به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

انریکه، و چگونگی تأکید او بر تأثیر MSN در بازی بارساآنالیز فنی
فرستنده سجاد اسدی در تاريخ سه‌شنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ (۰:۰۰) (۱,۲۶۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: اسکای اسپورت
مترجم: سجاد اسدی / FCBarcelona.ir

چطور لوئیز انریکه توانسته است از ترکیب و چینش متفاوت پپ گواردیولا، به ترکیبی برسد که مسی و سوارز و در کنار این دو، نیمار، بیشترین تاثیر را می‌گذارند؟! در ادامه این مقاله به بررسی تفاوت سیستم انریکه و پپ در بارسلونا می‌پردازیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسلونا در اولین بازی از دور رفت رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، توانست با درخشش سه فوق ستاره خود به پیروزی دلچسبی دست یابد. در این بازی بارسلونا موفق شد با نتیجه 7-0 تیم سلتیک را شکست دهد؛ اما نکته در اینجاست که از میان این 7 گل، 6 گل را MSN به ثمر رساندند. این بازی، نخستین حضور مثلث MSN در ترکیب بارسا پس از صد روز بود. بازی اثرگذار این سه بازیکن در دیدار برابر سلتیک، گویای اهمیت این سه ستاره برای بارسا بود.

مثلث قدرتمند بارسلونا در بازی برابر لگانس نیز حضور داشت. در آن بازی بود که رکورد فوق‌العاده این سه بازیکن با به ثمر رساندن 270 گل در 318 بازی، از سال 2014 که سوارز در نیوکمپ به مسی و نیمار پیوست، به ثبت رسید.

پس از بازی برابر سلتیک، آندرس اینیستا عقیده داشت: «ما تمام تلاشمان این است تا این سه بازیکن را راضی نگه داریم و فرصت‌های خوبی برای آنها فراهم کنیم. تنها چیزی که باید نگران آن باشیم، این است که این سه نفر، به همین شکل به گل زنی ادامه دهند». این صبحت‌ها همگی گویای تغییراتی است که انریکه، پس از جدایی پپ گواردیولا از بارسلونا ایجاد کرده است.

زمانی که پپ سرمربیگری بارسلونا را در اختیار داشت، همه چیز مربوط به جمع و حفظ توپ بود. اما تاکتیک امروز بارسایی‌ها رساندن هرچه سریع‌تر توپ به مسی، سوارز و نیمار است. نمی‌شود گفت کدام یک از این دو تاکتیک بهتر است، اما به هر حال، سیستم لوئیز انریکه متفاوت است.


بارسا با هدایت انریکه، بازی مستقیمی را، بر عکس سیستم پپ، به نمایش می‌گذارد. کاهش 10 درصدی پاس‌های بارسلونا در فصل قبل گویا و روشن کننده همه چیز است. بارسا در فصل گذشته تحت هدایت انریکه، 2700 پاس کمتر از بارسای تحت هدایت پپ ارسال کرد. همچنین در بارسلونای انریکه، 271 پاس بلند بیشتر را شاهد بودیم. اگرچه که پاس‌های درون یک سوم زمین حریف، به مراتب کمتر از تعداد پاس‌های ارسالی در زمان پپ بود. این‌ها همه در حالی است که میزان مالکیت توپ در زمان مدیریت هر دو مربی بالا بوده است، اما علی رغم آن، انریکه شیوه جدیدی را در بارسا پیاده کرد. در واقع می‌توان گفت که سیستم پپ که بر اساس حفظ مالکیت توپ بنیان شده بود، با تاکتیک بازی مستقیم انریکه متفاوت است. اما بارسا با وجود تغییر تاکتیک، همچنان موفق است. بارسا با سیستم جدید انریکه، در فصل گذشته لالیگا، کوپا دل ری و جام باشگاه‌های جهان را از آن خود کردند.

اما نکته اساسی و بغرنج برای انریکه اینجاست؛ آیا تیم می‌تواند در غیاب مسی، سوارز یا نیمار، گلیم خود را از آب بیرون بکشد؟


فصل گذشته در لالیگا، 79 درصد گل‌های تیم لوئیز انریکه توسط MSN به ثمر رسید. تغییر را زمانی می‌شود بهتر احساس کرد که سه گلزن برتر پپ در آخرین فصل حضور وی، تنها 43 درصد از گل‌های بارسا را به ثمر رساندند.

تعداد گلزن‌های بارسا در لیگ قهرمانان و لالیگا نیز نسبت به زمان گواردیولا کمتر شده است. در فصل 2011/12، بارسلونا 16 گلزن متفاوت در لالیگا و 11 گلزن در لیگ قهرمانان اروپا داشت. اما فصل گذشته تحت هدایت انریکه، بارسا تنها 11 گلزن در لالیگا و 7 گلزن در لیگ قهرمانان داشت. به شکلی دیگر، گواردیولا سیستمی وابسته به تمام بازیکنان داشت. اما در قیاس با او، انریکه بیش از همه، به 3 مهاجم اصلی خود متکی است.

مسی، سوارز و نیمار عملکرد خوبی را از خود به جا گذاشته‌اند، اما عملکرد این سه بازیکن و سایر بازیکنان تیم، زمانی جالب خواهد بود که بارسا با چالش‌های مهم‌تر و سخت تری در همین فصل مواجه شد. بالاخره از حق نباید گذشت، همه چیز به عهده MSN نیست!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
iman_khatar
پاسخ به: انریکه، و چگونگی تأکید او بر تأثیر MSN در بازی بارسا
مطمئنن بارسا به بهترین بازیکن هاش نیاز داره و فعلا بهترین بازیکن های بارسا در خط حمله هستن


سه‌شنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ (۱۰:۰۵)
 
9VECTOR9
پاسخ به: انریکه، و چگونگی تأکید او بر تأثیر MSN در بازی بارسا
تاثیر گذاری تا این حد MSN بخاطر عظمتشونه.... وگرنه سیستم و تاکتیک بارسای انریکه کار تیمیه!


سه‌شنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ (۳:۵۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: انریکه، و چگونگی تأکید او بر تأثیر MSN در بازی بارسا
بزرگترین چیزی که لوچوی بزرگ به بارسا اضافه کرد تنوع تاکتیکی بود. چیزی که پپ ازش عاجز بود. بارسای زمان پپ کلا یه کار می کرد، فقط پاس می داد، و زمانی که دفاع اتوبوسی توسط امثال مورینیو تکامل پیدا کرد، عملا تاکتیک پپ از کار افتاد و تبدیل شد به پاسکاری های بی حاصل بدون موقعیت و چون پپ راه حلی نداشت رفت.

اما لوچو نشون داده برای هر حریف برنامه خاصی داره. تیمش همیشه یک جور بازی نمی کنه، بلکه متناسب با حریف بازی می کنه. اینکه بیشتر گل رو خط حمله بزنن عیب نیست، منطقیه وقتی بهترین مهاجمای دنیا تو یه تیمن بیشترین گلها رو اونها می زنن، چون دلیلی نداره وقتی اونها از جلوئن هافبک ها حتی اقدام به شوتزنی کنه.

خیلی واضحه که دانش فنی لوچو یک سر و گردن از پپ بالاتره، و تیمش در عین حال که بابت تنوع بازیش جذاب تر از پپه، به همین دلیل هم قدرتمندتره و متوقف کردنش هم بسیار سخت تره.

در مجموع، در عین حالی که پپ همون توتال فوتبال مکتب کرویف رو تو بارسا پیاده کرد، اما لوچو چیزی رو به بارسا آورد که هرگز نبود. بارسای امروز حاصل تفکرات ناب لوئیز انریکه است، و سهم موفقیت های انریکه در تیمش به مراتب بیشتر از سهم موفقیتهای پپ در تیمشه.


سه‌شنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ (۲:۴۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۲۵ کاربر آنلاین است. (۲۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۲۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!