به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مصاف تیم فوتبال نابینایان اسپانیا با ستارگان بارسا! (ویدئو)ویدئوهای بارسا
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ پنج‌شنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ (۲۳:۴۷) (۱,۰۸۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


مسی، بوسکتس، راکیتیچ، سرجی روبرتو و ماسیپ در ویدئویی که با همکاری باشگاه بارسلونا، یونیسف و کمیته بین المللی پارالمپیک ساخته شد و بر «ورزش برای همه» تأکید داشت، حضور یافتند. این ویدئوی جذاب را از دست ندهید!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

جوردی ماسیپ، سرجی روبرتو، ایوان راکیتیچ، سرجیو بوسکتس و لئو مسی؛ این جمع، با هر استانداردی، یک تیم پنج نفره رؤیایی است. اما اگر بازیکنان این تیم پُر ستاره مجبور باشند با چشم‌بند بازی کنند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ خب، این همان اتفاقی است که در این ویدئو رخ می‌دهد - جایی که آن‌ها با چشم‌بندهای غیر قابل نفوذ در مقابل اعضای تیم ملی نابینایان اسپانیا قرار می‌گیرند.

این تجربه‌ای کاملاً جدید برای بازیکنان بارسا است، اما پدرو گوتییرز، خوزه لوییز گیِرا، خاویر آلوارو، فرانسیسکو خاویر پرز، و سرجیو کانو حضور دارند تا به آن‌ها نکات اساسی را یاد بدهند.

علاوه بر جنبه سرگرمی ماجرا، یک مسئله جدی هم در آن وجود دارد. این ویدئو با همکاری باشگاه بارسلونا، یونیسف و کمیته بین المللی پارالمپیک، برای بازی‌های پارالمپیک در ریو دژانیرو که از چهارشنبه آغاز شده است، ساخته شد. در واقع این ویدئوی نمادین بر این باور است که همه کودکان به یک اندازه حق دارند که بازی کنند و توانایی‌های آن‌ها نباید اهمیتی داشته باشد و به این مسئله ضربه بزند.


فیلیپ کارپن، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در این باره اظهار داشت: «این ویدئو مهارت و توانایی‌های فوتبالیست‌هایی که ظاهراً معلول هستند را نشان می‌دهد. برخورد مسی، راکیتیچ، بوسکتس، ماسیپ و روبرتو نشان می‌دهد که آن‌ها بازی با چشمان بسته را یک چالش می‌بینند. و نشان می‌دهد که این تیم پنج نفره تا چه اندازه فوق‌العاده هستند که می‌توانند بدون یکی از مهمترین حواس، با یک پنالتی مواجه شوند».

آناتونی لیک، مدیری اجرایی یونیسف، اضافه کرد: «بازی‌های پارالمپیک نشان می‌دهند که این یک قابلیت است، و نه معلولیت، که مشخص می‌کند هر فرد تا چه حد می‌تواند بدست بیاورد. این ویدئو نشان می‌دهد که کودکان نباید وقتی اشتیاق رسیدن به نقطه‌ای در ورزش، مدرسه و یا زندگی خود را دارند، با محدودیتی مواجه شوند. این باعث افتخار یونیسف است که با همکاری بارسای دوست داشتنی به بسیاری از پسران و دختران، این شانس را بدهد که بازی کنند، یاد بگیرند و بهترین بهره برداری را از توانایی‌های خود، و در نتیجه زندگی‌های خود داشته باشند».

ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: مصاف تیم فوتبال نابینایان اسپانیا با ستارگان بارسا! (ویدئو)
دمشون گرم. حرکت خیلی خوبی بود. واقعا هیچی سلامتی نمیشه...


پنج‌شنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ (۲۳:۵۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۳ کاربر آنلاین است. (۲۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!