به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

تنها یک پیروزی تا تبدیل نقطه ضعف به عطف!کوپا آمریکا ۲۰۱۶
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ یکشنبه، ۶ تیر ۱۳۹۵ (۱۷:۵۹) (۷۷۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: چهار چهار دو
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


حال لیونل مسی تنها یک گام تا پایان دادن به شک و شبهه‌ها و تبدیل شدن به بهترین بازیکن بی‌چون و چرای تاریخ فاصله دارد - هر چند برای ما آبی و اناری‌ها هم اکنون نیز بهترین است اما این برای آن دسته از منتقدانی است که لئو را بدون جام ملی بهترین نمی‌دانند!

به نظر جمعیت کثیری، این مرد آرژانتینی اکنون بهترین بازیکن جهان است اما او می‌تواند با کسب تنها یک پیروزی به فوق‌العاده‌ترین بازیکن جهان تبدیل شود. لئو مسی که اخیرا 29 ساله شده است، از سن 17 سالگی - اکتبر سال 2004 - که اولین بازی رسمی خود را در دربی کاتالونیا برای بارسا نمایش گذاشت، تا به امروز، همچون ستاره‌ای نورانی درخشیده و رکورد‌ها را یک به یک شکسته است!

کانون هواداران بارسلونا در ایران

لیست افتخارات مسی با پنج توپ طلا، هشت جام قهرمانی لالیگا و چهار جام قهرمانی چمپیونز لیگ مزین شده است و در کنار این‌ها ده‌ها عنوان فردی و تیمی دیگر نیز دیده می‌شود. در این بین اما تنها یک چیز فراموشش شده است: یک جام قهرمانی ملی! تنها چیزی اکنون به عنوان نقطه ضعف او استفاده می‌شود. البته لئو برای انجام این کار فرصت کمی هم نداشته است او حتی طی دو سال اخیر دو فینال بسیار مهم را با آلبی سلسته گذرانده است که اولین آنها در جام جهانی 2014 برزیل مقابل آلمان بود و دومین آنها نیز در کوپا آمریکا 2015 که در ضربات پنالتی از شیلی شکست خوردند.

حال اما بعد از تجربه دو شکست متوالی آرژانتینی‌ها باز هم - البته به لطف مسی - جواز حضور در یک فینال را نیز کسب کردند. فینالی که در صدمین سالگرد کوپا آمریکا در ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود. لیونل مسی و هم‌تیمی‌هایش این بار شانس این را دارند انتقام خود را از شیلی بگیرند. تیمی که مانع از کسب جام قهرمانی این تورنمنت در آخرین فینال آنها شد.

حال تنها چند ساعت تا فینال کوپا آمریکا 2016 در ورزشگاه مت لایف نیوجرسی باقیست؛ جایی که تمام دوربین‌ها روی بهترین بازیکن جهان زوم خواهد شد!

«من فکر میکنم این نتیجه کار تیمی ماست، رسیدن به سه فینال متوالی واقعا قابل توجه است. امیدوارم این تورنمنت را با پیروزی به پایان ببریم چرا که مستحق آن هستیم». این بخشی صحبت‌های لئو در طول رقابت‌های کوپا بود.

مسی در روزاریو متولد شده است و حال 13 سال از زمانی که به آکادمی غول‌های کاتالان یعنی "لاماسیا" پیوست می‌گذرد؛ از همان ابتدا نیز بر همگان روشن بود که این بازیکن با سایر هم سن و سالان خود فرق دارد... کودکی از شهر سانتافه و از کشور آرژانتین!

سرعت دویدن‌های او، قدرت ایستادگی‌اش در برابر مدافع چپ و راست و وسط همه را به وجد می‌آورد. همین ویژگی‌ها باعث شد تا فرانک ریکارد او را در اواخر نیمه دوم بازی با اسپانیول جایگزین دکو کند!

مسی با وجود سن کمی که داشت خود را در ترکیب بارسا فیکس کرده بود و فوت و فن‌های کار را نیز به تدریج از تجربیات سایر هم‌تیمی‌های خود، که آن روزها جز برترین‌های جهان فوتبال بودند، یاد می‌گرفت؛ اسطوره‌هایی چون رونالدینیو، ژاوی و ساموئل اتوئو.

بعد‌ها مسی نیز توانست دو گل مشابه گل معروف دیگو مارادونا در فینال جام جهانی 1986، بزند و موجب شود تا بعضا او و اسطوره آن روزهای آرژانتین را با یکدیگر مقایسه کنند.

البته مقایسه رایجی که در آن دوران صورت می‌گرفت مقایسه مارادونای آرژانتین و پله برزیل بود اما مسی با ظهور خود کم کم جای آن دو را گرفت و شد بهترینِ باشگاه و کشورش!

بی تردید لئو اکنون بهترین فوتبالیست جهان محسوب می‌شود و با وجود رقابت سختی که با رونالدوی پرتغالی دارد - در واقع رقابتی که رسانه‌ها ایجاد می‌کنند - باز هم برتر است. بی‌شک می‌توان گفت که او فرا زمینی است؛ چیزی بالا‌تر از یک انسان عادی!

صرف نظر از سطح بازی باشگاهی مسی، اکنون این شانس را دارد که آرژانتین را از خشکسالی جام که از سال 1993 آغاز شده است، نجات دهد و ثابت کند که تنها در عرصه باشگاهی بهترین نیست. او با این کار مشت محکمی خواهد زد بر دهان تمام منتقدانی که از همین نقطه ضعف برای اثبات بهترین نبودن او استفاده می‌کنند!

اینکه حال آرژانتین را یکی از فینالیست‌های کوپا آمریکا می‌بینیم، به لطف 5 گل ارزشمند و 4 پاس گل فوق ستاره‌اش است، کسی که حتی در اولین بازی گروهی نیز مصدوم بود و از روی نیمکت بازی را دنبال می‌کرد. امشب اما نوبت هم‌تیمی‌های مسی است که به او کمک کنند تا بتواند نقشه‌های خود را به خوبی در زمین اجرا کند و آرژانتین تشنه را به آب جام برساند.

خوب است یاد آوری کنیم که مسی با گلی که از روی ضربه آزاد در نیمه نهایی این تورنمنت وارد دروازه میزبان نمود، رکورد 55 گل زده برای آرژانتین را ثبت کرد و اکنون در صدر لیست برترین گلزنان تاریخ فوتبال آرژانتین نیز قرار دارد.

مارادونا هرگز به آن نرسید، پله نیز همینطور! اما لئو مسی می‌تواند با 90 دقیقه - یا شاید 120 دقیقه - درخشیدن در فینال نیوجرسی، کوپا آمریکا را کسب کند و برچسب فوق‌العاده‌ترین بازیکن تاریخ را به خود بزند! در این صورت دیگر چیزی نخواهد ماند که دشمنان لئو بتوانند از آن بر علیه او استفاده کنند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: تنها یک پیروزی تا تبدیل نقطه ضعف به عطف!
حیف شد که نشد


پنج‌شنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۵ (۱۸:۲۱)
 
messi-.10
پاسخ به: تنها یک پیروزی تا تبدیل نقطه ضعف به عطف!
این بار تو مرد پیروز فینال باش


دوشنبه، ۷ تیر ۱۳۹۵ (۳:۴۵)
 
behrad81
پاسخ به: تنها یک پیروزی تا تبدیل نقطه ضعف به عطف!
انشا الله ومسی به یکی از عناوین خودش در تیم ملی میرسه وفقط بعدش میمونه جام جهانی در 2018 د ر روسیه


دوشنبه، ۷ تیر ۱۳۹۵ (۱:۵۸)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: تنها یک پیروزی تا تبدیل نقطه ضعف به عطف!
به امید خدا این بار مسی با آرژانتین قهرمان میشه و جامو به خونه میبره


یکشنبه، ۶ تیر ۱۳۹۵ (۲۳:۵۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: تنها یک پیروزی تا تبدیل نقطه ضعف به عطف!
به امید خدا لئو خاطره انگیزترین لوپای قرن رو خواهد برد!


یکشنبه، ۶ تیر ۱۳۹۵ (۱۸:۱۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۶ کاربر آنلاین است. (۱۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!