به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

اومتیتی: برای کسب تمام عناوین به اینجا آمدم، ما یک تیم هستیم و پتانسیل انجام این کار را داریم! مصاحبه
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ (۱۱:۳۰) (۴۹۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Grup14
مترجمین: سجاد اسدی و مبینا پولایی / FCBarcelona.ir

مدافع فرانسوی کاتالان‌ها، در گفتگو با روزنامه ال اسپورتیو، در مورد دوستان خود، دوران بازی در لیون و انتظاراتی که از خود در بارسا دارد، صحبت کرد. در این خبر می‌توانید مصاحبه کامل او را بخوانید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسایی بودن برای تو چه مفهومی دارد؟

«بارسلونا بهترین باشگاه جهان است. از اینکه اینجا هستم، به خود می‌بالم و البته این را نیز می‌دانم که اینجا رقابت زیادی برای بازی کردن وجود دارد اما به خود می‌گویم: تو در بهترین باشگاه جهان هستی؛ این برای من محرک خوبی است تا بتوانم بیشتر تلاش کنم، بیشتر پیشرفت کنم و به سطوح بالاتری برسم. اینجا بودن به من این امکان را می‌دهد که تکامل یابم».

هنگامی که به بارسا پیوستی، دوست خوبت، سباستین فلوچون، به تو چه گفت؟

«(لبخند می‌زند) تبریک گفت و اظهار کرد که به من افتخار می‌کند، زیرا توانستم به یکی از آرزوهایم دست پیدا کنم. ما یکدیگر را از زمانی که بچه بودیم می‌شناسیم و با هم در تیم جوانان لیون بازی می‌کردیم. این یک واکنش طبیعی بود، همانند یکی از اعضای خانواده و یا دوستی که به من خیلی نزدیک است. اما او این هشدار را داد که باید در اینجا بیشتر کار کنم، این چیزی است که هیچ گاه در اینجا متوقف نخواهد شد، این تنها یک شروع است».

مادرت هنوز به فوتبال علاقه‌ای ندارد؟

«زمانی که بچه بودم فوتبال را دنبال نمی‌کرد، اما بعد از گذشت چند سال، از زمانی که من به تیم جوانان لیون پیوستم، بیشتر به آن توجه و رویدادهای این جهان را دنبال می‌کند».

چه چیزی در مورد برادرت، یانیک، وجود دارد که اهمیت داشته باشد؟

«او همیشه روی من تاثیر زیادی داشته و اکنون نیز مدیر برنامه‌های من می‌باشد. او یکی از افرادی بود که برای آمدن به اینجا با او مشورت می‌کردم».

تفاوتی بین لالیگا و لیگ 1 می‌بینی؟

«باید بیشتر در لالیگا بازی کنم تا بتوانم در مورد چنین چیزی صحبت کنم، اما مسلم است که لیگ اسپانیا تکنیکی‌تر از لیگ فرانسه است».

و (تفاوت) بین بارسا و لیون؟

«تفاوت‌های زیادی وجود دارد. در اینجا رسانه‌ها 20 برابر بیشتر روی شما متمرکز هستند و شما باید ذهنیت کسب هر چیزی را داشته باشید. در اینجا دوم شدن به اندازه کافی خوب نیست».

با وجود چنین رسانه‌های قدرتمندی، آیا لذت بردن از بارسا کار دشواری است؟

«بارسا بیشتر از لیون مورد توجه قرار دارد، این یک امر اجتناب ناپذیر است اما برای من مدیریت آن آسان‌تر است. شاید کمی مغرورانه به نظر برسد اما این احساسی است که من دارم. اینجا یک شهر بی‌نظیر است، بازیکنان تیم آن فوق‌العاده هستند و تمام چیزهای که برای رسیدن به موفقیت نیاز است، در اینجا وجود دارد».

این اولین تجربه تو دور از لیون است؛ چگونه می‌توانی چنین تغییری را مدیریت کنی؟

«بله، من تاکنون شهرم را ترک نکرده بودم و این واضح است که چنین اتفاقی شما را تغییر می‌دهد. شما باید خانواده و دوستان خود را ترک کنید، اما من 10ساله نیستم، اکنون 22 سال دارم و نیاز به پیشرفت کردن دارم. این - دوری - باعث شکل‌گیری هویت و شخصیت من می‌شود».

در اینجا با شخصی از اعضای خانواده خود زندگی خواهی کرد؟

«برادرم یانیک برای مدتی به اینجا خواهد آمد، اما من دوست دارم فضای خودم را داشته باشم. من کسی بودم که زمان زیادی را در خانه می‌گذراندم».

قابلیت‌هایی داری که آنها را از دورانی که به عنوان مهاجم یا هافبک بازی می‌کردی، به ارث برده باشی؟

«فکر نمی‌کنم. بسیاری از چیزهایی را که اکنون اندوخته‌ام به لطف مربیان بزرگی است که من در آکادمی لیون داشتم، آنها روی بازی‌های تکنیکی و هوشمندانه کار می‌کنند و این باعث شده که من به تیمی مانند بارسا برسم».

آرماند گاریدو یکی از مربیان مهمی بود که در زندگی حرفه‌ای خود داشتی و او مطمئن است که تو در بارسا موفق خواهی شد، چرا که قابلیت‌هایی داری که می‌توانی با استفاده از آنها به خوبی با بارسا تطبیق پیدا کنی؛ نظرت راجع به آن چیست؟

«این فوق‌العاده است! من می‌دانم او به من ایمان دارد و به خوبی مرا می‌شناسد، اما من نباید عجله کنم، همه چیز طبق روال پیش خواهد رفت. شما به تدریج رشد خواهید کرد. من اینجا هستم تا از اطرافیانم بیاموزم».

اگر سه ماه پیش یک نفر می‌گفت که در پایان تابستان عضوی از بارسا خواهی شد ...

«به او می‌خندیدم، چرا که این یک رویا بود. اما فوتبال به سرعت حرکت می‌کند، مانند تابستان امسال در ابتدا با تیم ملی و سپس بارسا».

کسب قهرمانی در جام جهانی زیر 20 سال 2013 ترکیه...

«همه بچه‌ها با قهرمانی در آن سال تجربه بزرگی کسب کردند. بسیاری از آنها تازه به باشگاه‌های خود منتقل شده بودند و ما تیمی داشتیم متشکل از استعدادهای فراوان».

استعدادهای فراوان! پوگبا، دینیه، کوندوگبیا، تو و ...

«بله، این نسل 1993 بود که بخش زیادی از موفقیت‌ها را به ارمغان آورد».

هدف شخصی برای این فصل؟

«اهداف زیادی دارم اما ترجیح می‌دهم آنها را برای خودم نگه دارم و در پایان فصل در مورد آنها حرف بزنم».

اگر بخواهم راجع به هم‌تیمی‌های مدافعت سوال بپرسم، در مورد پیکه چه خواهی گفت؟

«به نظر من، برای سال‌های اخیر، او بهترین مدافع مرکزی جهان است. پیکه ثبات شگفت انگیزی دارد».

و متئو؟

«به نظر من من متئو یکی از بهترین مدافعان جهان است. اگرچه که مردم درباره او صحبت‌های زیادی می‌کنند؛ اما اگر شما شانس بازی در بارسلونا را داشته باشید، قطعا یکی از بهترین‌ها هستید».

از بحث درباره مدافعان، می‌پردازیم به مهاجمان بارسا. آیا برای تو هیجان انگیز نیست که مسی و سوارز در تمرینات رقبا و حریفان تو باشند؟

«بازی با آنها به شما حس فوتبال واقعی را می‌دهد. آنها باعث پیشرفت من در تمرینات می‌شوند. یکی از دلایل آمدن من به بارسا همین بود. تمرین کردن در کنار بازیکنانی با این کیفیت شما را به بهترینِ خودتان تبدیل می‌کند».

سرعت تمرینات چگونه است؟

«سرعت تمرینات تیم بسیار بالاست. یک نکته بسیار عجیب هم این است که همه در هر زمانی در جای مناسب قرار دارند. در تمرینات بارسا حتی با چشم‌های بسته هم کسی دچار اشتباه نمی‌شود. این موضوع بیش از هر چیز من را تحث تاثیر قرار داد».

اگر قرار بود یک عنوان قهرمانی را انتخاب کنید...

«صادقانه بگویم، من به اینجا آمدم تا همه جام‌ها را به دست بیاورم. من یک جام و یک عنوان را ترجیح نمی‌دهم. به اینجا آمده‌ام تا همه جام‌ها را تصاحب کنم و به این موضوع امیدوار هستم، چون بارسا توانایی و پتانسیل آن را دارد».

بارسا به دنبال جذب یک مهاجم بود. تو ترجیح می‌دادی که لاکازت به بارسا بپیوندد؟

«(میخندد) بله البته. اگر او به بارسا ملحق می‌شد، من خوشحال‌ترین شخص در باشگاه می‌بودم. با او رابطه خوبی دارم».

آبیدال بازیکنی بود که بسیاری به او علاقه داشتند. برخی تو را آبیدال جدید تیم می‌خوانند. از این مقایسه خوشحال هستی؟

«من بسیار افتخار می‌کنم که با او مقایسه شوم، اما ما با هم بسیار متفاوت هستیم. او ویژگی‌های خودش را داشت و من هم ویژگی‌های مخصوص به خودم را دارم. اما خوشحال می‌شوم اگر بتوانم همچون او بازیکن تاثیر‌گذاری برای بارسلونا باشم و نشانه خوبی از خودم در اینجا به جا بگذارم».

آیا به خاطر استعداد فوق‌العاده‌ات برای بارسا بازی می‌کنی؟

«من استعداد فوق‌العاده‌ای ندارم. هر چه تاکنون به دست آورده‌ام ماحصل تلاش بوده است. تنها راز موفقیت تلاش است».

چه کسی به تو کمک می‌کند تا در زمین با آرامش خاطر بازی کنی؟

«مادرم و کسانی که در اطراف من هستند، همگی به من برای استوار بازی کردن در زمین مسابقه کمک می‌کرده‌اند. می‌دانم که بازیکن حرفه‌ای محسوب می‌شوم و همین موضوع باعث می‌شود که با اعتماد به نفس خوبی بتوانم به کار خود ادامه بدهم. اما من سعی دارم که همان چیزی که هستم را نشان دهم. خارج از زمین مسابقه نیازی به فوتبالیست بودن ندارم. در خیابان و جامعه، من هم مثل همه عضوی از جامعه هستم».

تو کامرون را در 2 سالگی ترک کردی. این مهاجرت باعث شد تا بهتر و بیشتر تلاش کنی؟

«به شخصه، من این عقیده را نداشتم. اما مادرم همیشه مرا ترغیب می‌کرد تا تلاش کنم. برای اینکه اگر می‌خواستم به چیزی که می‌خواهم برسم، نیاز به تلاش داشتم. خانواده‌ام همیشه یادآور بوده‌اند که با تلاش می‌توانم برای خودم مسیر خوبی را انتخاب کنم و به موفقیت برسم. نمی‌دانم که آیا اینها ربطی به مهاجر بودن من دارند یا نه؛ اما می‌توانم بگویم که همیشه بیش از سایرین تلاش کرده‌ام».

نظرت درباره نژاد پرستی در فوتبال چیست؟ مخصوصا درباره شعارهای نژاد پرستانه‌ای که هواداران در ال مولینون دربرابر ایناکی ویلیامز سر دادند.

«این چیز‌ها در زندگی و فوتبال نباید وجود داشته باشند. در دنیایی سراسر چیزهای متفاوت، این صحبت‌ها نباید وجود داشته باشد. راه حل خاصی برای این مشکل وجود ندارد. تنها کاری که شما می‌توانید بکنید این است که خودتان را از آدم‌هایی با این طرز فکر جدا کنید».

انریکه از تو چه توقعی دارد؟

«تا با اعتماد به نفس و آنطور که هستم بازی کنم و ذهن خودم را درگیر مسائل حاشیه‌ای نکنم».

الگوی زمان کودکی تو چه کسی بود؟

«برای من رونالدینیو و زیدان همچون بت بودند. بازیکنانی که در زمان حضورشان در هر باشگاهی بزرگترین و بهترین اثر‌ها را از خود به جا گذاشتند. آنها بهترین‌ها بودند».

بارسا چه تاثیری در زندگی تو داشته است؟

«من بارسا را با حضور رایکارد به عنوان سرمربی در آن به یاد می‌آورم. من همیشه به بارسا علاقه داشتم و از تکنیک‌ها و اندیشه‌هایشان برای کسب پیروزی لذت می‌بردم. این باشگاه با زندگی من گره خورده است».

چه احساس داشتی وقتی که برای اولین بار در نیوکمپ بازی کردی؟

«من پیش از اولین بازی خودم در نیوکمپ، از این ورزشگاه بازدید کردم ولی نمیخواستم آن را ترک کنم. دوست داشتم که اولین بازدیدم از نیوکمپ همراه با اولین بازی‌ام در این ورزشگاه باشد».

به خاطر خرافات دوست داشتی که اولین بازدیدت از نیوکمپ روز بازی باشد؟

«نه. من فقط این حس را داشتم چون این ورزشگاه حس خاصی را به من منتقل کرد. احساسی خوب و سرشار از انرژی. اگر این ورزشگاه را پیش از این می‌دیدم، این احساس خوب را از دست می‌دادم».

و چه حسی داشتی؟

«لحظه‌ای بی‌نظیر بود! ورزشگاهی بسیار بزرگ، مهم و زیبا و من افتخار می‌کردم که می‌توانم در این ورزشگاه برای اولین بار بازی کنم. اما همانطور که گفتم، این تنها شروع و آغاز همه چیز است».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: اومتیتی: برای کسب تمام عناوین به اینجا آمدم، ما یک تیم هستیم ...
نقل قول
آیا به خاطر استعداد فوق العاده ات برای بارسا بازی می کنی؟

«من استعداد فوق العاده ای ندارم. هر چه تاکنون به دست آورده ام ماحصل تلاش بوده است. تنها راز موفقیت تلاش است».

چه نگاه بزرگ و بالغی داره!

دقیقا همون چیزیه که سالها کم داشتیم. یه مدافع قوی و مسلط تو دفاع و با اعتماد به نفس و خوش فکر توی پاسکاری و آغاز حملات. قطعا خیلی بهمون کمک خواهد کرد.


جمعه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ (۱۵:۲۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۷ کاربر آنلاین است. (۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۸۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!