به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مسی، ارزشمندترین بازیکن کوپا آمریکا!کوپا آمریکا ۲۰۱۶
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ پنج‌شنبه، ۳ تیر ۱۳۹۵ (۲۳:۲۳) (۹۵۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


ستاره آرژانتینی بارسلونا برای سومین بار در کوپا آمریکا 2016 به عنوان ارزشمندترین بازیکن زمین انتخاب شد و حال تمام جهان در تلاش است تا مناسب‌ترین صفت را برای برترین گلزن تاریخ فوتبال آرژانتین انتخاب کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در کوپا آمریکا همواره یک مرد هست که یک سر و گردن از سایر بازیکنان حاضر در این تورنمنت بالاتر است؛ آن مرد کسی نیست جز لیونل مسی! کسی که با ارسال دو پاس گل و به ثمر رساندن یک گل در پیروزی 4-0 آرژانتین مقابل آمریکای میزبان برای بار سوم عنوان ارزشمندترین بازیکن زمین را به خود اختصاص داد. این عملکرد تماشایی در شرایطی اجرا شده که او هنوز کاملا آماده نیست و فرم مطلوب خود را بدست نیاورده است؛ لئو اولین بازی آرژانتین را که مقابل شیلی برگزار شده بود از روی نیمکت دنبال کرد و در دو بازی دیگر مرحله گروهی کوپا مجموعا 65 دقیقه مقابل دو تیم پاناما و بولیوی بازی کرد.

تمجید از ستاره درخشان آلبی سلسته

مطبوعات آمریکا از عملکرد عالی این بازیکن در هیوستون اینگونه تمجید به عمل آوردند:

مارتین راجرز در روزنامه یو اس‌ای تو دی نوشت: «با اینکه 65 درصد جمعیت تماشاگران طرفدار آمریکا بوده‌اند، اما این مسی بود که بیشترین تشویق را از سوی آنها دریافت کرد. هیچ کس این بازی او را فراموش نخواهد کرد. آمریکا فاقد مسی و یا بازیکنی همانند اوست؛ اما این یعنی آنها قطعا تنها نبوده‌اند».

مایکل بردلی، کاپیتان تیم ملی آمریکا، پیش از بازی گفت که رسانه‌ها بیش از حد از مسی تعریف می‌کنند، اما احتمالا همان هم کافی نبوده است.

استیون گاف در واشنگتن پست، گل دقیقه 32 مسی را اینگونه توصیف کرد: «دیوار - دفاعی - آمریکا صرفا یک دکوراسیون بود. ضربه آزادی که لیونل مسی با پای چپ خود زد بدون برخورد با مدافعان به گوشه قسمت بالایی سمت راست دروازه برخورد کرد. نفس جمعیتی که در NRG حضور داشتند برای لحظاتی قطع شد و آنها شگفت زده شدند».

البته این تنها یکی از شگفتی‌هایی بود که هواداران بارسا از او دیده‌اند. مسی در فصلی که گذشت، 7 بار از روی ضربات ایستگاهی برای تیم باشگاهی خود گلزنی کرد اما این اولین باری بود که در آمریکا این کار را انجام می‌داد.

رکورد شکن

آن گل از یک نظر دیگر نیز گل بسیار ویژه‌ای بود. مسی با وارد کردن این توپ به دروازه آمریکا با 55 گل زده از گابریل باتیستوتا 54 گُله پیشی گرفت تا خود را به عنوان برترین گلزن تاریخ فوتبال آرژانتین معرفی کند. این گل همچنین 50 امین گل او در این فصل بود - 41 گل برای بارسا و 9 گل برای آرژانتین.

نشریه هوستون کرونیکل نیز در رابطه با این بازی نوشت: «آمریکایی‌ها همواره از احترام به مسی صحبت کرده‌اند اما آنها فکر می‌کردند که او یک انسان است، که این بزرگترین اشتباه آنها بود. او یک فرد معمولی نیست. قطعا او سه شنبه شب - معمولی - نبود».

دیوید والستین در نیویورک تایمز نوشت: «آمریکایی‌ها در انتظار یکی از بزرگترین موفقیت‌های خود بودند، اما آنها این را نیز می‌دانستند که برای رسیدن به آن باید بر مسی غلبه می‌کردند».

از زبان خود مسی

با وجود چنین تمجیداتی خود لئو مثل همیشه، با این درخشش خود عادی برخورد کرد. او درباره رسیدن به جدیدترین رکورد ملی خود گفت: «من خوشحالم اما باید از هم‌تیمی‌هایم تشکر کنم، این موفقیت به لطف آنها بدست آمد. من بابت دستاوردی که نصیبمان شده است خوشحالم. ما سزاوار رسیدن به این جایگاه بودیم چرا که سخت تلاش کردیم».

حال آلبی سلسته در آستانه شکست طلسم بی‌جامی خود از سال 1993 قرار دارد. پس از رسیدن به ده‌ها عنوان قهرمانی به همراه بارسلونا، حال لئو مسی از صمیم قلب خواهان رسیدن به یک جام ارزشمند قهرمانی به همراه تیم ملی کشورش است. او برای دست‌یابی به این آرزوی دیرینه خود دوشنبه صبح در فینال کوپا آمریکا به مصاف کلودیو براوو و یارانش خواهد رفت.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: مسی، ارزشمندترین بازیکن کوپا آمریکا!
ارزش دنیای فوتباله


پنج‌شنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۵ (۱۸:۳۵)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: مسی، ارزشمندترین بازیکن کوپا آمریکا!
امیدوارم با تیم ملی کشورش قهرمان بشه


جمعه، ۴ تیر ۱۳۹۵ (۲۲:۲۸)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: مسی، ارزشمندترین بازیکن کوپا آمریکا!
کلام از توصیف این اعجوبه قاصره.


جمعه، ۴ تیر ۱۳۹۵ (۱۹:۱۸)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: مسی، ارزشمندترین بازیکن کوپا آمریکا!
دوشنبه چهار و نیم صبح


جمعه، ۴ تیر ۱۳۹۵ (۱۶:۳۵)
 
messi-.10
پاسخ به: مسی، ارزشمندترین بازیکن کوپا آمریکا!
این دفعه با جام به آرژانتین برگرد
فینال کی هست


جمعه، ۴ تیر ۱۳۹۵ (۱۵:۴۴)
 
BRAIN
پاسخ به: مسی، ارزشمندترین بازیکن کوپا آمریکا!
این آرژانتین و مارتینو بدون مسی هیچی جز یه تلاش بیهوده و سردرگم نیستن.


جمعه، ۴ تیر ۱۳۹۵ (۱۳:۰۶)
 
Blaugrana.Mary
پاسخ به: مسی، ارزشمندترین بازیکن کوپا آمریکا!
چقدر خوبی تو
فقط همینو میشه گفت


پنج‌شنبه، ۳ تیر ۱۳۹۵ (۲۳:۵۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۹۸ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!