به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

سوپر کاپ اسپانیا از دریچه اعداد و ارقامآمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ پنج‌شنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ (۱۸:۵۰) (۶۲۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


از اولین دابل آردا با پیراهن بارسا و صدمین گل مسی در دوران مربیگری لوئیز انریکه، تا پرگل‌ترین پیروزی بارسا در این فینال (سوپر کاپ اسپانیا)، مهم‌ترین آماری هستند که شب گذشته در نیوکمپ به ثبت رسیدند. در این خبر می‌توانید هشتمین قهرمانی انریکه به عنوان سرمربی بارسا را به قلم آمار بخوانید.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

مهم‌ترین نکته فینال بارسا و سویا تعداد گل‌های آن است؛ کاتالان‌ها با به ثمر رساندن 2 گل در بازی رفت و 3 گل در بازی برگشت، مجموعا با نتیجه 5-0 پیروزی را از آن خود کردند تا علاوه بر کسب جام، پرگل‌ترین فینال سوپر کاپ خود را نیز رقم زده باشند . سایر آمار و ارقام این فینال را در ادامه با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

1. این اولین باری است که آردا از ابتدای فصل در ترکیب بارسلونا حضور پیدا می‌کند. او که در این بازی به عنوان بخشی از خط حمله لوئیز انریکه به کار گرفته شد، با به ثمر رساندن اولین و دومین گل (چند دقیقه بعد از آغاز نیمه دوم) بازی، قطعا نقش موثری در نتیجه کسب شده داشت؛ آن هم گل زیبایی مانند آن!

2. آخرین باری که این آبی و اناری پوش ترک تبار در یک بازی دو گل به ثمر رساند به 26 ژانویه سال 2014 و بازی مقابل رایو باز می‌گردد؛ هنگامی که او پیراهن اتلتیکو مادرید را بر تن داشت.

3. لیونل مسی این بارهم به خوبی همیشه ظاهر شد؛ سومین گل بارسا، صدمین گلی بود که این مهاجم آرژانتینی در دروان مربیگری لوئیز انریکه به ثمر رساند؛ آن هم در مقابل سویا که یکی از قربانیان مورد علاقه مسی در امر گلزنی است. شماره 10 بارسا طی 29 بازی مقابل سویا، 28 گل به ثمر رسانده و 9 پاس گل ارسال کرده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

4. این گل همچنین 12امین گل به ثمر رسیده توسط مسی در سوپر جام اسپانیا بود؛ او اکنون برترین گلزن تاریخ سوپر کاپ اسپانیا محسوب می‌شود.

5. کلودیو براوو اما تاثیرگذاری خود را با مهار پنالتی ایبورا در دقیقه 31 به نمایش گذاشت. او اکنون در کنار آرکونادای افسانه‌ای (در سال 1982)، تنها دروازبانانی هستند که در تاریخ سوپر کاپ اسپانیا موفق به مهار پنالتی شده‌اند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

6. با احتساب این دو پیروزی، بارسلونا طی هشت بازی رسمی اخیر خود 31-0 حریفان خود را مغلوب کرده است. این رکورد شگفت انگیز در شش بازی پایانی رقابت‌های فصل گذشته، 26-0 ثبت شده بود؛ رکوردی که تاثیر مهمی در قهرمانی کاتالان‌ها در لالیگای 2015/16 داشت. این رقم علاوه بر مهارت خط حمله آبی و اناری‌ها، قابلیت آنها در خط دفاع را نیز نشان می‌دهد: 740 دقیقه کلین شیت!

7. از عملکرد آندره گومز در این مصاف می‌توان اینطور برداشت کرد که می‌خواهد برای فصل آینده به عضویت سیستم اصلی بارسای لوئیز انریکه درآید. او و سایر هم ورودی‌هایش (دنیس سوارز، لوکاس دینیه و اومتیتی) از ابتدا در ترکیب بازی بودند. پاسکاری‌های دقیق این مرد پرتغالی و اومتیتی بود که منجر به گل سوم بازی توسط مسی شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
پاس‌های صحیح آندره گومز

8. اومتیتی در این دیدار نشان داد که به خوبی توانایی پر کردن جای پیکه، در مرکز دفاع را دارد؛ او مهارت، شهامت و شخصیت حقیقی خود را آشکار ساخت.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
هیت مپ بازی اومتیتی

9. لوئیز انریکه با کسب این قهرمانی، هشتمین جام خود را به همراه بارسلونا بدست آورد و در کتاب تاریخ این تیم، جاودانه‌تر از قبل شد. تنها جام‌هایی که این مرد آستوریایی نتوانسته در این مدت به آنها برسد، سوپر کاپ اروپا و لیگ قهرمانان فصل قبل بود.

10. پیروزی 5-0 بارسلونا در سوپر کاپ اسپانیای 2016، پرگل‌ترین پیروزی است که آنها طی 12 قهرمانی در این فینال به آن رسیدند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: سوپر کاپ اسپانیا از دریچه اعداد و ارقام
این تیم می تونه دوباره سه گانه رو فتح کنه.


پنج‌شنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ (۲۱:۴۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۳ کاربر آنلاین است. (۳۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!