به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

حضور سمپدوریا در جام خوان گمپر، برای سومین بار!رقابت‌های باشگاهی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۵ (۰:۲۲) (۵۳۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


این تیم شاخص جنوا تا به حال در خوان گمپرهای 1997 و 2012 با بارسا رو به رو شده است. یونیون کالچو سمپدوریا از لیگ سری آ ایتالیا در نسخه 2016 جام خوان گمپر، حریف بارسلونا خواهد بود.

این تیم جنوایی برای هواداران بارسا به خوبی شناخته شده است، همان تیمی که در فینال جام باشگاه‌های جهان 1992 ومبلی رقیب آبی و اناری‌ها بود و با دریافت گل رونالد کومان در دقایق اضافه اولین جام قهرمانی در اروپا را به آن‌ها تقدیم کرد. سه سال قبل آن نیز در فینال جام برندگان اروپا 1989 در وانکدورف سوئیس، یکدیگر را ملاقات کرده بودند که در آن دیدار هم بارسا با گل‌های لوپز ریکارت و خولیو سالیناس 2-0 پیروز شد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

دو بازی در جام خوان گمپر

با این حال اولین دیدار این دو تیم به سال 1960 باز می‌گردد، زمانی ایتالیایی‌ها 4-0 در یک دیدار دوستانه بارسا را شکست دادند. پس از آن دو فینال اروپایی مذکور، این تیم دو بار در نیوکمپ میهمان آبی و اناری‌ها بود. اولین این بازی‌ها در سال 1997 شکل گرفت (سالی که خوان گمپر برای اولین بار از دو بازی نیمه نهایی و یک بازی فینال، به تک بازی تبدیل شده بود) که با نتیجه 2-2 به ضربات پنالتی کشید - گل‌های بارسلونا را اندرسون و جیووانی به ثمر رساندند. سپس در سال 2012 سمپدوریا به نیوکمپ آمد و با یک گل از سوی بازیکن خط میانی خود، روبرتو سوریانو، که همچنان در این تیم بازی می‌کند، به پیروزی 1-0 رسید و این آخرین شکست بارسا در کسب جام خودشان بود. در واقع بعد از سال 1990 این و دو شکست دیگر تنها ناکامی‌های بارسا در کسب جام خوان گمپر بود؛ در سال 2005 یوونتوس با پیروزی در ضربات پنالتی و در سال 2007 منچستر سیتی با پیروزی 1-0 در جریان بازی این جام را از آن خود کرده بودند.

افتخارات

تنها قهرمانی سمپدوریا در سری آ به سال 1991 باز می‌گردد که یک دهه طلایی را می‌گذراندند و چهار جام برندگان اروپا کسب کرده بودند. البته این شرایط خوب ماندگار نبود و آنها دو سال بعد از آن به لیگ دسته دوم ایتالیا سقوط کردند. در سال 2012 مجددا به سری آ باز گشتند. سال گذشته نیز در جایگاه 15ام جدول این لیگ تنها با 2 امتیاز بیشتر از اولین تیم سقوط کننده، ماندگار شدند.

از چهره‌های معروف تیم فعلی سمپدوریا می‌توان به آنتونیو کاسانو که در رئال مادرید نیز توپ می‌زد، مهاجم فابیو کوالیارلا و برترین گلزن فصل گذشته این تیم، لوئیز فرناندو موریل کلمبیایی نام برد.

همچنان معلوم نیست که چه کسی به عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم خواهد نشست. سرمربی قبلی سمپدوریا، وینچنزو مونتلا، این باشگاه را به مقصد آث میلان ترک گفته و هنوز جایگزینی برای او در نظر گرفته نشده است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: حضور سمپدوریا در جام خوان گمپر، برای سومین بار!
خوبه یه دست گرمی برای انتقام


چهارشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۵ (۱۹:۰۳)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: حضور سمپدوریا در جام خوان گمپر، برای سومین بار!
باید انتقام 4 سال پیش رو ازشون بگیریم پرو شدن


شنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۵ (۲۲:۳۳)
 
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: حضور سمپدوریا در جام خوان گمپر، برای سومین بار!
ان شاء الله تا اون موقع تکلیف خریدها مشخص بشه و تو این بازی ازشون رونمایی بشه
به امید برد بارسا


شنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۵ (۳:۵۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۱۱ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۱۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!