به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

20 سال جادوی اینیستا در 10 فریم!اسطوره‌ها
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ (۱۳:۲۲) (۶۹۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: مارکا
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


باور اینکه از روز ورود آندرس اینیستا به لاماسیا، 20 سال می‌گذرد، سخت است اما حقیقت دارد. شاید اگر تنها یک اعتراض در مورد این ملی‌پوش اسپانیایی وارد باشد، این است که چرا بیش از این گل نمی‌زند. اینیستا یک پلی میکر خلاق است اما غریزه گلزنی در او چندان مشاهده نمی‌شود؛ خب هیچ کس کامل نیست!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

گلی که مرد فوئنتئالبییایی بارسا، سه شنبه شب، با پاس نیمار، وارد دروازه سلتیک کرد، یکی از معدود گل‌هایی بود که به ثمر رساند؛ او کم گل می‌زند اما گل‌هایی می‌زند که حیاتی هستند. زوج طلایی ژاوی، تا به حال، به طور متوسط 3 گل در هر فصل برای آبی و اناری‌ها به ثمر رسانده است - 13 فصل، 500 بازی، 50 گل. البته این میزان کم گلزنی او طبیعی نیز هست چرا که او در پست هافبک مرکزی بازی می‌کند؛ هر چند هستند هافبک‌های آبی و اناری پوشی که بیش از این گل زده‌اند، مانند راکیتیچ که در دو فصل، 17 گل وارد دروازه حریفان بارسا کرده و یا سسک فابرگاس که در سه سال، 42 گل به ثمر رسانده است. با این وجود، ارزش و قابلیت‌های اینیستا را نمی‌توان اینگونه بررسی کرد؛ نفوذ شوالیه هرگز با مشکل مواجه نشده است و کنترل بازی او در سطح زین الدین زیدان نشان داده می‌شود. او مصداق بارز پیروزی کیفیت بر کمیت است. ما نیز امیدواریم بیش از این گلزنی کند اما می‌دانیم، طعم گل‌هایی که به ثمر می‌رساند، تا سال‌ها ماندگار خواهد بود.

اولین گل برای لاروخا در انگلستان

گل پیروزی بخش اینیستای جوان در فوریه 2007، در یک بازی دوستانه مقابل انگلیس، نشان داد که او آماده شرکت در بازی‌های بزرگ است.

گلزنی مقابل سویا، خارج از محوطه جریمه

در آوریل 2009، اینیستا اولین گل بازی مقابل سویا را خارج از محوطه جریمه به ثمر رساند و گام مهمی در جهت قهرمانی بارسا در لالیگا برداشت.

"اینیستازو" در استمفورد بریج

6 می‌2009، در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل 2008/09 مقابل چلسی، زمانی که آبی و اناری‌ها سقوط خود را قطعی می‌دیدند، اینیستا با گلی غیر منتظره، آبروی شاگردان پپ گواردیولا را خرید و اینگونه در سومین قهرمانی اروپایی کاتالان‌ها، نقش کلیدی خود را ایفا کرد.

یک گل برای تمام اسپانیا

این گل، تعیین کننده‌ترین لحظه تاریخ فوتبال اسپانیا به شمار می‌رود؛ اینیستا در فینال جام جهانی 2010، به لطف پاس گل سسک فابرگاس، دروازه هلند را فرو ریخت و لاروخا را به قهرمانی جهان رساند.

تشویق در ال ساردینرو

به ندرت پیش می‌آید که یک بازیکن از سوی هواداران حریف، ایستاده مورد تشویق قرار گیرد، اما این اتفاق برای اینیستا چند ماه بعد از کسب جام جهانی در آفریقای جنوبی، رخ داد. او در ورزشگاه ال ساردینرو، مقابل ریسینگ سانتاندر، با یک چیپ تماشایی از بیرون محوطه جریمه، تشویق تماشاگران حریف را نیز به خود جلب کرد.

گلی بزرگ در زمینی کوچک

در یک دیدار مقابل هوسپیتالت در چارچوب رقابت‌های جام حذفی اسپانیا، دقیقا زمانی که بارسلونا به یک جادو نیاز داشت، تک گل دیدنی آندرس مقدس، این تیم را به پیروزی رساند.

شوت به زیر طاق دروازه لوانته


در فصل 2012/13، شوت تماشایی آندرس اینیستا، از لبه قوس محوطه جریمه، مغلوب‌سازی دروازبان لوانته را در پی داشت. این بازی به پیروزی 4-0 بارسلونا ختم شد.

پرواز در مندی زوروزا

ضربات نرم، از مشخه‌های بارز آندرس اینیستا است؛ او با چنین تکنیکی در بازی با دیپورتیوو آلاوز، توپ را به ارامی وارد دروازه کرد.

سکوت محض در سانتیاگو برنابئو

در ال کلاسیکوی رفت فصل گذشته، شماره 8 کاتالان‌ها، در سانتیاگو برنابئو گلی به ثمر رساند که سکوت کامل سانتیاگو برنابئو را در پی داشت.

سلتیک، آخرین قربانی شوالیه


سه شنبه هفته گذشته بود که آبی و اناری پوش 32 ساله، به لطف پاس گل نیمار، ضربه دیدنی را وارد دروازه سلتیک کرد و سهم خود را اینگونه از جشنواره گل انحصاری MSN گرفت.

این است که می‌گوییم، گل‌های اینیستا، کم اما حیاتی هستند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
ehsanjr
پاسخ به: 20 سال جادوی اینیستا در 10 فریم!
گل استمفوردبریج توی مرحله نیمه نهایی بود
رفت 0-0 نوکمپ
برگشت 1-1 استمفوردبریج
فینال هم که 2-0 یونایتد فرگوسن و داش کریس زانو زد


یکشنبه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ (۱۹:۳۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: 20 سال جادوی اینیستا در 10 فریم!
گلهای اینیستا مصداق "کم گوی و گزیده گوی چون در" هستن.

با این حال چنین اعجوبه ای نیاز به آمار گلزنی نداره! بازیکنایی که کیفیتی تو زمین ندارن تمام چیزی که دارن برای افتخار کردن آمار دروازه خالی هاس!


شنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ (۱۴:۰۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۸ کاربر آنلاین است. (۲۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!