به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ سویا vs بارسلوناپیش بازی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ یکشنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ (۱۶:۱۶) (۸۱۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir

بارسا برای برگزاری دیدار رفت سوپر کاپ اسپانیا (00:30 بامداد) به رامون سانچز پیزخوان سفر کرده است. دیدار امشب، نخستین بازی رسمی آبی اناری‌ها در فصل جدید خواهد بود. در این خبر نگاهی می‌اندازیم به اوضاع و احوال دو تیم، پیش از شروع این دیدار حساس و سرنوشت ساز.

بازی‌های پیش فصل همواره روی عملکرد تیم در فصل اصلی تاثیر گذار بوده است، اما بازی امشب شروعی برای بازی‌های رسمی و جدی بارسا است. این دیدار نبردی مهم و حیاتی برای کسب اولین جام فصل 2016/17 خواهد بود. کسب سوپر جام اسپانیا تنها افتخاری است که لوئیز انریکه موفق نشده به عنوان سرمربی، به همراه آبی و اناری‌ها، بدان دست پیدا کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

سوپر کاپ اسپانیا، دیداری است که در ابتدای هر فصل از رقابت‌های لالیگا بین برندگان جام حذفی و لیگ اسپانیا برگزار می‌شود و از آنجا که بارسا فصل گذشته هر دوی این جام‌ها را کسب کرد (و طبیعتا تیمی نمیتواند با خودش بازی کند!)، باید به مصاف تیمی برود که در فینال جام حذفی با نتیجه 2-0 در ویسنته کالدرون آن را در هم کوبید. سویا در سه دوره اخیر لیگ اروپا، با اقتدار سه بار به قهرمانی در این مسابقات رسیده است.

اخبار دو تیم

بارسلونا مارک آندره تراشتگن را به دلیل مصدومیت و نیمار و رافینیا را به دلیل حضور در اردوی المپیک تیم ملی برزیل در اختیار ندارد. داگلاس، سمپر و جوردی آلبا نیز به دلیل مسائل فنی در ترکیب تیم حضور ندارند. ترکیب 18 نفره ارتش کاتالان‌ها را می‌توانید در این خبر بخوانید.

دیوید سوریا، دروازه بان اصلی سویا نیز آمادگی لازم برای بازی را ندارد و به همین سبب خوزه آنتونیو کارو جایگزین او در این دیدار خواهد بود. نگرانی آندلسی‌ها به همین جا ختم نمی‌شود، چرا که آنها در دفاع خود کاریسو، کولو و نیکو را در اختیار ندارند. البته به نظر می‌رسد که ایبورا، هافبک دفاعی این تیم بتواند در بازی حضور داشته باشد.

نقطه نظر مربیان

لوئیز انریکه، در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته خود گفت: «سویای امسال متفاوت به نظر می‌رسد. آنها تغییرات زیادی در تیم خود ایجاد کرده‌اند. من فلسفه سامپائولی را دوست دارم و این برای هواداران نیز جذاب است. سویا تیم سازمان یافته‌ای است که استاندارد‌هایی را در اروپا و اسپانیا به وجود آورده است».

همتای این مرد آستوریایی، جورج سامپائولی نیز گفت: «بهترین روش برای شکست تیم‌هایی که مالکیت توپ بالایی دارند، تلاش برای توپ ربایی از آنهاست. اگر ما بتوانیم بازی را در اختیار خود بگیریم، قادر به شکست دادن آنها خواهیم بود». او همچنین اظهار‌هایی مبنی بر چگونگی تقابل با کلودیو براوو داشت. براوو در کوپا آمریکای 2015 با سرمربیگری سامپئولی، نقش کاپیتانی شیلی را بر عهده داشت.

فرم دو تیم

بارسلونا چهار بازی پیش فصل خود را با سه پیروزی مقابل تیم‌های سلتیک، لستر و سمپدوریا و یک شکست 4-0 مقابل لیورپول به پایان رساند. در کنفرانس مطبوعاتی شنبه، از لوئیز انریکه به دلیل تعداد زیاد گل‌هایی (9) که تیمش طی این چهار بازی دریافت کرد، سوالات زیادی شد؛ اما او بابت این موضوع اظهار نگرانی نکرد و اذعان داشت که بالا بودن تعداد گل‌های بازی‌های پیش فصل چندان عجیب و غیر منتظره نیست.

پیش فصل سویا نیز با کسب دو پیروزی در ایالات متحده، مقابل تیم‌های ریورپلاته (آرژانتین) و ایندیپندنته سانتافه (کلمبیا) آغاز شد؛ پس از آن، سویا در آلمان برابر سن پائولی و ماینز نیز دو پیروزی دیگر کسب کرد. با این حال سواین تیم نتوانست در نروژ، در فینال سوپر کاپ اروپا به قهرمانی برسد و در دقایق اضافه 3-2 نتیجه را به رئال مادرید واگذار کرد. شایان ذکر است که بازی سویا در سوپر کاپ اسپانیا برابر بارسا، اولین بازی فصل آنها در ورزشگاه خانگی‌شان است.

تاریخچه

از زمان شکل‌گیری سوپر کاپ اسپانیا در سال 1982 تا به حال، بارسا با یازده قهرمانی موفق‌ترین تیم در کسب این جام بوده است. در حالی که سویا در سال 2007 تنها قهرمانی خود در این رقابت‌ها را به دست آورد. این دومین باری است که بارسا و سویا در این مسابقات به مصاف یکدیگر می‌روند؛ آن‌ها پیش از این در سال 2010 نیز با یکدیگر رو در رو شده بودند که آبی و اناری پوشان در کمال ناباوری بازی رفت را 3-1 واگذار کردند، اما در بازی برگشت که در نیوکمپ برگزار شد، با پیروزی پر گل 4-0 به قهرمانی در این جام رسیدند. لئو مسی در آن دیدار هت تریک کرد و مجموعا با 11 گل، برترین گلزن تاریخ سوپر کاپ اسپانیا شد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Main_ZakhaR
پاسخ به: پیش بازی؛ سویا vs بارسلونا
به امید پیروزی


یکشنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ (۲۰:۱۰)
 
Sidarta
پاسخ به: پیش بازی؛ سویا vs بارسلونا
ایشالا میبریم


یکشنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ (۱۹:۵۹)
 
The.Hundredth.One
پاسخ به: پیش بازی؛ سویا vs بارسلونا
میشه با یک برد خوب، بازیکنان کلیدی رو استراحت داد بازی برگشت


یکشنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ (۱۹:۵۸)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش بازی؛ سویا vs بارسلونا
به امید خدا با یه برد خوب کار رو برای بازی برگشت راحت می کنیم!


یکشنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ (۱۶:۳۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۹ کاربر آنلاین است. (۲۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!