به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ژائو کانسلو؛ مدافعی که می‌تواند جایگزین دنی آلوز باشدآنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ یکشنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۵ (۱۵:۳۱) (۱,۳۵۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: چهار چهار دو
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


قیمتی که برای راضی کردن والنسیا به منظور جذب این مدافع کناری جوان نیاز است، 25 میلیون یورو تخمین زده شده است. هر چه باید در مورد این بازیکن پرتغالی بدانید، اینجاست!

گذر 60 ثانیه‌ای

گری نویل، سرمربی سابق والنسیا، به طور مخفیانه اظهار داشت که ژائو کانسلو می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای جانشین بلند مدتِ دنی آلوز باشد. با در نظر گرفتن قدرت نفوذ این بازیکن جوان در حمله و اضافه کردن لایه‌ای دیگر به بُعد هجومی تیم خود، این مقایسه چندان هم بیراه نیست.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

کانسلو دوران ورزشی خود را در تیم محلی بریرنس پرتغال آغاز کرد و تا 14 سالگی که توسط بنفیکا کشف شد، در این تیم باقی ماند. او در سال 2007 به تیم مطرح پرتغالی پیوست و در آن تیم به پیشرفت ادامه داد. او در 50 بازی با پیراهن تیم بی‌بنفیکا به میدان رفت. اما اوضاع در تیم نخست برای او خوب پیش نرفت و کانسلو تنها در یک دیدار مهم، آن هم در مقابل پورتو که به شکست 2-1 آن‌ها منجر شد، از ابتدا به میدان رفت. البته مشکل اصلی مربوط به نماینده‌های بازیکن بود که نتوانستند یک چالش تازه برای او پیدا کنند. و بنفیکا هم تمایل داشت که خیلی زود او را بفروشد.

کانسلو در حال حاضر جزء دسته بازیکنانی است در والنسیا که زیر نظر خورخه مندز قرار دارند. این دسته شامل آندره گومز، رودریگو و انزو پرز است. همکاری مالک والنسیا، پیتر لیم با خورخه مندز باعث شده است که چند تن از بازیکنان زیر نظر او، با قراردادهای قرضی بلند مدت به والنسیا بپیوندند.

مشخصات بازیکن
نامژائو کانسلو
تاریخ تولد27 می‌1994 (22 ساله)
پستمدافع راست
بلندای قامت1.80
باشگاه فعلیوالنسیا

چرا باید او را بشناسیم؟

کانسلو تنها دو هفته پیش از دیدار دو تیم والنسیا و بنفیکا در دیدار دوستانه دو تیم در جام امارات به تیم اسپانیایی پیوست. او در 45 دقیقه ابتدایی برای تیمش به میدان رفت، اما پس از خروج او از زمین، بنفیکا برتری 1-0 خود را با شکست 3-1 عوض کرد. فصل نخست او در والنسیا چندان جالب نبود؛ اگرچه او در دیدار مقابل رایو نظرات را به خود جلب کرد و همین باعث شد که او پس از آن بیشتر در لالیگا به میدان برود. سبک عمودی سرمربی تیم، نونو به خوبی با این بازیکن پر جنب و جوش همخوانی داشت و او در پیروزی‌های مهم مقابل سویا، مالاگا و کوردوبا از ابتدا وارد میدان شد.

کانسلو در مورد سرمربی قبلی‌اش می‌گوید: «او دوست دارد که انتقال‌های دفاعی و هجومی در بازی وجود داشته باشد، چرا که فوتبال این روزها اینگونه بازی می‌شود. او به ما گفت که وقتی بازیکن حریف اشتباهی انجام داد، باید یک گل به ثمر برسانیم. و این اهمیت انتقال‌های سریع را نشان می‌دهد».

کانون هواداران بارسلونا در ایران

این مدافع در سال اول حضورش در والنسیا آنقدر خوب کار کرد که باشگاه اسپانیایی قراردادی 6 ساله به ارزش 15 میلیون یورو با او به امضا رساند. فصل گذشته با وجود تغییرات بسیار زیاد در کادر مربیگری، او بسیار خوب عمل کرد و جزء مهمترین بازیکنان برای هر سه سرمربی محسوب می‌شد. در پایان فصل، تنها پاکو آکاسر، شکوردان مصطفی، آندره گومز و دنیل پارخو در تعداد بازی‌های بیشتری از او در ترکیب اصلی قرار گرفته بودند.

او در مورد گری نویل در هنگام پیوستن سرمربی انگلیسی به این تیم، گفت: «او در انگلستان یک اسطوره است و ما از او حمایت خواهیم کرد». بازیکن سابق منچستر یونایتد، در همان ابتدای کار خود، نقشی کلیدی‌تر به کانسلو، با توجه به سرعت و استعدادش داد. با کمک نویل، کانسلو آمار خود را در توپ ربایی و دفع توپ، بهبود بخشید.

فرناندو سانتوس، سرمربی فعلی تیم ملی پرتغال، او را به تیم ملی دعوت نکرده و او هنوز در تیم بزرگسالان پرتغال، حضور نداشته است. اگرچه کانسلو در تمام رده‌های سنی تیم ملی پرتغال، بازی کرده است.

گل کانسلو به زنیت


نقاط قوت

کانسلو بسیار پر انرژی است و با در نظر گرفتن قدرت دریبل زنی‌اش، خطری جدی برای حریف محسوب می‌شود. ارسال‌های او خوب است؛ به حدی که معمولاً کرنرهای بدست آمده برای والنسیا را او روی دروازه می‌فرستد، اما قدرت او در ارسال پاس‌های عمقی است که حریفان را شگفت زده می‌کند.

البته ساختن موقعیت در یک سوم دفاعی حریف، تنها خصوصیت او نیست؛ توانایی‌های دفاعی او در سال‌های اخیر پیشرفت بسیاری داشته و احتمالاً در سال‌های آینده هم این روند ادامه خواهد داشت. تطبیق پذیری، دیگر نکته مثبت اوست؛ کانسلو می‌تواند علاوه بر حضور در خط حمله، در پست دفاع چپ هم بازی کند.

نقاط ضعف

مثل باقی جوانان، کانسلوی جوان و تهاجمی، باید یاد بگیرد که چه زمانی می‌تواند به حمله بپیوندند و چه زمانی باید در پست خود، یعنی دفاع راست باقی بماند. شخصیت سرسخت او به این معناست که ممکن است خطاهای زیادی روی بازیکنان حریف انجام دهد؛ اگرچه او آمار بدی در این زمینه از خود به جا نگذاشته است.

گفته‌ها

نویل، پس از تساوی تیمش مقابل ختافه گفت: «فکر نمی‌کنم که انرژی تیمم در ده دقیقه پایانی ته کشیده باشد، چرا که شما اگر به کانسلو دقت کرده باشید، می‌بینید که فوق‌العاده بوده است. انرژی، سرعت، اما ما باید از انجام اشتباه دست بکشیم و سخت است که حرکت تیم مقابل را خنثی کنیم و دوباره به حمله برویم».

کانسلو تابستان گذشته وقتی به طور رسمی و دائمی با والنسیا قرارداد امضا کرد، به خبرنگاران گفت: «بنفیکا همیشه در قلب من باقی خواهد ماند، اما حالا بزرگترین آرزوی من، این است که بهترین‌هایم را در والنسیا به نمایش بگذارم. به همراه تیم پیشرفت کنم و آن اعتماد به نفسی که باشگاه در من به وجود آورد را، به خوبی پاسخ بدهم».

کانون هواداران بارسلونا در ایران

چه پیش می‌آید؟

بارسا به شدت به این بازیکن لینک شده است؛ اگرچه رابرت فرناندز، مدیر ورزشی باشگاه اعلام کرده است که جای خالی دنی آلوز را با بازیکنان موجود، مانند الکس ویدال پر خواهند کرد. حضور خورخه مندس به این معناست که منچستر یونایتد، پی اس جی و رئال مادرید، مقصدهای محتمل تری برای کانسلو به حساب می‌آیند.

اگرچه، با تضمین حضور بیشتر در ترکیب اصلی، کانسلو می‌تواند حداقل برای یک فصل دیگر در مستایا بماند. پاکو آیستاران، سرمربی فعلی تیم، سرمربی با دانشی است و حضور کانسلو زیر نظر او، می‌تواند به مدافع جوان برای رسیدن به سطح باشگاه‌هایی مانند بارسا، منچستر یونایتد و رئال مادرید، کمک کند.

آمار در فصل 2015/16
تعداد بازی در لیگ28
دقایق حضور در لیگ2,121
پاس گل4
گل1
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: ژائو کانسلو؛ مدافعی که می تواند جایگزین دنی آلوز باشد
چراهربازیکنی رودرحدبارسلونامیدونید؟؟؟


چهارشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۵ (۱۸:۵۲)
 
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: ژائو کانسلو؛ مدافعی که می تواند جایگزین دنی آلوز باشد
25سی تا که بابت اومتیتی پرداخت کردن اگه بخوان برا اینم 25 تا بدن که بودجه تموم شده دیگه
با این تفاسیر و با توجه به حضور ویدال و توانایی روبرتو برای بازی در سمت راست ، خیلی خیلی بعیده که بخوان و مهمتر از همه بتونن امسال بیارنش بارسا ، اما رزومش که میگه بازیکن جوون و بسیار آینده داریه که اگر 1 در میلیارد بتونن جذبش کنن ، سمت راست رو چندین و چند سال بیمه میکنه ؛ همونطور که دنی گرگه تونسته بود این کارو بخوبی انجام بده
اما این جور بازیکنای مستعد رو زمین نمی مونن و تا مدیرای بارسا بخوان زیر نظر بگیرنش و در موردش فکر کنن ؛ تیمای دیگه مثل رئال و پی اس جی و ........قرارداد 6هفت ساله بستن باهاش


دوشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۵ (۴:۳۰)
 
messi-.10
پاسخ به: ژائو کانسلو؛ مدافعی که می تواند جایگزین دنی آلوز باشد
شاید فصل بعد امسال ویدال و روبرتو به همراه اومتیتی این سمت هستن


دوشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۵ (۲:۳۳)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: ژائو کانسلو؛ مدافعی که می تواند جایگزین دنی آلوز باشد
بازیکن خوبی بنظر میرسه اما بعید میدونم بتونیم جذبش کنیم


یکشنبه، ۱۳ تیر ۱۳۹۵ (۲۳:۰۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۰ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!