به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مسی «جدید»: یک فوتبالیست کامل!آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ پنج‌شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ (۱۱:۰۶) (۱,۰۹۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: اسپورت
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


«مسی بهترین بازیکن تمام دوران هاست. چرا؟ چون او می‌تواند در هر نقطه‌ای بازی کند و باز بهترین بازیکن دنیا باشد. اگر او در پُست 9، 8 یا 6 بازی کند، بهترین 9، 8 یا 6 دنیا خواهد بود. به همین دلیل است که او آزاد است هر کجای زمین که می‌خواهد بازی کند. هوش چندانی ندارم، اگر از پتانسیل بازیکنی که می‌تواند دقتِ پاس 40 یاردی خود را صد در صد تضمین کند، استفاده نکنم».


کانون هواداران بارسلونا در ایران

این‌ها کلماتی بودند که لوییز انریکه در وصف درخشش بی‌حد و حصر لیونل مسی در دیدار سه شنبه شب، به کار برد؛ بازیکنی که در طول سال‌ها، بهتر و بهتر شده است. او فوتبال خود را به عنوان یک وینگرِ راستِ صرف آغاز کرد، و تبدیل به بهترین بازیکن دنیا شد، و حالا، پس از تأیید این نکته که او بهترین بازیکن تمامی دوران هاست، او در سطحی است که فوق‌العاده بودنش را می‌تواند در هر پُستی در زمین پیاده کند.

آنچه او در مقابل سلتیک انجام داد، چیز جدیدی نبود. مسی از یک مهاجم، به بازیکنی تبدیل شده است که همواره در هنگام سردرگمی تیم، راه حلی پیدا می‌کند. پپ گواردیولا، در سال 2009، اولین شخصی بود که او را در جایی غیر از وینگر بازی داد و پس از آن، ستاره آرژانتینی از یک 9 کاذب، تبدیل به بازیکنی شده است که بازی را کنترل می‌کند. این مسئله در سال‌های اخیر به حدی واضح بوده است که دیدن مسی در میانه زمین، هنگامی که حریف کار را برای بارسا سخت کرده است، امری معمول محسوب می‌شود.

سازنده

پس از شکستن تمامی رکوردهای گلزنی که می‌توانست بشکند - البته به جز بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان که در حال حاضر در اختیار رونالدو است - مسی به عنوان یک «هم‌تیمی»، پیشرفت داشته است. مدت زمانی است که دیگر آمار فردی اولویت او محسوب نمی‌شود، و حالا او بهترین سازنده دنیاست. پیدا کردن فضا، پاس‌های کلیدی در محوطه جریمه، پاس‌های موربِ 40 یاردی... مهم نیست که چطور، او می‌تواند.


بهترین مثال برای این مسئله که مسی تیم را به آمار فردی ترجیح می‌دهد، این نکته است که او پنالتی‌ها و ضربات آزاد بسیاری را به سوارز و نیمار می‌سپارد. و همانطور که دیدید، نیمار در دیدار مقابل سلتیک، به زیبایی هر چه تمام‌تر از روی ضربه آزاد دروازه را باز کرد. چند سال قبل، مسی بدون هیچ شکی این ضربات را خودش می‌زد.

آینده

با گذشت زمان، اجتناب ناپذیر است که مسی آن قدرت که به او اجازه می‌دهد به این آسانی در یک سوم هجومی حریفان را تار و مار کند، از دست خواهد داد. وقتی این اتفاق بیفتد، مرد آرژانتینی، مطمئناً، تبدیل به بهترین هافبک دنیا خواهد شد. او کمی از سرعت خود را از دست خواهد داد، اما جادو همچنان با او می‌ماند. و بارسا به آن نیاز خواهد داشت. در واقع، به نوعی، پاس گل‌های دائمی او برای نیمار و سوارز، آغاز دورانی جدیدی است که در آن مسی بیشتر به سازندگی می‌پردازد، تا گلزنی.

وقتی مسی خوب بازی می‌کند، بارسا توقف ناپذیر می‌شود. و اگر این اتفاق بیفتد، فرصت‌ها از پیِ هم از راه می‌رسند. درست مانند هت تریک‌هایش.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
toraj
پاسخ به: مسی «جدید»: یک فوتبالیست کامل!
لشگر یک نفره به معنای واقعی کلمه.


جمعه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ (۱۹:۴۶)
 
Blaugrana.Mary
پاسخ به: مسی «جدید»: یک فوتبالیست کامل!
خونم جوش میخوره وقتی درموردش میخونم :")
عشقییییی پسر عشششششق :")


پنج‌شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ (۱۵:۱۵)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: مسی «جدید»: یک فوتبالیست کامل!
بهترین بازیکنِ بی رقیب تاریخ.

نقل قول
بهترین مثال برای این مسئله که مسی تیم را به آمار فردی ترجیح می دهد، این نکته است که او پنالتی ها و ضربات آزاد بسیاری را به سوارز و نیمار می سپارد.

واقعا فوق العاده است که فوق العادگی مسی فقط مختص درون زمین نیست!


پنج‌شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ (۱۴:۴۹)
 
maryam1370
پاسخ به: مسی «جدید»: یک فوتبالیست کامل!
مسی همیشه یه بازیکن کامل بوده.


پنج‌شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ (۱۲:۲۹)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: مسی «جدید»: یک فوتبالیست کامل!
بی نظیره این بشر! هیچی نمیتونه وصفش کنه...


پنج‌شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ (۱۱:۳۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۴ کاربر آنلاین است. (۱۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!