به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

سه گانه، دو گانه، و ...؟ بارسلونای انریکه، قوی‌تر از همیشه!آنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ (۱۵:۰۴) (۸۳۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: گل
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir

کاتالان‌ها طی هشت فصل اخیر لالیگا، شش بار به قهرمانی رسیده‌اند. آنها همچنین دو جام آخر این رکورد را به طور متوالی کسب کرده‌اند. اما آیا با شروع فصل جدید، این روند توقف ناپذیری ادامه می‌یابد؟ در این مقاله پاسخ این سوال را تا حدودی خواهید یافت.

بارسا لالیگای فصل 2015/16 را در حالی کسب کرده که نمی‌توانست تا ژانویه از خریدهای تابستانی خود - آردا توران و الیکس ویدال - استفاده کند و نیز ژاوی و پدرو در تابستان همان سال ( 2015) باشگاه را ترک کردده بودند، یکی به مقصد قطر و دیگری لندن. بنابراین می‌توان گفت لوئیز انریکه با دستانی بسته بارسلونای فصل گذشته را به دو گانه رساند. اگرچه او شانس فتح لیگ قهرمانان را نیز داشت؛ چرا که در یک چهارم نهایی - آن هم در شرایطی که هنوز فشار بازی‌های ملی روی بازیکنان بود - توسط اتلتیکو مادرید حذف شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

با حذف از لیگ قهرمانان اروپا، تمرکز شاگردان انریکه روی لالیگا منعطف شد، رقابتی که حریف اصلیشان، خصوصا در هفته‌های پایانی، رئال مادرید زیدان بود، تیمی که در آن روزها باید روی نیمه نهایی و سپس فینال لیگ قهرمانان نیز تمرکز می‌کرد. اما بارسا این بار دیگر تسلیم نشد، با از دست دادن لیگ قهرمانان، کاتالان‌ها حاضر به اهدای جام قهرمانی لالیگا به مادریدی‌ها نشدند.

تنها چند ساعت تا آغاز اولین هفته اول رقابت‌های لالیگای 2016/17 باقیست و تمام تیم‌های حاضر در این لیگ، به امید کسب قهرمانی شروع به کار خواهند کرد؛ اما وضعیت مدعیان اصلی این عنوان چگونه است؟ رئال مادرید، تیم اول پایتخت اسپانیا، با تدابیری که زین الدین زیدان اندیشیده است، برنامه خوبی برای پیش فصل خود ترتیب داده بود و قطعا سفید پوشان که از نابسامانی‌های ابتدای فصل پیش رهایی یافته‌اند، با شروع فصل جدید خود تحت هدایت این مرد فرانسوی، شانس بیشتری برای قهرمانی خواهند داشت. از طرفی اتلتیکو مادرید نیز با خرید بازیکنانی بزرگ و از دست ندادن بازیکنان مهم خود، شانس دیگو سیمئونه را برای قهرمانی در این فصل از رقابت‌های لالیگا، افزایش داده است. کاتالان‌ها اما با خریدهایی باورنکردنی و غیر قابل پیش بینی، بخش بزرگی از نقطه ضعف‌های تیم لوئیز انریکه را - خصوصا در خط دفاعی - التیام بخشیده‌اند و حال این سرمربی آستوریایی می‌تواند روی مهره‌های بیشتر و بهتری حساب کند. شاید تنها مشکل اذیت کننده کاتالان‌ها در فصل گذشته نداشتن تنوع بازیکنان بود که تیم را تحت فشار قرار می‌داد، که خوشبختانه اکنون دیگر با چنین مشکلی مواجه نیست.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

ساموئل اومتیتی و لوکاس دینیه خریدهای فوق‌العاده‌ای برای رفع خلأ خط دفاعی بارسلونا هستند و دنیس سوارز به همراه آندره گومز می‌توانند جایگزینان سودمندی برای بازیکنان خط میانی تیم باشند - و یا شاید بتوانند با اثبات بیش از پیش خود، حتی جای هافبک‌های اصلی تیم را نیز بگیرند. در کنار این‌ها، آردا توران که نیم فصل گذشته را چندان دلچسب و راضی کننده پشت سر نگذاشت، در سوپر کاپ اسپانیا دو گل زد و یک پاس گل ارسال کرد تا کاتالان‌ها به داشتن حمایت کننده مطمئنی در حملات خود، امیدوار باشند. علاوه بر آنها، خرید یک مهاجم جایگزین برای MSN آتشین نیز می‌تواند تاثیر مطلوبی روی تیم بگذارد؛ هرچند با فرم خوبی که مرد ترک تبار آبی و اناری‌ها و مونیر الحدادی در پیش فصل از خود به نمایش گذاشتند، شاید نیازی به خرید مهاجم چهارم نیز نباشد.

تیم باوجود خریدهای خوبی که داشته، خروجی‌های بدی هم نداده است؛ مارک بارترا که فصل گذشته را چندان آسان نگذراند، با 8 میلیون یورو به دورتموند پیوست و علاوه بر او فرمالن نیز به آ اس رم رفت. کلودیو براوو نیز شانس بالایی برای پیوستن به منچستر سیتی دارد اما بهتر است تا قبل از رسمی شدن این انتقال، باشگاه جایگزین مناسبی برای او بخرد تا در طول فصل فشار زیادی روی تراشتگن اعمال نشود. در کنار همه این‌ها پیوستن دنی آلوز به یوونتوس بعد از پشت سر گذاشتن 8 فصل موفق در نیوکمپ از مهم‌ترین اتفاقات این نقل و انتقالات بود. او به عنوان بهترین مدافع راست تاریخ باشگاه، با بارسا خداحافظی کرد. او جزء کسانی بود که به ندرت رقیب می‌یافت؛ همچون لیونل مسی! حال با خروج آلوز بارسا می‌تواند برای دفاع راست خود روی سرجی روبرتو و الیکس ویدال حساب کند.

روی کاغذ اکنون بهترین ترکیب لیگ اسپانیا متعلق به بارسا است؛ تیمی متشکل از سرمربی‌ای متبحر که حتی می‌تواند با کمبود بازیکن نیز تاریخ‌سازی کند، خط حمله‌ای توقف ناپذیر که از رکورد شکنی سیر نمی‌شود و حال مدافعان و هافبک‌هایی بی‌نظیر که هرکدام تکمیل کننده مهارت‌های دیگری هستند. کاتالان‌ها با این تیمی که اکنون بسته‌اند شانس اول قهرمانی در لالیگا هستند و می‌توانند سلطه خود بر قلمرو اسپانیا را برای سومین سال متوالی ادامه دهند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
«در فصلی این چنین طولانی و با اهدافی که که ما داریم، تیم به حداقل 22 یا 23 بازیکن نیاز دارد. این مسئله قدرت ما را افزایش می‌دهد».

تابستان آینده قرارداد لوئیز انریکه به اتمام خواهد رسید و در صورت تمدید نشدن آن، او می‌تواند در صورت فتح دومین سه گانه به همراه بارسلونا، به عنوان اولین سرمربی تاریخ فوتبال که دو بار موفق به کسب سه گانه شده است، از این تیم خداحافظی کند. هرچند همه ما امیدواریم که این اتفاق (کسب سه گانه) با تمدید قرارداد لوچوی بزرگ همراه باشد.

به امید شروعی مقتدرانه و پایانی شیرین در فصل 2016/17، برای آبی و اناری پوشان!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Main_ZakhaR
پاسخ به: سه گانه، دو گانه، و ...؟ بارسلونای انریکه، قوی تر از همیشه!
امسال هم سه گانه واس ماس 😊


شنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ (۱۷:۲۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: سه گانه، دو گانه، و ...؟ بارسلونای انریکه، قوی تر از همیشه!
نقل قول
بنابراين می توان گفت لوئیز انریکه با دستانی بسته بارسلونای فصل گذشته را به دو گانه رساند.

واقعا همین طوره. شاهکار بزرگی بود که لوچوی بزرگ انجام داد!

به امید خدا سالهای سال در تیم می مونه و جامها رو با ارائه بهترین بازیا درو می کنه.


شنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ (۱۵:۴۶)
 
Sidarta
پاسخ به: سه گانه، دو گانه، و ...؟ بارسلونای انریکه، قوی تر از همیشه!
نقل قول
به امید شروعی مقتدرانه و پایانی شیرین در فصل 2016/17، برای آبی و اناری پوشان!



شنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ (۱۵:۱۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۸۱ کاربر آنلاین است. (۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۸۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!