به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ لگانس vs بارساپیش بازی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ شنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ (۱۰:۰۴) (۴۴۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


پس از پیروزی طوفانی مقابل سلتیک در میانه هفته گذشته، حال بارسا باید در ساعتی نه چندان معمول (15:30 به وقت ایران) در دیداری خارج از خانه به مصاف لگانسِ تازه وارد برود.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

حریف بارسا برای نخستین بار در تاریخ خود، در لیگ سطح اول اسپانیا بازی می‌کند، اما مدافع عنوان قهرمانی، به هیچ وجه این حریف را دست کم نخواهد گرفت. لگانس در سه بازی نخست خود، تنها یک گل دریافت کرده است. و همین هفت روز پیش بود، که دیگر تیم جدید لیگ، آلاوز، به ما یادآوری کرد که حتی برای بارسای قدرتمند هم، سه امتیاز دیدارهای لیگ، تضمین شده نیستند.

اخبار دو تیم

مارک آندره تراشتگن هفته گذشته مصدومیت همسترینگش را پشت سر گذاشت و در دیدار مقابل سلتیک هم، کلین شیت کرد تا بارسا برای نخستین بار در لالیگای این فصل، همه بازیکنانش را به طور کامل در اختیار داشته باشد. علاوه بر این، در حالی که فوتبال مدرن این مسئله تا حدی عجیب است، لگانس بدون هیچ مصدوم و محرومی پا به این دیدار می‌گذارد.

دنیس سوارز و جرمی متئو، هر دو به ترکیب بازگشته‌اند، اما با نظر لوییز انریکه، ماسیپ، بوسکتس، دینیه و ویدال، به همراه تیم به مادرید نرفته‌اند. بنابراین، لیست هجده نفره تیم، از این قرار است: تراشتگن، سیلسن، پیکه، راکیتیچ، دنیس، آردا، اینیستا، سوارز، مسی، نیمار، رافینیا، ماسکرانو، آلکاسر، آلبا، سرجی روبرتو، آندره گومز، اومتیتی و متئو.


نقطه نظر مربیان

لوییز انریکه، در آستانه سفر به مادرید، لگانس را اینگونه توصیف کرد: «آن‌ها تیم بسیار شجاعی هستند و به عنوان تیمی که تازه به لیگ آمده، ترس خاصی ندارند. آن‌ها تنها به دفاع نمی‌پردازند، و مهاجم خوبی مانند گابریل را در ترکیب خود دارند».

لوچو مشکلی با ساعت برگزاری باز ندارد و معتقد است: «زمان بازی برای هر دو تیم یکسان است، پس اعتراضی نیست. اگر ما در ساعت 1 بازی را شروع می‌کردیم و آن‌ها در ساعت 3، آنگاه زمان بازی عجیب می‌شد!» و در مورد ترکیب چرخشی برای این دیدار، می‌گوید: «11 بازیکن در ترکیب خواهند بود که همه لباس بارسا را می‌پوشند و همه بازیکنان بارسا هستند. چیزی به نام تیم H ،J یا Z نداریم».


در همین حال، گاریتانو، سرمربی لگانس، در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی‌اش، گفت: «بارسا آنقدر تیم خوبی است که برای هر مسئله‌ای راه حلی دارد. برای ما، این بازی فارغ از مسائل تاکتیکی، عرصه این مسئله است که بازیکنان را قانع کنیم که می‌توانند این بازی را ببرند. و همینطور هواداران را. باید به این مسئله باور داشته باشیم... من منتظر یک جشن جذاب هستم، با مردمی که پُشت تیم هستند و از یک مسابقه زیبای فوتبالی لذت می‌برند».

فرم دو تیم

بارسا فصل را بدون نقص آغاز کرد، اما شکست هفته گذشته مقابل آلاوز در خانه، شوکی عجیب به تیم و هواداران وارد کرد. پیروزی 7-0 روز سه شنبه مقابل سلتیک، بازگشت خوبی از این شکست بود، اما هیچکدام از آن هفت گل، در دیدارهای لالیگا به حساب نمی‌آیند، جایی که بارسا در اوایل راه، کمی دچار مشکل شد. اما همانگونه که انریکه سعی داشت در مصاحبه روز جمعه اشاره کند، هنوز روزهای ابتدایی است.


در همین حال، لگانس آغازی رویایی در لیگ داشت و نخستین بازی خود را با پیروزی 0-1 در خانه سلتا به پایان رساندند. آن‌ها در دومین بازی، و در حالی که ورزشگاه خانگی‌شان، برای نخستین بار در تاریخ میزبان یک دیدار در سطح اول فوتبال اسپانیا بود، همشهری قدرتمند خود، اتلتیکو مادرید را با تساوی بدون گل متوقف کردند. اما شکست 2-1 هفته گذشته مقابل اسپورتینگ، بالاخره ترمز آن‌ها را کشید. اگرچه، همانطور که گاریتانو اظهار داشت: «آن‌ها می‌گفتند که ما تا نوامبر امتیازی نمی‌گیریم، و ما هنوز به نوامبر نرسیده 4 امتیاز داریم!».

تاریخچه

این دیدار، نخستین دیدار دو تیم، در تمامی رقابت‌های رسمی و غیر رسمی خواهد بود. همه صندلی‌های ورزشگاه 10,954 نفری آن‌ها رزرو شده است و پوسترهای اطراف ورزشگاه، نشان از وضعیت نه چندان معمولِ رفتاری هواداران این تیم می‌دهد. برخی دیدار مقابل بارسا را - در عین ناباوری - یک «پوست موز بالقوه» می‌دانند، در حالی که دیگری با اشاره به مسی، می‌گوید: «شاید خواست خدا باشد... شاید هم نه!».

پخش زنده

این دیدار رأس ساعت 15:30 به وقت ایران در مادرید آغاز می‌شود و شما می‌توانید به طور مستقیم آن را از شبکه ورزش سیما تماشا کنید.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش بازی؛ لگانس vs بارسا
نبود بوسکتس یعنی بازم حضور ماسکرانوی کم عقل تو زمین؟ این یه نفر برای نابود کردن بارسا جلوی هر تیم کوچیکی کافیه!


شنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ (۱۴:۱۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۹۵ کاربر آنلاین است. (۱۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۹۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!