برانگیز است. پیکه اکنون با 35 گل زده، بعد از رونالدو کومان (90 گل) و الکسانکو (42 گل)، جایگاه سوم برترین گلزنان مدافع مرکزی تاریخ باشگاه بارسلونا را به خود اختصاص داده است.

ارزشمند‌ترین گل‌های پیکه

کانون هواداران بارسلونا در ایران

آن 6-2 فراموش ناشدنی در برنابئو!

در اولین فصل پیوستنش به بارسا، پیکه دوست داشت که در ضیافت گلزنی در مادرید سهیم باشد، به همین جهت به ضد حمله سریع بارسا ملحق شد و توانست روی سانتر اتوئو، دروازه رئال را بگشاید. او آخرین گلِ شبی رویایی را به ثمر رساند، که برای همیشه در تاریخ ثبت شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

گلی که بارسا را در کورس قهرمانی لالیگا نگه داشت

در لالیگای 2010/11، پیکه تک گل بارسا برابر ویارئال در المادریگال را به ثمر رساند. کاتالان‌ها در آن فصل نیاز داشتند که بدون لغزش، تمام بازیها را برای کسب عنوان قهرمانی با برد پشت سر بگذارند. گل پیکه در این بازی، یک 3 امتیاز خارج از خانه ارزشمند را برای بارسا به ارمغان آورد!

کانون هواداران بارسلونا در ایران

گلزنی در اولین پیروزی لوئیز انریکه در لیگ قهرمانان اروپا

لوئیز انریکه در اولین بازی اروپایی خود به عنوان سرمربی بارسلونا، مقابل آپوئل به پیروزی رسید؛ بی‌تردید مرد آستوریایی این پیروزی را مدیون تک گلی است که پیکه روی یک کرنر ارسالی به ثمر رساند. قطعا این نتیجه، تاثیر بسزایی در قهرمانی‌های آبی و اناری پوشان در هر سه رقابت لیگ، لیگ قهرمانان و جام حذفی داشت؛ سه گانه‌ای که برای دومین بار در طول تاریخ باشگاه کسب می‌شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

گلی سرنوشت ساز

در مراحل پایانی فصل قبل رقابت‌های لالیگا، بارسا در نیوکمپ میزبان سویا بود و یک گل از سوی مدافع مرکزی مورد نظر، روند بازی را که بر خلاف میل آبی و اناری‌ها پیش می‌رفت، تغییر داد و بارسای لوئیز انریکه را به یک پیروزی کلیدی رساند. بارسا قهرمانی خود در لالیگای این فصل را با پیروزی 3-0 مقابل خرانادا، در آخرین هفته بازی‌ها، مسجل کرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

عملکردی متناسب با شخصیت

در شکست 4-3 هفته گذشته مقابل سلتاویگو، عملکرد پیکه درست مانند یک رهبر بود و با دو گلی به ثمر رساند، آن را تکمیل کرد؛ تلاش شجاعانه‌ای که او داشت چیزهای زیادی را از این بازی به ارمغان آورد. هرچند که این تلاش‌ها سودی را برای کاتالان‌ها در پی نداشت و حریف با زدن گل برتری، هر سه امتیاز بازی را تصاحب کرد اما پیکه قابلیت‌های خود را بیش از پیش به رخ همگان کشید.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
ARSALAN_CRUYFF
پاسخ به: پیکه، یکی از گلزن ترین مدافعین مرکزی تاریخ باشگاه بارسلونا
عشقه عشق
تنها مدافعی که اگه رو اوج باشه با بکن باوئر قابل مقایسست.امیدوارم حالا حالا برامون بدرخشه


شنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۵ (۰:۱۲)
 
San.Andres
پاسخ به: پیکه، یکی از گلزن ترین مدافعین مرکزی تاریخ باشگاه بارسلونا
حیف گل فوق العاده زیباش به اینتر که منتهی به صعود به فینال نشد...


جمعه، ۱۶ مهر ۱۳۹۵ (۱۷:۱۲)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیکه، یکی از گلزن ترین مدافعین مرکزی تاریخ باشگاه بارسلونا
روی اوج که باشه، هم تو دفاع عالیه، هم بازیسازی و هم گلزنی.


جمعه، ۱۶ مهر ۱۳۹۵ (۱۶:۴۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۸۵ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۸۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!