به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ده لحظه کلیدی از ششصد بازی اینیستا برای بارسااسطوره‌ها
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ دوشنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۵ (۱۳:۲۴) (۶۴۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


در این خبر نگاهی خواهیم داشت به ده لحظه فراموش نشدنی از دوران حضور مردی در بارسا، که در تعداد انجام بازی با پیراهن این تیم، در جایگاه دوم تمام بازیکنان تاریخ باشگاه ایستاده است.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

نخستین گام زیر نظر لوییس فن خال

در 18 سالگی، و به طور دقیق در تاریخ 29 اکتبر 2002، لوییس فن خال شرایط نخستین حضور اینیستا در زمین فوتبال با پیراهن تیم نخست بارسا را فراهم ساخت. سرمربی هلندی این شانس را به هافبک جوان بارسا در یک دیدار اروپایی مقابل بروژ بلژیک داد، جایی که کاتالان‌ها با تک گل ریکلمه 1-0 به پیروزی رسیدند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

نخستین گل

اینیستا هنوز بخشی اصلی زمانش را در تیم بی‌می‌گذراند و هنوز به طور کامل به تیم نخست نیامده بود که نخستین گلش را برای بارسا به ثمر رساند. این لحظه تاریخی در دیدار مقابل لوانته در کوپا دل ری رقم خورد، جایی که بارسا میزبان حریف بود. او تنها سه دقیقه بود که وارد زمین شده بود، و توانست بازی را 3-1 به سود بارسا کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

نخستین عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان

در سال 2006، بارسا تحت هدایت فرانک ریکارد، موفق به کسب دومین عنوان قهرمانی خود در اروپا شد. اینیستا در نیمه دوم آن دیدار مقابل آرسنال در پاریس در حالی وارد میدان شد که بارسا با یک گل از حریف عقب بود. گل تساوی با یک پاس زیبا از اینیستا به لارسن آغاز شد؛ سپس لارسن توپ را برای اتوئو فراهم کرد و مهاجم کامرونی گل تساوی را به ثمر رساند. حضور اینیستا در زمین باعث شد که ورق بازی به سود بارسا برگردد و او نیز نخستین قهرمانی خود در این رقابت‌ها با بارسا را جشن بگیرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

استمفورد بریج

در تاریخ 6 می‌2009، اینیستا یکی از معروف‌ترین گل‌های تاریخ باشگاه بارسلونا را به ثمر رساند. این گل در دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان مقابل چلسی در سال 2009 به ثمر رسید؛ جایی که آبی و اناری‌ها با یک گل عقب بودند، و با این گل بارسا ضمن حضور در فینال رم، گام نخستش برای کسب سه گانه تاریخی را برداشت.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

سلطه بارسا بر مراسم توپ طلای 2010

در سال 2010، اینیستا به همراه هم‌تیمی‌هایش، ژاوی و مسی، سه نامزد نهایی کسب عنوان مرد سال فوتبال دنیا را تشکیل دادند. سه ستاره که از لاماسیا برخاستند و تاریخسازی کردند. اتفاقی که هیچگاه در تاریخ باشگاه رخ نداده بود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

نخستین گل مقابل همانی که می‌دانید

نخستین گل اینیستا مقابل رقیب همیشگی بارسا، رئال مادرید، روی یک پاس دیدنی از لئو مسی به ثمر رسید. اینیستا آن پاس را با ضربه‌ای زیبا از روی سر ایکر کاسیاس، به گل تبدیل کرد. این گل در دیدار سوپر کاپ اسپانیا در سال 2011 به ثمر رسید، جایی که بارسا در مجموع با پیروزی 5-4 قهرمان شد. کاپیتان فعلی بارسا، تا به حال سه بار موفق به گشودن دروازه رئال مادرید شده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اینیستا، بهترین بازیکن اروپا

در سال 2012، اینیستا عنوان بهترین بازیکن سال اروپا را بدست آورد. او در آن سال به همراه ژاوی هرناندز در فرم فوق‌العاده‌ای بود و توانست با تیم ملی کشورش قهرمانی در یورو را تکرار کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

عنوانی تاریخی

پنجمین قهرمانی بارسا در لیگ قهرمانان اروپا، چهارمین قهرمانی اینیستا در این رقابت‌ها بود. او تا دقیقه 77 بازی به عنوان کاپیتان بارسا در زمین بود، و سپس بازوبند را به دوست همیشگی‌اش، ژاوی سپرد. اینیستا در آن دیدار بارسا را در راه قهرمانی رهبری کرد، و سپس به همراه ژاوی، به رکورد سیدرف در کسب چهار عنوان قهرمانی اروپا رسید.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

29 قهرمانی، یک رکورد

در دسامبر 2015، آندرس اینیستا به همراه لئو مسی، موفق به کسب بیست و ششمین عنوان قهرمانی خود در بارسا شد. این دو در آن تاریخ، از ژاوی هرناندز، به عنوان پر افتخار‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه عبور کردند و در صدر ایستادند. اینیستا در حال حاضر 29 جام به همراه بارسا کسب کرده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

آخرین گل، مقابل سلتیک

تازه‌ترین گل اینیستا با پیراهن بارسا مقابل سلتیک در لیگ قهرمانان به ثمر رسید. اینیستا روی ارسال نیمار، با ضربه‌ای تماشایی برای بارسا گلزنی کرد و به هفت ماه حضور بدون گل خود در بارسا خاتمه داد. او پیش از این، در مقابل رئال مادرید و در برنابئو گلزنی کرده بود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush_r2004
پاسخ به: ده لحظه کلیدی از ششصد بازی اینیستا برای بارسا
عشق است این پسر
با عشق فوتبال بازی می کنه و تماشاچی عاشق فوتبال و تکنیکش میشه
زنده باشی دلاور کوچولو


سه‌شنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۵ (۱۵:۳۵)
 
maryam1370
پاسخ به: ده لحظه کلیدی از ششصد بازی اینیستا برای بارسا
قطعا اینیستا یکی از 10 بازیکن برتر تاریخ بارساست.


دوشنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۵ (۲۲:۱۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: ده لحظه کلیدی از ششصد بازی اینیستا برای بارسا
اندرس مقدس بی شک از بهترینهای تاریخ بارساست.


دوشنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۵ (۱۵:۴۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۲ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!