به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مسی و اشتباهِ پذیرفتن ریسک مصدومیت بلند مدت!آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ چهارشنبه، ۷ مهر ۱۳۹۵ (۱۵:۰۷) (۹۷۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


شباهت‌های بسیاری میان مسی، سوارز و نیمار، با مثلث افسانه‌ای رئال مادریدِ سال‌های دور، دی استفانو، پاکو گنتو و پوشکاش وجود دارد. گنتو و پوشکاش قابلیت این را داشتند که در کنار هم در هر دیداری پیروز شوند، اما توانایی‌های بی‌نظیر دی استفانو، او را از مجموع دو ضلع دیگر مثلث، بهتر و بزرگتر می‌ساخت. در مورد لئو هم همین نکته صادق است: وقتی او نیست، یک نگرانی جدی برای بارسا وجود دارد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

علاقه مصرانه مسی برای حضور در هر بازی، احتمالاً مسئله‌ای است که او را در وضعیت فعلی قرار داده است. گزارش‌ها می‌گویند که اگر لئو در این سه هفته نتواند به طور کامل ریکاوری کند، شاید نیاز به عمل در ناحیه کشاله ران داشته باشد، که او را حداقل سه ماه از میادین دور نگاه خواهد داشت. حتی فکر کردن به احتمال از دست دادن مسی برای چنین مدتی، باعث سردرد می‌شود، اما خوشبختانه اوضاع آنقدرها هم بد نیست.

مشکل اصلی مرد آرژانتینی، درخواست تقریباً احمقانه‌اش برای بازی در تمامی دقایقِ تمامی بازی هایِ تمامی رقابت‌های ملی و باشگاهی است. آرژانتین پس از اینکه اوضاع کمی برای مسی مشکوک بود، به او در مقابل ونزوئلا استراحت داد، اما تنها چند روز بعد مقابل اتلتیکو، بدن او نتوانست در مقابل چنین فشاری مقاومت کند.


تنها یک حالت وجود دارد: مسی در حال حاضر حداقل برای سه هفته مصدوم است، ولی، اگر او تدریجی‌تر از دفعات قبل به میادین باز نگردد، سلامت بلند مدتش بار دیگر با ریسک همراه خواهد بود.

در غیاب او، سوارز و نیمار باید وظیفه خط حمله تیم را بر عهده داشته باشند. همانطور که در فصل گذشته، و همین پیروزی 0-5 هفته اخیر مقابل خیخون دیدیم، نیمار می‌تواند در غیاب مسی، شگفت انگیز ظاهر شود. مشکل اصلی نیمار این است که او گاهی توپ را بیش از اندازه نگه می‌دارد. گاهی او دچار این اشتباه می‌شود که نمی‌داند چه زمانی باید توپ را نگه دارد و چه زمانی باید حرکت تیم را به جریان بیندازد. خوشبختانه نیمار مسئولیت را بر عهده می‌گیرد و تبدیل به سازنده اصلی تیم در خط حمله می‌شود، و البته از کمک سوارز با حرکات پویا و قدرت گلزنی بی‌نظیرش هم، بهره مند است.

به جز این دو، امید دیگر بارسا در غیاب مسی، آندرس اینیستاست. خوشبختانه برای بارسا، اینیستا در حال حاضر در فرم بسیار خوبی به سر می‌برد و درست در سنی که همه بازیکنان شروع به ناپدید شدن می‌کنند، او حریفان بارسا را یکی پس از دیگری تار و مار می‌کند. اینیستا در حال حاضر هم در نقش کنترل کننده و هم در نقش بازیساز، بی‌نقص عمل می‌کند، و به نظر می‌آید که این کار را به راحتی انجام می‌دهد. اینیستا یک جادو است؛ کلمه دیگری نمی‌تواند او را درست توصیف کند.


آردا توران و پاکو آلکاسر نیز باید سطح خود را در غیاب مسی بالاتر ببرند تا تیم چندان از نبود ستاره خود ضربه نخورد و امتیاز زیادی از دست ندهد. اگرچه هیچکس دوست ندارد از مصدومیت‌های جدید مسی چیزی بشنود، غیبت لئو می‌تواند برای آلکاسر و توران خبر خوبی باشد، چرا که فرصتی برای آن‌ها ایجاد می‌کند تا خود را به سرمربی اثبات کنند.

به طور واضح با تماشای تصویر خروج مسی از زمین به دلیل مصدومیت، اضطراب خاصی در بارسلونا به وجود می‌آید: کسی که حمله را هدایت می‌کند، همه چیز را در بازی تحت کنترل خود دارد، بازیکنان حریف را با پاس‌های فرازمینی‌اش تار و مار می‌کند، و به راحتی هر چه تمام‌تر آن‌ها دریبل می‌زند، در آینده نزدیک در ترکیب تیم حاضر نخواهد بود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

فشار و اضطراب خاصی در نبود لئو وجود خواهد داشت، زیرا این نکته که بارسا بدون مسی به هیچ عنوان همان بارسا نخواهد بود، یک حقیقت است. در این لحظه تنها می‌تواند به دو چیز امید داشت: یکی اینکه باقی بازیکنان تیم بتوانند در نبود لئو نمایش‌های خوبی داشته باشند، و دیگری اینکه آقای ستاره حداقل زمان لازم برای ریکاوری کامل را بگذارند و با ترس از مصدومیت مجدد به ترکیب باز نگردد.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
messi-.10
پاسخ به: مسی و اشتباهِ پذیرفتن ریسک مصدومیت بلند مدت!
3ماه خیلی بده
باید بیشتر استراحت کنه و در بازی های سطح پایین از دقیقه 60 بیاد بیرون


چهارشنبه، ۷ مهر ۱۳۹۵ (۲۱:۴۷)
 
hadimoghadam
پاسخ به: مسی و اشتباهِ پذیرفتن ریسک مصدومیت بلند مدت!
باید انریکه و کادرش با بازیکنان ستاره جوری برنامه ریزی کنند که در تمام بازی های سخت از وجودشان استاده کنیم


چهارشنبه، ۷ مهر ۱۳۹۵ (۱۷:۲۷)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: مسی و اشتباهِ پذیرفتن ریسک مصدومیت بلند مدت!
دقیقا. مسی باید درک کنه که نمی تونه هفته ای 2 تا 90 دقیقه کامل بازی کنه و انقدر حس بدی به تعویض شدن نداشته باشه. کابوس واره مصدومیت دراز مدتش...


چهارشنبه، ۷ مهر ۱۳۹۵ (۱۵:۲۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۳۸ کاربر آنلاین است. (۱۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۳۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!