به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ اسپانیا vs ترکیهیورو ۲۰۱۶
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ جمعه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ (۱۹:۱۰) (۵۳۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت یوفا
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


مدافع عنوانی قهرمانی، در حالی در دومین دیدار خود از رقابت‌های گروه D یورو 2016 را برگزار می‌کند که یک پیروزی، صعود آن‌ها به دور بعدی را قطعی خواهد کرد. تیم ملی ترکیه هم به دنبال کسب نخستین پیروزی خود پس از 52 سال، مقابل حریف نامدار خود می‌باشد. در این خبر به نظرات مربیان، نکات آماری و هر آنچه که باید در مورد این دیدار بدانید، اشاره می‌کنیم.

نقطه‌نظر مربیان

ویسنته دلبوسکه؛ اسپانیا

«نکته حائز اهمیت این است که ما در دیدار نخست، سه امتیاز بازی را بدست آوردیم، و در حالی پا به این بازی می‌گذاریم که نگرانی از بابت بازی نخست نداریم. ما باید نگاهمان به بازی این باشد که ترکیه می‌آید تا اوضاع را واقعاً برای ما سخت کند. آن‌ها تیم خوبی هستند و فوتبال خوبی ارائه می‌دهند - آن‌ها بازیکنان بسیار خوبی هم در اختیار دارند و ما باید منتظر مشکلاتی که در دیدار مقابل آن‌ها برای‌مان به وجود می‌آید، باشیم».

کانون هواداران بارسلونا در ایران

«فکر نمی‌کنم آن‌ها تیمی باشند که عقب بکشند و به دنبال پیروزی نباشد؛ ترکیه به دنبال مالکیت خواهد بود، آن‌ها ستاره‌هایی در ترکیب خود دارند، و از بازیکنان شجاعی تشکیل شده‌اند. من از سبک ترک‌ها شناخت دارم و می‌دانم که بازی راحتی نخواهد بود».

فاتح تریم؛ ترکیه

«من هیچ‌گاه از آن دسته مربیانی نبوده‌ام که به بازیکنانم بگویم به دفاع مطلق بپردازید و تا جایی که ممکن است، توپ را دور کنید. نمی‌توانید در حالی مقابل اسپانیا قرار بگیرید که تلاشی برای انجام بازی واقعی نداشته باشید، اگر بخواهید فقط دفاع کنید و در محوطه جریمه خود باشید، آن‌ها نهایتاً راهی برای باز کردن دروازه‌تان خواهند یافت. ما سعی بر انجام بازی خود داریم».

«در بازی نخست، ما بیشتر شبیه به یک تیم باشگاهی بودیم تا یک تیم ملی. این مسئله همه ما را ناراحت کرد. هیچ واکنشی بعد از خوردن گل وجود نداشت و این اصلاً خوب نیست. ما سعی می‌کنیم بیشتر "ترکیه‌ای" بازی کنیم. و مسلماً، نتیجه‌ای متفاوت رقم خواهد خورد».

خبرنگاران یوفا

گراهام هانتر؛ اسپانیا

اگرچه اسپانیا در تمام هفته تیتر یک بوده و پر از انرژی مثبت است، اما نکته اصلی در کلام خوانفران نهفته است: «ما نباید با پیروزی روز دوشنبه، همه چیز را تمام شده بدانیم». آخرین باری که اسپانیا قهرمان این جام نشد، به سال 2004 بازمی‌گردد، جایی که آن‌ها مثل این تورنومنت، بازی نخست خود را بردند، سپس با کسب یک تساوی و یک باخت در دیدارهای بعدی، از جام کنار رفتند. اسپانیایی‌ها باید توجه فراوانی به جزئیات داشته باشند و مطمئن شوند که از کسب سه امتیاز و بسته نگه داشتن دروازه خود در دیدار نخست، با ارائه یک نمایش قهرمان‌گونه دیگر، بیشترین استفاده را خواهند برد. آن‌ها از سال 1954 به ترکیه نباخته‌اند و به نظر نمی‌رسد که این‌بار هم وقتش باشد!

ستیم سن ییلماز؛ ترکیه

ترکیه، درست مانند همه دنیا، می‌داند که اسپانیا علاقه شدیدی به در اختیار داشتن مالکیت دارد و از حضور بهترین پاسورهای دنیا هم در ترکیب خود برخوردار است. مردان تریم باید آماده باشند تا از هر فرصتی برای دویدن و ضدحمله زدن، استفاده کنند، و باید از موقعیت‌های خود بهترین استفاده را ببرند، اگر همچنان می‌خواهند جزئی از جام بمانند. نتیجه گرفتن در این بازی برای ترکیه، مطمئناً سخت خواهد بود، اما چیزی که مسلم است، دیگر آن ترکیه بی‌تفاوتِ مقابل کرواسی در بازی نخست را، مقابل اسپانیا نخواهیم دید.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

نکات آماری

- اسپانیا در این دیدار، به دنبال حفظ نوارِ 52 سال نباختن به ترکیه است.
- نخستین دیدار مدافع عنوان قهرمانی در این جام، با پیروزی 1-0 مقابل جمهوری چک به پایان رسید. ترکیه هم در نخستین دیدار خود، با همین نتیجه به کرواسی باخت.
- در هفت بازی رسمی دو تیم، سهم اسپانیا چهار و سهم ترکیه یک پیروزی است؛ دو دیدار هم با تساوی خاتمه یافته‌است.
- تنها پیروزی ترکیه، به مقدماتی جام جهانی 1954 بازمی‌گردد، جایی که ترک‌ به پیروزی 1-0 دست یافتند.
- دیگر دیدار گروه D، پیش از این دیدار و بین دو تیم جمهوری چک و کرواسی برگزار می‌شود (20:30 به وقت ایران).

ترکیب پیش‌بینی شده

اسپانیا: دخیا - خوانفران، پیکه، راموس، آلبا - سیلوا، بوسکتس، فابرگاس - اینیستا - نولیتو، موراتا.

ترکیه: ولکان باباخان - گوخان گونول، سمیح کایا، هاکان خدیر بالتا، کانر ارکین - محمت توپال، سلچوک اینان، اگوژان اوزیاکوب - ولکان شن، هاکان کالانوغلو، آردا توران.

فرم دو تیم (اولویت با آخرین دیدار)

اسپانیا: پیروزی، شکست، پیروزی، پیروزی، تساوی، تساوی، پیروزی، پیروزی، پیروزی، پیروزی.
ترکیه: شکست، پیروزی، پیروزی، شکست، پیروزی، پیروزی، تساوی، پیروزی، پیروزی، پیروزی.

آیا می‌دانستید؟

ترکیه در شرایطی جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی 1954 سوییس را بدست آورد که در دیدار پلی-آف، با اسپانیا روبرو شده بود. آن‌ها با یک تساوی 2-2 در رم، موفق شدند به جام جهانی صعود کنند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: پیش بازی؛ اسپانیا vs ترکیه
برنده این بازی مشخصه
حضور آردا مقابل اسپانیا شاید انگیزه توران رو بالا ببره تا یه تکونی به خودش بده


جمعه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ (۲۲:۵۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۰ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۱
مهمان: ۱۷۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!