به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ماسکرانو؛ کاپیتانِ بدون بازوبندآنالیز فنی
فرستنده علی صبوری در تاريخ جمعه، ۸ مرداد ۱۳۹۵ (۱۵:۵۸) (۱,۰۷۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Goal
مترجم: غلامحسین صبوری/ FCBarcelona.ir


ماسکرانو بازیکن با تجربه بارسلونا اخیراً قرارداد خود را با این تیم تا سال 2019 تمدید کرد. او کسی است که از زمان پیوستنش به جمع آبی و اناری پوشان، همواره برای بازیکنان جوان‌تر الگو بوده است. در این نگاره به بررسی این موضوع پرداخته شده که چرا بارسا اجازه نداد تا او نیز همانند آلوز به یوونتوس بپیوندد.

بارسلونا در این تابستان یکی از با ارزشترین بازیکنان خود را از دست داد. این بازیکن کسی نبود به جز دنیل آلوزی که پس از 8 سال حضور در بارسا، این تیم را به مقصد یوونتوس ترک کرد. علاوه بر این، در مقطعی به نظر می‌رسید که خاویر ماسکرانو نیز پا جای پای آلوز خواهد گذاشت و به تورین سفر خواهد کرد. اگرچه، باشگاه کاتالونیایی سریعاً واکنش نشان داده و با تمدید قرارداد این بازیکن، اطمینان حاصل کرد که او جایی نخواهد رفت؛ واکنشی که به شدت باعث خوشحالی لوئیز انریکه شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

مربی بارسلونا هفته گذشته عنوان کرده بود که از جدایی آلوز متعجب شده است. او گفته بود: «فقط می‌توانم او [آلوز] را تحسین کنم. بهترین‌ها را برای او آرزو دارم. او یکی از حرفه ای‌ترین بازیکنانی است که تاکنون دیده‌ام. یوونتوس با جذب آلوز، ترکیب خود را تقویت کرده است».

قهرمان ایتالیا همچنین قصد داشت تا ماسکرانو را نیز به خدمت بگیرد و آلوز پس از انتقال به یووه در مصاحبه‌ای تاکید کرده بود: «باعث افتخار من است که ماسکرانو نیز در این ماجراجویی من را همراهی کند». اگرچه، بارسا می‌دانست که از دست دادن یکی از اعضای اصلی ترکیبش به یووه، به اندازه کافی بد است و اجازه نداد بازیکن اصلی دیگری نیز از جمعش جدا شده و به یکی از رقبای اصلی این تیم در لیگ قهرمانان اروپای سال آینده بپیوندد.

در همین راستا بازیکن 32 ساله آرژانتینیِ بارسلونا عنوان کرده بود: «باشگاه به من گفته که قصد ندارد من را از دست بدهد و آن‌ها از من رضایت کامل دارند». همچنین چند روز بعد نیز رابرت فرناندز مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا گفت: «ماسکرانو در باشگاه بارسلونا خواهد ماند. از این موضوع اطمینان داریم و به دنبال یافتن راه حلی مثبت برای همه هستیم».

این راه حل مثبت، بالاخره روز پنجشنبه به دست آمد و باشگاه بارسلونا رسماً عنوان کرد که قرار داد هافبک سابق لیورپول تا سال 2019 تمدید خواهد شد. در توئیتی که از سوی باشگاه کاتالونیایی منتشر شده بود، آمده است: «خاویر ماسکرانو به مدت سه سال دیگر نیز به ماجراجویی خود در بارسلونا ادامه خواهد داد».

و این ماجراجویی، عجب ماجراجویی بوده است. ال چفسیتو در تابستان 2010 توسط پپ گواردیولا و با توصیه لیونل مسی از لیورپول خریداری شد و در اولین بازی خود با پیراهن آبی و اناری پوشان، شاهد شکست خانگی 2-0 تیمش مقابل هرکولس بود. این بازیکن آرژانتینی در ابتدا چندان نتوانست خود را با سبک بازی بارسلونا وفق دهد و همین باعث شد تا انتقادات بسیاری به خرید او صورت بگیرد. اگرچه باید به خاطر داشت که او به عنوان یک هافبک برای باشگاه خریداری شده بود، اما در پست مدافع میانی به کار گرفته می‌شد.

گواردیولا می‌دانست که این بازیکن آرژانتینی می‌تواند خودش را با این پست وفق دهد و طی این چند فصل، ماسکرانو ثابت کرد که علاوه بر یک مدافعِ میانیِ فوق‌العاده بودن، می‌تواند رهبر استثنایی نیز باشد. ماسکرانو در ابتدا در کنار پویول بازی می‌کرد و سپس در کنار جرارد پیکه زوج فوق‌العاده‌ای را تشکیل داد و ضمن معرفی خود به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان در پست مدافع میانی، الگویی از خود بر جا گذاشت که دیگران باید از آن پیروی کنند. او بدون شک، کاپیتانی بدون بازو بند است.



گواردیولا در سال 2012 درباره او گفت: «باشگاه بازیکنی (ماسکرانو) جذب کرده است که خودِ من به عنوان مربی، او را با هیچ بازیکن دیگری معاوضه نمی‌کنم. هرگز او را نمی‌فروشم. او خریدی به خصوص است و از داشتن او بسیار خوشحالیم».

آن‌ها هنوز هم خوشحالند و لوئیز انریکه در تابستان 2014 که تازه سکان هدایت بارسا را به عهده گرفته بود، سخنانی مشابه گواردیولا بر زبان آورد. وقتی درباره ماسکرانو از لوچو سوال شد، او پاسخ داد: «ماسکرانو همانند ژاوی است. او از اهمیت بالایی برای تیم برخوردار است و همچنین شخصیت فوق‌العاده‌ای داخل و خارج از زمین دارد».



ماسکرانو نه کاپیتان بارسلونا ست و نه آرژانتین. اما این به موضوع حتی یک ذره هم اهمیت ندارد، چراکه او بازیکنی است که روحیه بخش سایر بازیکنان بوده و همانند یک مربی اضافه در زمین است؛ مردی که سایرین در زمان بحران به او چشم می‌دوزند. او همان کسی است که برای رهبر بودن، نیاز به بازوبند ندارد.

بسیاری از بازیکنان در زمان حضور او، به نیوکمپ آمده و رفته‌اند، اما ماسکرانو همواره جایگاه ثابتی در تیم داشته است. اکنون نیز او سه سال دیگر در بارسا باقی خواهد ماند و این می‌تواند بهترین خبر برای آبی و اناری پوشان در این تابستان باشد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
messi-.10
پاسخ به: ماسکرانو؛ کاپیتانِ بدون بازوبند
خوب شد تمدید کرد یکی از ارکان اصلی تیمه


شنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۵ (۲:۴۹)
 
Sidarta
پاسخ به: ماسکرانو؛ کاپیتانِ بدون بازوبند
یه بازیکن کاملا بی ادعا و متواضع
بهترین مدافع دنیا


شنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۵ (۱:۲۰)
 
ali-fcb_2012
پاسخ به: ماسکرانو؛ کاپیتانِ بدون بازوبند
هستن انسان های فرهیخته ای در این سایت که به محض یک اشتباه از بوسکتس و ماسکرانو ، ستون های دفاعی تیمو بدترین بازیکن های بارسلونا میدونن ! خدا هدایتشون کنه !


جمعه، ۸ مرداد ۱۳۹۵ (۲۰:۰۸)
 
سوداگر
پاسخ به: ماسکرانو؛ کاپیتانِ بدون بازوبند
هرکجالازم بوده ازهم تیمیهاش حمایت کرده وهمیشه سعی کرده حواشی رو ازبین ببره


جمعه، ۸ مرداد ۱۳۹۵ (۱۸:۳۳)
 
سوداگر
پاسخ به: ماسکرانو؛ کاپیتانِ بدون بازوبند
ایجادارتباط مناسب باهم تیمیها بهترین فاکتورماسکی


جمعه، ۸ مرداد ۱۳۹۵ (۱۸:۳۰)
 
سوداگر
پاسخ به: ماسکرانو؛ کاپیتانِ بدون بازوبند
بله همینه که بهش میگن رهبرکوچک


جمعه، ۸ مرداد ۱۳۹۵ (۱۸:۲۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۲۴ کاربر آنلاین است. (۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۲۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!