به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بارسا، همچنان در پی یافتن توازن ایده آل تاکتیکی میان مسی و نیمار!آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ سه‌شنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۵ (۲۰:۱۸) (۱,۰۶۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Grup14
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


فصل بارسا با کسب دو گانه داخلی به پایان رسید، اما توازن تاکتیکی بین مسی و نیمار، همچنان به وضعیت ایده آل خود نرسیده است. در این مقاله به بررسی وضعیت قرار گرفتن دو ستاره آرژانتینی و برزیلی در ترکیب بارسا خواهیم پرداخت.

مسی، سوارز و نیمار، بار دیگر کلیدی‌ترین مهره‌های بارسا در تکرار عنوان قهرمانی در لالیگا و جام حذفی بودند. مسی، که در این فصل با توجه به سیستم متفاوت نسبت به فصل قبل، کمتر نقش اصلی را بر عهده داشت، کسی بود که در لحظات حیاتی و مهم، از سقوط تیم جلوگیری می‌کرد. سوارز، که از لحاظ آماری با ثبات‌ترین بازیکن تیم بود؛ و نیمار، که در غیاب بازیکن شماره 10 به دلیل مصدومیت، رهبری تیم را بر عهده داشت. آن دو ماه بدون لیونل مسی، که تیم باید در هشت بازی بدون بهترین بازیکن خود بازی می‌کرد، این امکان را برای ما فراهم کرد تا بهترین ورژن مهاجم برزیلی تا آن روز را مشاهده کنیم و غیبت غیر قابل اغماض ستاره آرژانتینی، فراموشمان شود. او اصلی‌ترین بازیکن تیم محسوب می‌شد، اکثر حرکات هجومی تیم را رهبری می‌کرد و به طور کامل از حمایت بوسکتس، اینیستا و سوارز برخوردار بود. ما او را به همان حدی تعیین کننده یافتیم که خوشبین‌ترین هواداران بارسا در زمان پیوستن او به بارسا می‌توانستند تصور کنند؛ دقت تکنیکی در کنار سرعت خارق العاده و بازی خلاقانه و نوآورانه. او نیماری بود که در آن روزها، هیچ حریفی رسماً نمی‌توانست جلوی او را بگیرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

آن دو ماه، بهترین روزهای مرد برزیلی در بارسا بودند، در لیگ و در اروپا؛ روزهایی که ابعاد مختلف بازیکن و توانایی‌اش به عنوان رهبر تیم را نشان داد، و همینطور قربانی شدن او در تیم و سیستمی که او به او تعلق ندارد. زیرا قربانی شدن نیمار در بارسای مسی، در مورد توجه رسانه‌ها و مردم نیست، بلکه در مورد تاکتیک بازی است. در مورد این نیست که آیا او چهره اول پوسترها و روزنامه هاست یا خیر، بلکه در مورد پیدا نشدن فرمولی برای "نیمار" بودنِ او در زمان حضور لئو مسی در زمین است. این یک مسئله تاکتیکی است، چرا که هیچگاه عدم تطابقی در سبک بازی آن‌ها دیده نشده است. آن‌ها به یک زبان در زمین سخن می‌گویند و در واقع هماهنگی میان آن‌ها وقتی به هم پاس می‌دهند، کاملاً مشهود است. مشکل اینجاست که آن‌ها وقتی به هم نزدیک می‌شوند، سیستم هنوز نتوانسته راهی به جز کوتاه آمدنِ نیمار از یک نکته بسیار با ارزش، پیدا کند: که مجموعه تکنیک خارق العاده او تنها به دریبل زنی در گوشه‌ها و فرار به فضاهای خالی کاهش یابد؛ دو زمینه‌ای که بارسا از آن به بهترین نحو ممکن استفاده می‌کند، اما این دو، بسیار بسیار کمتر از آن چیزی است که استعداد جوانِ برزیلی پتانسیلش را دارد.

لوییز انریکه فصل گذشته از این چالش فرار نکرد. از همان ابتدا، همه چیز با حرکت مسی به مرکز آغاز می‌شد، و اینگونه تنها رابطه بین دو وینگر، روی پاس‌های بلند به دو طرف نبود و با نزدیک شدن این دو بازیکن به هم، پاس‌های کوتاه بین آن‌ها هم افزایش پیدا کرد. تلاشی برای پیدا کردن فرمولِ استفاده از هر دو "شماره 10" تیم. این تلاش‌ها زمانی هم که مسی از مصدومیت بازگشت و بهترین ورژن نیمار، همچنان پا برجا بود، ادامه یافت: سرمربی سعی کرد که از هافبک‌ها و مدافعان کناری به نحوی استفاده کند که بهترین عرصه برای حضور مثبت نیمار و مسی در کنار هم به وجود بیاید. اما، با وجود اینکه در چند نقطه این تلاش‌ها برای حضور موفق دو ستاره در کنار هم بسیار خوب جواب داد (رم، گرانادا و سلتا می‌توانند تصدیق کنند)، اما هیچکدام آن ثبات قبل را به تیم نداد؛ از این رو نیمار روز به روز بیشتر خود را پشت پرده‌ها پنهان می‌کرد - فاکتوری که احتمالاً به کمبود اعتماد به نفس، انگیزه و کارایی مربوط بود و در بخش‌های پایانی فصل خود را نشان داد.

درست مانند تغییری که برای جادوی فوتبالی ماقبل آخرِ اینیستا انجام شد، این هم مسئله‌ای حل نشده است که در پایان تعطیلات باید به آن پرداخته شود. خود آندرس در دوران تیتو ویلانووا نشان داد که حتی اگر پست مهاجم نفوذی در سمت چپ خط حمله با کمک پای چپ لئو مسی بسیار کارآمد باشد، این تنها راهی نیست که آن پُست می‌تواند به کمک مرد آرژانتینی بیاید. با قرار گرفتن اینیستا در پُستی که زمانی هانری و ویا در آن حضور داشتند، لئو مسی بهترین آمار گلزنی خود را به ثبت رساند. و همه این‌ها به این خاطر است که لئو بی‌نهایت است: با، یا بدون یک مهاجم، با ژاوی یا راکیتیچ، در ضد حمله یا در برابر یک دفاع اتوبوسیِ متراکم؛ و مطمئناً او وقتی نیمار در بهترین پُستی که می‌تواند، قرار بگیرد، همچنان بی‌نهایت خواهد بود. چیزی بیشتر شبیه به آنچه او در اکتبر و نوامبر به ما نشان داد. ما تنها باید راه را پیدا کنیم و این برای هر دوی آن‌ها، و متعاقباً برای همه تیم، اثربخش خواهد بود. کار آسانی نیست. به نظر می‌رسد که حتی آن‌ها فصل گذشته تلاش کردند و نتوانستند به راه حل مناسب دست پیدا کنند. تا یک ماهِ آینده، فصل جدید آغاز خواهد شد و فصل جدید، شانس‌های جدیدتری به وجود خواهد آورد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
HABIBINIYA
پاسخ به: بارسا، همچنان در پی یافتن توازن ایده آل تاکتیکی میان مسی و ن...
MESSI AND NEYMAR I LOVE YOU


شنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۵ (۰:۵۲)
 
LIONEL_ESHGHI
پاسخ به: بارسا، همچنان در پی یافتن توازن ایده آل تاکتیکی میان مسی و ن...
ایکاش تیاگو آلکانتارا رو نمیفروختیم!


چهارشنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۵ (۹:۰۱)
 
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: بارسا، همچنان در پی یافتن توازن ایده آل تاکتیکی میان مسی و ن...
امیدوارم دنیس سوارز همونی باشه که ازش تعریف میشه و میتونه جایگزین مناسبی برای ژاوی در میانه میدان باشه ؛ در این صورت مسی مجبور نیست برای بازی سازی و تقویت خط میانی این قدر به عقب برگرده و فاصلش تا دروازه حریف خیلی زیاد بشه که همین هم موجب کاهش تعداد گلهاش میشه
اگه فصل آتی هافبکهایی مثل دنیس سوارز و اینیستا و راکیتیچ با کمک بوسکتس و رافینیا و سرخی روبرتویی که حالا با تجربه تر از قبل شده بتونن با قدرت ظاهر بشن ( درست مثل زمانی که با حضور ژاوی و اینیستا و بوسکتس ، دیگه هیچ نیازی به کمک مسی به خط هافبک احساس نمیشد ) مسلما و یقینا MSN بسیار پر قدرت تر و گلزن تر از دو فصل قبلش خواهد بود و اگه مصدومیت جدی ای برای مثلث خط حمله بوجود نیاد مثل آب خوردن می تونن آمار گلزنی خودشون رو به حدی برسونن که تا ابد ، هیچ مثلثی نتونن بهش نزدیک بشن ؛ چه برسه به این که بخوان این رکورد رو بشکونن ( هر چند همین الان هم رکورد خارق العاده ای بجا گذاشتن)
مهمترین عاملی که به مسی اجازه میده مثل زمانی که بالای 60 هفتاد تا می زد و بسیار نزدیک دروازه بود ؛ به عقب برنگرده ؛ پوشش مناسب و بازیسازی بی عیب و نقص هافبک ها هست که امیدواریم این فصل این ارزوها محقق بشه


چهارشنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۵ (۵:۰۶)
 
messi-.10
پاسخ به: بارسا، همچنان در پی یافتن توازن ایده آل تاکتیکی میان مسی و ن...
نقش مسی تو این چند فصل شده هافبک تا ضعف این خط رو برطرف کنه اگه بخش میانی رو بقیه خوب پوشش بدن مسی بره جلو MSN هولناک تر میشه


چهارشنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۵ (۳:۳۵)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: بارسا، همچنان در پی یافتن توازن ایده آل تاکتیکی میان مسی و ن...
مسی فصل گذشته بدلیل خالی موندن جای ژاوی مجبور به عقب نشینی شد که همین عامل اونو از آقای گلی دور نگه داشت اما نیمار باید خیلی بهتر از اینا کار کنه نه بخاطر توپ طلا بلکه بخاطر بارسا


سه‌شنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۵ (۲۳:۴۸)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: بارسا، همچنان در پی یافتن توازن ایده آل تاکتیکی میان مسی و ن...
فوتبال شده تجارت و تو تجارت پول حرف اول و آخرو می زنه. کسی به ظرافت بازی بارسا و حتی روونی آرژانتین نگاه نمی کنه. بنگاههای تبلیغاتی تا حالا 3 تا توپ طلای نامشروع رو برای دوزاری پرتغالی خریدن و امسال هم همین کار رو با حمایت فیفای پول دوست خواهند کرد.

اما مطمئن باشید همه یادشون می مونه یونان چطور قهرمان شد و اسپانیا چطور. همه یادشون می مونه پرتغال چطور قهرمان شد و آرژانتین چطور نائب قهرمان. همه یادشون می مونه پنالدو نقشی تو قهرمانی پرتغال نداشت و مسی آرژانتین رو یه تنه برد بالا. همه یادشون می مونه مسی بی رقیب بهترین بازیکن تاریخ بود، همه کسایی که زیبایی فوتبال رو می فهمن! حالا بذارید کمپانی های شامپو و شورت توپ طلا رو بدزدن، اهمیتی نداره!


سه‌شنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۵ (۲۳:۲۹)
 
poyafatehi
پاسخ به: بارسا، همچنان در پی یافتن توازن ایده آل تاکتیکی میان مسی و ن...
مسخره است ... حریف رئال ولسفبورگ بود باید به خاطر اون توپ طلا داد یا به خاطر فینالی که هیچ نقشی درش نداشت، مطبوعات و بنگاههای تبلیغاتی دارن تو بوق و کرنا می کوبن که رونالدو پرتغال رو قهرمان کرد.. تنها کاری که رونالدو در یورو انجام داد زدن دو گل به مجارستان بود.... مسخره است به خاطر تبلیغات و شرط بندی توپ طلا رو به کسی داد.. رونالدو حتی شایستگی سه نفر وال توپ طلا رو هم نداره، اما انگار توپ طلا رو نه به فوتبال بازی کردن بلکه به یک سری حرکات و دلقک بازی های دیگه می دهند.


سه‌شنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۵ (۲۱:۴۱)
 
Blaugrana.Mary
پاسخ به: بارسا، همچنان در پی یافتن توازن ایده آل تاکتیکی میان مسی و ن...
امسال نیمار باید اینقدر خوب باشه تا توپ طلا رو بگیره
وگرنه تقدیمش میکنن به کریس


سه‌شنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۵ (۲۰:۵۴)
 
9VECTOR9
پاسخ به: بارسا، همچنان در پی یافتن توازن ایده آل تاکتیکی میان مسی و ن...
نیمار اون موقع در اون زمان دو ماهه ی مصدومیت مسی اون قدر خوب بود که سریع نامزد توپ طلا شد... اما این نیمار رو با نیمار نیم فصل دوم مقایسه کنید واقعا خنده داره... امیدوارم به روزهای اوجش برگرده.


سه‌شنبه، ۲۲ تیر ۱۳۹۵ (۲۰:۳۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۱۳ کاربر آنلاین است. (۱۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۱۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!