به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

وضعیت مدعیان لالیگا، در روزهای پایانی نقل و انتقالات تابستانیآنالیز فنی
فرستنده سجاد اسدی در تاريخ جمعه، ۵ شهریور ۱۳۹۵ (۱۲:۰۴) (۱,۱۹۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: چهار چهار دو
مترجم: سجاد اسدی / FCBarcelona.ir


بازه نقل و انتقالاتی این بار با اتفاقات یورو 2016 و بازگشت پوگبا به منچستر همراه بود و این دو اتفاق بیشتر توجهات را به خود جلب کردند. اما در لالیگا نیز اتفاقات و نقل و انتقالاتی رخ داد که صحبت پیرامون آنها خالی از لطف نیست.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

اتلتیکو مادرید

دیگو سیمئونه بالاخره بازیکن مورد نظر خود برای پر کردن جای خالی دیگو کاستا را پیدا کرد. معامله بزرگ اتلتیکو مادرید در این تابستان کوین گامیرو بود. اگرچه باشگاه‌های زیادی خواهان جذب این بازیکن بودند، اما گامیرو جذاب‌ترین گزینه را اتلتیکو مادرید دانست و به این تیم پیوست.

در مادرید، گامیرو مهاجم آغازین سیستم سیمئونه است، سیستم پایداری که برای ساختن موقعیت‌ها به سمت آنتونی گریژمان جریان پیدا می‌کند و به گامیرو فضای گل زنی را می‌دهد.

سیمئونه از زمانی که دیگو کاستا اتلتیکو را به مقصد چلسی ترک کرد، در اعتماد کردن به مهاجمان مشکل داشت و در حالی که بورخا باستون و لئو باپتیستائو به باشگاه‌های دیگر قرض داده شده بودند، بین فرناندو تورس و لوسیانو ویتو سیستم چرخشی قرار داده بود. از آن 4 بازیکن، آنها تنها تورس را حفظ کردند.

اتلتیکو در وضعیت ثابت مالی باقی ماند و هیچ کدام از بازیکنان کلیدی که آنها را تا مرحله آخر لیگ قهرمانان به پیش بردند، از دست نداد. گریژمان هم قراردادی پنج ساله امضا کرد. اتلتیکو در فصل پیش رو به عنوان یک تیم تقویت شده پا به مسابقات می‌گذارد و این قضیه برای بقیه تیم‌های لالیگا یک مشکل بزرگ به شمار می‌رود.

بارسلونا

پنجره نقل و انتقالات بارسا تا حدود بسیار زیادی موفقیت آمیز بوده و ترکیب تیم به طور کلی نسبت به فصل قبل بهبود یافته است. خلاهای موجود پر شده و بازیکنان کلیدی حفظ شده‌اند. با این حال، در خط حمله همچنان معضل قبلی پا برجاست، مگر اینکه بارسا بتواند یک مهاجم مستعد را به عنوان جانشین مثلث خط حمله خود به خدمت بگیرد.

یک نقد قابل بحث - اگر بتوان آن را واقعا یک اشکال نامید - از تیم فصل قبل لوئیز انریکه این بود که آنها بیش از حد به مثلث خط حمله خود وابسته بودند. البته این بهایی است که شما می‌پردازید وقتی یکی از بهترین مثلث‌های تاریخ فوتبال را کنار هم می‌آورید، و به طور طبیعی، هر زمان که تیم فرصتی بدست می‌آورد، دوست دارد بازی را حول محوریت مسی، سوارز و نیمار شکل دهد، بدون توجه به اینکه سایر بازیکنان حاضر در زمین چه کسانی هستند.


اما به هر حال نبود یک بازیکن ذخیره همچنان یک مشکل است. آبی اناری‌ها نیاز به گلزن خاصی ندارند، چرا که MSN وظیفه گلزنی تیم را بر عهده دارد. تیم انریکه تنها به بازیکنی ذخیره نیاز دارد تا یک بازیکن گلزن ذخیره را برای مواقع مورد نیاز به تیم اضافه کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسا بازیکنان زیادی را برای حمایت از MSN در طول این بازه در نظر داشت؛ کوین گامیرو، ویتو و گابریل خسوس اهداف بارسا بودند که انتقال همه آنها به بارسا منتفی شد. در این بین آلکاسر تنها گزینه باقی مانده است که اگر بارسا موفق به جذب این بازیکن والنسیا نشود، ادامه فصل را باید شاهد حضور مونیر ال حدادی (بازیکنی که هنوز خودش را اثبات نکرده است) روی نیمکت بارسا باشیم.

با توجه به اینکه مهره‌های جذب شده از سوی بارسلونا دارای مشخصات فردی نسبتا پایین تری نسبت به سایرن هستند، از این رو ممکن است از قافله عقب بمانند. آنها منافذ موجود در تیم خود را توسط بازیکنانی چون لوکاس دینیه، دنیس سوارز و ساموئل اومتیتی پوشش داده‌اند و آندره گومز را هم با مبلغ بالایی از والنسیا خریداری کرده‌اند.

همچنین این تیم با به خدمت گرفتن سیلسن هلندی در پی از دست دادن کلودیو براوو و انتقال دروازبان شیلیایی به منچستر سیتی، مارک آندره تراشتگن را به عنوان دروازبان اصلی خود برگزیدند و سیلسن به احتمال فراوان به عنوان ذخیره تراشتگن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بارسلونا، تابستانی با چاشنی رفع مشکلات مختلف را پشت سر می‌گذارد. آنها در غیاب دنی آلوز، چشم به سرجی روبرتو دوخته‌اند و همچنین انتظار دارند آردا توران بتواند جایگاه خود در تیم را بیابد.

رئال مادرید

رئال مادرید و در راس آن زین الدین زیدان تاکید زیادی بر جوان گرایی داشته‌اند. اگرچه بسیاری کمبود بازیکن در پست‌های مختلف را مشکلی بزرگ برای رئال می‌دانند و معتقدند که رئال باید بازیکنان ذخیره خود را افزایش می‌داد.

فلورنتینو پرز نه پوگبا را به رئال اضافه کرد و نه رابرات لواندوفسکی را. تابستانی که پشت سر گذاشتیم یکی از خلوت‌ترین بازه‌های نقل و انتقالاتی اخیر برای رئال مادرید بود، اما به هر حال کهکشانی‌ها عملگرا و با قدرت به نظر می‌رسند. در تمامی پست‌ها رئال حداقل یک بازیکن پشتیبان و ذخیره دارد. کریم بنزما که فصل گذشته در پست خود یکه و تنها بود، در این فصل از همراهی آلوارو موراتا 23 ساله بهره مند است. با وجود موراتا رئال دیگر مشکل بازیکن جایگزین برای بنزما را نخواهد داشت.


بسیاری از منتقدین به نحوه یارگیری رئال و توجه بیش از اندازه زیدان به جوانان ایراد وارد کردند، اما هیچکس بهتر از زیدان تیم رئال را نمی‌شناسد. استفاده از جوانانی همچون آسنسیو و آلوارو موراتا که مهره‌های احتمالی رئال برای این فصل حساب می‌شوند، خود گواهی بر جوان گرایی زیدان است. بازیکنانی مثل آسنسیو که مورد اعتماد زیدان‌اند و آنقدر خوب ظاهر شده‌اند که شایسته حضور در سیستم چرخشی باشند. با پا فشاری زیدان برای ماندن آسنسیو، حتی این احتمال وجود دارد که بازیکنان مثل ایسکو یا خامس در نهایت رئال را ترک کنند تا جایی برای آسنسیو در تیم باز شود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

دو نکته عجیب پیرامون این بازه نقل و انتقالاتی برای رئالی‌ها، عدم خرید انگولو کانته و کرچویاک بود. این دو بازیکن از لحاظ مالی در دسترس رئال بودند و می‌توانستند جانشین‌های خوبی برای کاسمیرو باشند.

ناباورانه، رئال مادرید دیگو یورنته که می‌توانست هافبک دفاعی سوم رئال باشد را نیز به ویارئال قرض داد تا این بازیکن بتواند بهتر و بیشتر پیشرفت کند - همانطور که بورخا مایورال و خسوس وایخو این مسیر را طی کردند. و به احتمال فراوان مارتین اودگارد نیز به همین سرنوشت دچار خواهد شد.

زیدان همچنین تصمیم به اعتماد به کاسمیرو دارد. این بازیکن برزیلی می‌تواند گزینه خوبی برای هافبک دفاعی رئال باشد و تونی کروس آلمانی هم همچون همیشه نقش پر رنگ خود را در بازی‌سازی و بازگشت به عقب در مواقع مورد نیاز انجام خواهد داد.

فابیو کئنترائو نیز گزینه‌ای نگران کننده برای رئال است، چراکه نه از لحاظ سلامتی و نه از حیث توانایی قادر نیست تا آنچنان که باید و شاید جایگزین مناسبی برای مارسلو باشد. اما رئال مادرید از دانیلو و ناچو برای بیمه کردن ذخیره‌های خود در پست دفاع بهره می‌بردد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Sidarta
پاسخ به: وضعیت مدعیان لالیگا، در روزهای پایانی نقل و انتقالات تابستا...
زیدان هم داره جوان گرایی میکنه ، منصوریان هم داره جوان گرایی میکنه


جمعه، ۵ شهریور ۱۳۹۵ (۱۵:۰۶)
 
Daughter.of.Eve
پاسخ به: وضعیت مدعیان لالیگا، در روزهای پایانی نقل و انتقالات تابستا...
خیلی خوبه که اتلتیکو چندین فصله تونسته خودشو قدرتمند نگه داره. امیدوارم والنسیا هم به دوباره اوج بگیره.
انشالله آلکاسر رو هم میگیریم و تکمیل میشه تیممون. یه جا هم خوندم سمپر قرضی میره گرانادا که امیدوارم شایعه باشه و بمونه تو تیم.


جمعه، ۵ شهریور ۱۳۹۵ (۱۲:۲۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۱ کاربر آنلاین است. (۱۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!