به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

اومتیتی همانی است که باید باشد!آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ یکشنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۵ (۱۸:۱۴) (۱,۸۳۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: توتال بارسا
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


جولای برای بارسلونا با اعلام اینکه دنیس سوارز و ساموئل اومتیتی خریدهای جدید بارسا در تابستان 2016 هستند، آغاز شد. هواداران با توجه به حضور هافبک جوان در تیم بی‌در سال‌های گذشته، ایده‌ای در مورد سبک بازی دنیس سوارز داشتند، اما خرید اومتیتی آن هم با قیمت 25 میلیون یورو، برخی را متعجب ساخت؛ چرا که در آن زمان، مدافع فرانسوی برای بسیاری ناشناخته بود.

دقیقاً به همین دلیل، دیدار پنجشنبه فرانسه و آلمان - قهرمان جهان - در مرحله نیمه نهایی یورو 2016، بسیار برای آینده ساموئل اومتیتی در تیم بارسلونا اهمیت داشت. در دومین حضورش در ترکیب اصلی تیم ملی، اومتیتی دقیقاً 90 دقیقه برای تسخیر قلب سختگیرترین هواداران دنیا وقت داشت، و چقدر هم خوب این کار را انجام داد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

مدافعان زیادی در دنیا وجود ندارند که در رزومه خود، انجام اولین بازی ملی در دیدار یک چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا در خاک خودی را داشته باشند. برای مدافع جدید بارسلونا، دیدار مقابل ایسلند در مرحله یک چهارم نهایی، مانند یک غسل تعمید با آتش به همراه آبی‌ها (تیم ملی فرانسه) بود. رسانه‌های فرانسوی از نمایش تیم ملی کشور خود رضایت بسیار داشتند، اما این وضعیت برای مدافع جوان که اولین تجربه‌اش را انجام می‌داد، صدق نمی‌کرد و به او اتهام مقصر بودن روی گل‌های تیم ملی ایسلند، زده شد. همه این حرف‌ها برای مدافعی که حتی قرار نبود جزء 23 مرد اعزامی به یورو باشد و تنها به این دلیل به این مسابقات رفت که جرمی متئو، بازیکنی که حالا قرار است هم‌تیمی آینده او باشد، به دلیل مصدومیت یورو را از دست داد. این قضاوت برای مدافع جوانی که در نخستین بازی‌اش، صد در صد پاس‌هایش را با موفقیت به مقصد رساند، کمی تند و تیز بود.

اما همه می‌دانیم که حتی بعد از بازی یکشنبه هم نمی‌شد که مهارت‌های ساموئل اومتیتی را مورد قضاوت قرار داد؛ آن هم در دیداری که تمامی بازیکنان فرانسه بعد از برتری چهار گله‌ای که به نظر نمی‌رسید به هیچ وجه از بین برود، آن هم مقابل ایسلند که پدیده مسابقات امسال بود، آرامش نسبی را حس کردند و خیلی به آب و آتش نزدند. اما فرانسه باید در نیمه نهایی به مصاف آلمان، قهرمان جام جهانی 2014 می‌رفت و این همان دیداری بود که هواداران می‌توانستند بفهمند که بارسا روی چه بازیکنی سرمایه‌گذاری کرده است.

در مقابل آلمان، فرانسوی‌ها می‌دانستند که باید مالکیت توپ را تسلیم کنند، و همین اتفاق هم افتاد. فرانسه در این دیدار کمترین میزان مالکیت توپ خود از آغاز مسابقات را ثبت کرد. به همین دلیل، خط دفاعی آن‌ها، که هیچگاه به قابل اتکا بودن معروف نبوده است، واقعاً آزموده شد؛ شاید برای اولین بار در این تورنومنت.

در دیدار نیمه نهایی، فرانسه در موقعیتی مشابه آنچه بارسا در ماه می‌گذشته در فینال کوپا دل ری با آن روبرو شده بود، قرار گرفت. فرانسه یک بازیکن کمتر از حریف نداشت، اما آن‌ها باید به شدت دفاع می‌کردند. آلمان‌ها، که در غیاب ماریو گومز بدون یک مهاجم نوکِ صِرف بازی می‌کردند، تلاش داشتند که با استفاده از نبوغ مولر و امره جان (که حضورش در ترکیب اصلی تعجب برانگیز بود) دفاع فرانسه را در هم بشکند.

در بازی‌های پیشین، چنین حرکاتی در دفاع فرانسه رخنه ایجاد می‌کرد، چرا که هافبک‌های میزبان در جلوگیری از چنین حرکاتی ضعف نشان می‌دادند. اما در دیدار مقابل آلمان، چنین نبود. روش مدبرانه اومتیتی در دفاع باعث شده بود که مدافع جدید بارسا اکثراً اوضاع را تحت اختیار خود داشته باشد، که البته نمایش مطمئن کوشیلنی، زوجش در خط دفاع، به این مسئله دامن زده بود. به طور خلاصه، یارگیری اومتیتی در محوطه جریمه، از هر حرکت مثبت آلمانی‌ها در این منطقه جلوگیری کرد، تنها به این خاطر که بازیکن فصل گذشته لیون، بازی خوانی فوق‌العاده‌ای در این بازی داشت.

اگرچه اومتیتی حرکت درخشانی هم در نیمه نخست داشت. در دقیقه سی بازی، توماس مولر در آستانه گشودن دروازه فرانسه در داخل محوطه شش قدم بود. آلمانی‌ها آماده جشن گرفتن گل مولر بودند، اما اومتیتی نظر دیگری داشت. خرید جدید بارسا به خوبی بدن خود را در مسیر درست قرار داد و با تکلی به سبک ماسکرانو، مهاجم آلمانی را در به ثمر رساندن نخستین گلش در رقابت‌های یورو، ناکام گذاشت. حرکت اومتیتی بسیار درخشان بود و حتی توییتر رسمی مسابقات یورو هم به این حرکت اشاره داشت.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
توییتر رسمی مسابقات یورو 2016: یک موقعیت بسیار خوب! یک تکل به موقع در آخرین لحظه اجازه نداد مولر آلمان را پیش بیندازد.

این تکل دقیقاً همان چیزی بود که لوییز انریکه از زوج جرارد پیکه در خط دفاعی انتظار دارد. یک دخالت لحظه آخری و نجات دهنده، در موقعیتی که جرارد برای جلوگیری از آن، خیلی کند است.

او که 1.81 متر بلندای قامت دارد، با وجود اینکه بلند قامت‌ترین مدافع تیم نبود، اما قدرت بسیار خوبی را در بازی‌های هوایی از خود نشان داد. وقتی آلمان‌ها فهمیدند که قرار نیست موفقیتی از بازی زمینی نصیبشان شود، به توپ‌های هوایی روی آوردند. بازیکنانی چون مولر و هوودس که قامتی بلند‌تر از 1.85 متر دارند، در محوطه جریمه حضور بیشتری پیدا کردند. آلمان‌ها چندین موقعیت بسیار خوب از همین توپ‌های هوایی به وجود آوردند که سبب نگرانی فرانسوی‌ها شد (و شاید اگر واکنش‌های فوق‌العاده لوریس نبود، دروازه آن‌ها باز می‌شد)، اما هر گاه توپ در محدوده اومتیتی قرار داشت، تهدیدی برای آبی‌ها به وجود نمی‌آمد. این خبر می‌تواند برای لوییز انریکه بسیار دلچسب باشد، چرا که ماسکرانو با وجود توانایی‌هایش در تکل‌ها و یارگیری‌ها، همواره در بازی‌های هوایی ضعیف بوده است. حالا به نظر می‌آید که لوچو مدافعی را در اختیار دارد که قدرت تکل زنی ماسکرانو را با توانایی‌های سرزنی ادغام کرده است.

اما آن شب برای اومتیتی تنها تسلطش بر کارهای دفاعی و ناکام گذاشتن مهاجمان آلمانی نبود. او همچنین به تیمش کمک کرد تا در شبی که آن‌ها نمی‌توانستند تسلط میانه میدان را از آلمان‌ها بگیرند، از عقب زمین بازیسازی را انجام دهند. ساموئل اعتماد به نفس کافی برای اینکه پا به توپ شود و به جلو برود را هم داشت و حتی در دو صحنه، آلمانی‌ها را با پاسش فریب داد. سبک پا به توپ شدنش چندان به پیکه شباهت ندارد، و ثبت 17 پاس صحیح از مجموع 18 پاس نشان می‌دهد که او آنچه برای موفقیت در بارسا نیاز است را در خود دارد.

در مجموع، دیدار نیمه نهایی بین فرانسه و آلمان دیداری کامل برای ساموئل اومتیتی بود. با 8 دفع توپ، 2 توپ ربایی و دو جلوگیری از ضربه، او دیواری مستحکم در خط دفاعی آبی‌ها محسوب می‌شد. این نکته که اکیپ، که معروف به خساست در دادن نمره به بازیکنان در پایان بازی است به او 7 داده و اومتیتی با این نمره در جایگاه سوم بازیکنان دو تیم قرار می‌گیرد، نشان می‌دهد که نمایش او تا چه حد خوب بوده است. اومتیتی با دریافت عنوان بهترین بازیکن فرانسوی‌ها توسط وبسایت ESPN با نمره 9، و قرار گرفتن در جایگاهی بالاتر نسبت به گریزمان دو گله که امتیاز 8 را به خودش اختصاص داده بود، لبخند را مهمان صورت‌های بسیاری کرد. تیترهایی وجود داشتند که خبر از تولد ستاره‌ای جدید در خط دفاعی می‌دادند؛ اما به نظر می‌رسد که رابرت فرناندز به توانایی‌های این ستاره پیش از دیگران پی برده بود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: اومتیتی همانی است که باید باشد!
بازیکن خوبیه ولی هنوزجوونه وکامل نیست
امیدوارم زودخودش روپیداکنه


دوشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۵ (۲۱:۱۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: اومتیتی همانی است که باید باشد!
فقط 22 سال سن داره! مقایسه ش کنید با احمقی مثل ماسکرانو که با 20 سال سابقه بازی، چطور سوتی میده و گند می زنه به بازی! قطعا حضورش برای بارسا غنیمته!


دوشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۵ (۱۸:۴۷)
 
messi-.10
پاسخ به: اومتیتی همانی است که باید باشد!
تو این چند تا بازی که خوب بوده اگه تو بارسا بهش بازی برسه پتانسیل پیشرفت رو داره امیدوارم بالخره یک دفاع خوب نصیبمون بشه


دوشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۵ (۱۱:۳۳)
 
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: اومتیتی همانی است که باید باشد!
این مدافع هنوز جوون هست و اگه بتونه خودشو با تیکی تاکای بارسا وفق بده و تجربه اندوزی کنه در کنار بزرگان بارسا ، با توجه به قدرت بدنی بالایی هم که داره میتونه در آینده ای نه چندان دور مهره ای قابل اطمینان در قلب خط دفاعی باشه
به امید موفقیتش در بارسا


دوشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۵ (۴:۵۵)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: اومتیتی همانی است که باید باشد!
امیدوارم از این رقابت ها به نحو مطلوبی استفاده کرده باشه تا تجربش بیشتر بشه


یکشنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۵ (۲۲:۳۷)
 
9VECTOR9
پاسخ به: اومتیتی همانی است که باید باشد!
باید واقع بین باشیم نباید بازیکن متوسطی مثل اومتیتی رو بزرگ کنیم... به خودمون ضرر می رسونیم... تو بازی با آلمان درسته که عملکرد در کل خوبی داشت اما اشتباهات عجیبی هم داشت.... اما چیزی که مشخصه اینه که اومتیتی هنوز جوونه و بسیار جای پیشرفت داره..


یکشنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۵ (۲۰:۵۲)
 
BRAIN
پاسخ به: اومتیتی همانی است که باید باشد!
باید ببینیم تو فینال چه کار می کنه.هر چند جوونه و جای برای پیشرفت هم داره.


یکشنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۵ (۱۸:۴۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۱۵ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۱۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!