به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

اینیستا: «ترافیک بازیکن در خط میانی، باعث افزایش انگیزه من می‌شود»مصاحبه
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۸ مرداد ۱۳۹۵ (۲۰:۲۱) (۷۲۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: مارکا
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir

اینیستا هافبک باتجربه تیم بارسلونا طی مصاحبه مفصلی با مارکا، درباره مسائل مختلفی از جمله خرید‌های اخیر بارسلونا، ترافیک بازیکن در خط هافبک این تیم، تیم ملی اسپانیا و ... صحبت کرد.

آندرس اینیستا علی رغم کسب نتیجه‌های نا امید کننده در مسابقات جام ملت‌های اروپا به همراه اسپانیا، به شدت مشتاق آغاز فصل جدید است. او در مصاحبه خود اشاره کرد که پیدا کردن مهاجمی که راضی شود به عنوان جانشین MSN به باشگاه بیاید، کار سختی است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

این بازیکن که بهترین عملکرد‌های خود را در بارسلونا به نمایش گذاشته است، نقش موثری در سلطه یک دهه‌ای بارسایی‌ها بر فوتبال اسپانیا داشته است. او که تاکنون با 31 جام قهرمانی کارنامه فوتبالی خود را مزین نموده است، در مصاحبه با مارکا، به بررسی دستاوردهای گذشته و نیز رویدادهای آینده پرداخت.

-انتظار دارید فصل آینده بارسلونا چگونه رقم بخورد؟

«در ابتدا باید بگویم که امیدوارم همینطور قدرتمند بمانیم. من مطمئنم که 2016/17 نیز یکی از رضایت بخش‌ترین فصل‌ها خواهد بود».

-دستیابی بارسلونا به 8 عنوان قهرمانی طی 12 فصل اخیر رقابت‌های لالیگا، برای شما چه معنی دارد؟

«چنین حقیقت مثبتی به من می‌گوید که ما - در این مدت - کار خود را به درست‌ترین شکل ممکن انجام دادیم. من امیدروارم که بتوانیم این سطح از بازی و روند پیروزی‌های خود را حفظ کنیم».

-آیا واقعا لالیگا از نظر بازیکنان مهم‌ترین تورنمنت است؟

«لیگ قهرمانان برای باشگاه از اعتبار بیشتری برخوردار است اما رقابت‌های لیگ داخلی درمجموع مهمتر محسوب می‌شود. هدف ما این است که تا آنجا که می‌توانیم عناوین را کسب کنیم. در سال گذشته ما عناوین زیادی را برنده شدیم».

-به عنوان یک بازیکن اسپانیایی که بیشترین عناوین ممکن را کسب کرده است، فصل آینده را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

«این مهم نیست که من چند جام کسب کرده‌ام، من همچنان امیدوارم که پیشرفت کنم. پیش از آغاز تمام فصول من می‌دانم که ما در طول آن فصل فراز و نشیب‌ها یی خواهیم داشت. من واقعاً در فصل گذشته از فوتبال بازی کردن لذت بردم و هدف من این است که همین مسیر را ادامه دهم».

-اینیستا هنوز هم به اندازه گذشته از عملکرد خود لذت می‌برد؟

«قطعاً. حتی اکنون بیشتر از گذشته، لذت می‌برم. زیرا تجربه‌های گذشته به شما کمک می‌کند که با لحظات دشوار از چشم اندازی مثبت رو به رو شوید».

-آندره گومز، دنیس سوارز، رافینیا آلکانترا، ایوان راکیتیچ، سرجیو بوسکتس، آردا توران، سرجی روبرتو و ... با وجود چنین بازیکنانی پست شما در زمین بیش از حد شلوغ است. آیا این به شما انگیزه می‌دهد یا شما را نگران می‌کند؟

«خیر، من نگران نیستم، به نظر من در کل رقابت برای تیم مفید خواهد بود. من انگیزه می‌گیرم که در کنار آنها تمرین کنم تا جایگاه خود در زمین را حفظ کنم، البته تا زمانی که آنها هستند. اگر همه ما در سطح بالایی بازی کنیم، بارسلونا به گل‌های بیشتری خواهد رسید».

-در مورد گومز و سوارز که به تازگی به نیوکمپ آمده‌اند چه نظری دارید؟

«همه آنها ویژگی‌های مشترکی دارند: بازیکنانی جوان و با استعداد که تشنه جام هستند و این هدف را دارند که بازی خود را به بالاترین سطح ممکن برسانند».

-با این وجود، همچنان سرنوشت مهاجم چهارم بارسا نامعلوم است، اگر شما یک مهاجم بودید، حاضر بودید به بارسلونا بپیوندید؟

«این پست مخالفان و موافقان خود را دارد».

-آیا می‌دانی استعداد‌هایی هستند که از رقابت با مسی، نیمار و سوارز برای جایگری در ترکیب بترسند؟

«این انکار ناپذیر است. اما مهاجم‌های آینده نگر باید این را نیز در نظر داشته باشند که می‌توانند از مهارت‌های ارزشمند خود رای کمک به بارسا استفاده کنند و حتی قدرتمند‌تر شوند».

-نظر شما در رابطه با انتصاب لوپتگی به عنوان سرمربی تم ملی اسپانیا چیست؟

«در ابتدا می‌خواهم برای او در شغل جدیدش آرزو کنم که به بهترین فرصت‌ها برسد، من امیدروارم او بتواند یک بار دیگر ما را تا رسیدن به هدف تیممان هدایت کند. اکنون نوبت بازیکنان است که ایده‌های فوتبالی خود را در زمین اجرا کنند».

-پیامی هست که بخواهید آن را با سرمربی سابق، ویسنته دلبوسکه، در میان بگذارید؟

«چیزهایی که در مورد او می‌گویند صحت ندارد. دوران مربیگری او در تیم ملی اسپانیا یکی از موفق‌ترین دوره‌ها بود. بعد کسب یک قهرمانی در جام جهانی و یک قهرمانی در یورو، میراث او برای همیشه - در اسپانیا - زنده خواهد ماند».

-از درگیری لفظی‌ای که بین دل بوسکه و ایکر کاسیاس رخ داد شگفت زده شدید؟

«در ابتدا بله اما با گذر زمان همه ما دیدم که چگونه خودشان به سرعت اختلافات را حل کردند. آنها اختلاف سنی که با یکدیگر دارند را می‌دانند و برای یکدیگر احترام متقابل قائل‌اند».

-تقریباً یک ماه از شکست مقابل ایتالیا در یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا می‌گذرد، آیا هنوز هم بابت این قضیه خشمگین هستید؟

«ما شروع خوبی داشتیم و در مقابل یک تیم بسیار خوب شکست خوردم. تحمل شکست‌های اخیر برای ما سخت است، اما اکنون روی آینده تمرکز می‌کنیم».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
messi-.10
پاسخ به: اینیستا: «ترافیک بازیکن در خط میانی، باعث افزایش انگیزه من م...
اینیستا امسال هم منتظر درخششت هستیم
لیگ قهرمانان رو هم بگیرید امسال هر چند رئال با قرعه های آسون حداقل تا نیمه نهایی همین الان اسمش ثبته


شنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۵ (۲:۴۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۲ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!