به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بارسلونا پیام خود را به تمام جهان ارسال می‌کندلاماسیا
فرستنده انیس گنج پور در تاريخ دوشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۵ (۲۲:۴۰) (۸۴۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: مارکا
مترجم: انیس گنج پور / FCBacelona.ir


لیونل مسی، جرارد پیکه، آندرس اینیستا، سسک فابرگاس و سرخیو بوسکتس چند تن از ستارگانی هستند که از آکادمی جوانان بارسا فارغ التحصیل شده‌اند؛ آکادمی‌ای که حالا با تاسیس مدرسه‌های لاماسیا در سراسر دنیا، در حال جهانی شدن است. در این خبر به برنامه‌های فعلی و آینده بارسلونا در خصوص پرورش استعدادهای جوان در سراسر دنیا، اشاره کرده‌ایم.

در سال‌های اخیر لاماسیا و اکنون سیوتات اسپورتیوا خوان گمپر مسئول رشد و ترقی بزرگترین بازیکنان تاریخ باشگاه و تیم ملی اسپانیا بوده‌اند. روش بازی بارسلونا در جهان شناخته شده است و سایر باشگاه‌ها تلاش می‌کنند تا از روش فوتبالی آن‌ها پیروی کنند؛ و بنابراین بذر فلسفه باشگاه در تمامی دنیا پراکنده شده است - نتیجه‌اش هم راه اندازی FCBEscola در سراسر دنیاست.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

همچنین بعضی از ۸۰۰۰ کودکی که در تست اول قبول می‌شوند، می‌توانند در آینده سود تجاری برای باشگاه داشته باشند. امروزه ۲۳ مدرسه در اروپا، آفریقا، کانادا، ایالات متحده آمریکا، آمریکای شمالی و مرکزی و آسیا وجود دارد. گرچه ۳ تا از این مدارس در سپتامبر افتتاح خواهند شد.

اسکار گراو، مدیر این پروژه، در این باره می‌گوید :«ما می‌خواهیم در ایالات متحده آمریکا و چین که پتانسیل تجارتی خوبی دارند پیشرف کنیم».

این مدارس مخصوص کودکان ۶ تا ۱۴ سال هستند و مربیان آموزش دیده به این مدارس سفر می‌کنند تا پروژه‌ها را اجرا کنند و مطمئن شوند که به مکتب باشگاه وفادار هستند. مدیر ورزشی هر مدرسه نیز موظف است به مربیان محلی روش‌های بارسلونا را آموزش دهد و بر تمرینات نظارت داشته باشد.

گراو در این باره می‌گوید: «این در کشور‌هایی که مدارس را تاسیس می‌کنیم امتیاز ساده‌ای نیست. ما آن‌ها را کنترل می‌کنیم و مهر خود را بر سبک بازی آن‌ها می‌زنیم، بنابراین آن‌ها درست مانند لاماسیا عمل می‌کنند. همچنین ارزش‌هایی که نمایانگر باشگاه هستند مثل صبوری، اتحاد، دوستی، بازی جوانمردانه، یکپارچگی، سخت کوشی و شادی را به آنان آموزش می‌دهیم».

جوانان در امتحانات از ۰ تا ۵ امتیازدهی می‌شوند و برای قبولی به میانگین ۳ امتیاز نیاز دارند. معمولا هر گروه ۲ بار در هفته تمرین می‌کنند و آخر هفته‌ها در بازی‌های لیگ داخلی شرکت می‌کنند. در نهایت هم رقابت‌های بین المللی در روز عید پاک انجام می‌شود، زمانی که تمامی مدرسه‌ها به بارسلونا سفر می‌کنند تا در آن شرکت کنند.

گراو در این باره می‌گوید: «این رقابت‌ها مانند جام جهانی کوچک با رده‌بندی متفاوت هستند. امسال سفیر ما خوزه ادمیلسون بود که موجب انگیزه مضاعف کودکان شد».

علاوه بر مدارس، باشگاه سالانه ۱۸۰ کمپ فوتبال در سراسر دنیا برپا می‌کند و گام بعدی برگزاری این کمپ‌ها برای سایر رشته‌های ورزشی است. کمپ‌های بسکتبال اخیرا به مدیریت ناچو سولوزابال در سراسر جهان برپا شده‌اند و تا ۵ سال آینده، هندبال، هاکی روی یخ و فوتسال هم به این دو ورزش خواهند پیوست.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: بارسلونا پیام خود را به تمام جهان ارسال می کند
متاسفانه نتونستن دیگه موفق باشن


چهارشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۵ (۱۸:۳۹)
 
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: بارسلونا پیام خود را به تمام جهان ارسال می کند
نقل قول
چرا نباید تو ایران یکی داشته باشیم

با این وضع مدیریتی ای که تو ایران داریم ؛ همش اقازاده ها باید برن تو مدارس بارسا ؛ اینا هم که اهل پارتی پارتی نیسن ، به یه ماه نشده کاسه کوزشونو جمع میکنن میرن


سه‌شنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۵ (۵:۴۲)
 
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: بارسلونا پیام خود را به تمام جهان ارسال می کند
به این میگن یک تیم جهانی
استفاده از استعدادهای پرورش یافته در مدارس خودش ، نه جذب گرانترین ستاره های تیمهای دیگه ( کاری که رئال توش استاده )


سه‌شنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۵ (۵:۴۰)
 
messi-.10
پاسخ به: بارسلونا پیام خود را به تمام جهان ارسال می کند
ایران نمیاین


سه‌شنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۵ (۲:۴۱)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: بارسلونا پیام خود را به تمام جهان ارسال می کند
چرا نباید تو ایران یکی داشته باشیم


دوشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۵ (۲۳:۰۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۹۲ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۹۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!