به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

حریفان ایتالیایی بارسا در خوان گمپررقابت‌های باشگاهی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ (۱۶:۰۷) (۹۲۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir

تاکنون 8 تیم از سری A ایتالیا به نیوکمپ آمده‌اند تا از فصل جدید بارسلونا با برگزاری جام خوان گمپر پرده برداری کنند. در این خبر تاریخچه‌ای از مصاف‌های کاتالان‌ها با این هشت تیم ایتالیایی را خواهید خواند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

آث میلان (1986، 2004 و 2010)

هیچ تیمی بیش از قرمز و مشکی‌ها برای حضور در خوان گمپر به نیوکمپ سفر نکرده است؛ اولین این دیدارها در سال 1986، زمانی که جام خوان گمپر همچنان بین چهار باشگاه برگزار می‌شد، شکل گرفت. در آن سال آنها در نیمه نهایی با بارسا بازی کردند و 3-1 شکست خوردند. بعد از این که فرمت جدید این بازی‌ها آغاز به کار کرد، آن‌ها یک بار دیگر در سال 2004 به نیوکمپ بازگشتند و این بار با نتیجه 2-1 مغلوب شدند. آخرین این رویارویی‌ها در سال 2010 مصادف بود با بازگشت دوباره رونالدینیو به نیوکمپ اما این بار به عنوان حریف! بارسا آن مصاف را نیز در ضربات پنالتی، بعد از 90 دقیقه دوندگی و کسب تساوی 1-1، پیروز شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

برشا (1994)

برشا در نیمه نهایی خوان گمپر 1994 با بارسا رو در رو و با نتیجه‌ای سنگین (4-0) مغلوب این تیم شد. گل‌های این دیدار را استویچکوف، تیکی بگیریستین، گیکا هاگی و کرایف به ثمر رساندند. اما بارسا در فینال مقابل والنسیا جام خودش را از دست داد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اینتر میلان (1996 و 2007)

بارسا و اینتر در فینال سال 1996 برای اولین بار به دیدار با یکدیگر رفتند و میزبان 2-1 اینتر خاویر زانتی را شکست داد. در سال 2007 اینتر یکبار دیگر به نیوکمپ آمد تا با تیمی رو به رو شود که توسط ریکارد هدایت می‌شد. آنها این بار با شکستی پر گل‌تر (5-0) از نیوکمپ خارج شدند؛ گل‌های آن بازی را رونالدینیو، جیووانی، یایا توره، اینیستا و موتا به ثمر رساندند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

سمپدوریا (1997، 2012 و 2016)

سمپدوریا پیش از این دو بار تجربه بازی در جام خوان گمپر را داشته است و در اولین آنها که در سال 1997 برگزار شد، به تساوی بدون گل مقابل شاگردان فن خال رضایت دادند تا در ضربات پنالتی مغلوب بارسا شوند. آنها یک بار دیگر، بعد از گذشت 25 سال از کسب اولین جام اروپایی بارسلونا در سال 1992، به نیوکمپ سفر کردند و این بار با تک گل روبرتو سوریانو به پیروزی رسیدند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

پارما (2001)

این بار پارما میهمان بارسا بود. کاتالان‌ها به لطف گل‌های ساویولا، کریستانوال و آلفونسو، با نتیجه 3-2 این تیم ایتالیایی را شکست دادند. بعد از تک بازی شدن جام خوان گمپر، این دومین باری بود که بارسا با شکست یک تیم ایتالیایی این جام را کسب می‌کرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

یوونتوس (2005)

تیم فابیو کاپلو با پیروزی در ضربات پنالتی پس از تساوی 2-2 در وقت قانونی، توانست فاتح نیوکمپ باشد. گلهای بارسا را در این دیدار، جیو و اینیستا به ثمر رساندند، اما این بازی به طور خاص بابت درخشش خیره کننده لئو مسی در خاطرها خواهد ماند که 91.826 تماشاگر حاضر در ورزشگاه را با نمایش خارق العاده خود حیرت زده کرد!

کانون هواداران بارسلونا در ایران

ناپولی (2011)

ناپولی که در آن سال برای اولین بار در خوان گمپر حضور پیدا می‌کرد، بعضی چیزها را برای پپ گواردیولا سخت کرده بود اما نهایتا پلن این تیم بهم ریخت و با دریافت پنج گل از سوی سسک فابرگاس، کیتا، پدرو و مسی (2) با نتیجه 5-0 مغلوب شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

رم (2014)

در دوازدهمین تقابل بارسا در خوان گمپر با حریفی ایتالیایی، پیروزی 3-0 نصیب تیم میزبان شد. مسی، نیمار و راکیتیچ سه گل این بازی را وارد دروازه آس رم کردند تا این جام برای 38 امین بار در خانه‌اش بماند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
iman_khatar
پاسخ به: حریفان ایتالیایی بارسا در خوان گمپر
امیدوارم این بازی از ترکیب هاای هماهنگ تری استفاده بشه


سه‌شنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ (۱۸:۴۸)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: حریفان ایتالیایی بارسا در خوان گمپر
این بازی می تونه ترکیب اصلی تیم رو تاحدودی معرفی کنه. به خصوص که بازیکنای جدیدمون هم احتمالا بازی خواهند کرد.


سه‌شنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ (۱۶:۰۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۷۱ کاربر آنلاین است. (۱۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۷۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!