به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ژاوی: این بارسا باز هم بر بام اروپا خواهد ایستاد!مصاحبه
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ جمعه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ (۱۱:۰۱) (۶۲۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


پس از 17 سال حضور در تیم نخست بارسا، ژاوی در مصاحبه‌ای با مجله بارسا، توضیح می‌دهد که اولین فصل حضورش در دوحه، دور از بارسا، چگونه گذشته است. صحبت‌های جذاب مهندس دوست داشتنی را، در این خبر می‌خوانیم.

من بعد از اولین فصل حضورم در دوحه به بارسلونا بازگشتم و متوجه شدم در چند ماه، چقدر زندگی‌ام دچار تغییر شده است. من شهر، کشور و تیم خود را تغییر دادم و با زندگی در آسیا، حضور دخترم باعث شد که من و همسرم زندگی را طور دیگری ببینیم. ما بسیار از بارسلونا دوریم اما از طریق اینترنت، روابط خود را حفظ کرده‌ایم و از تلویزیون همه چیز را می‌بینیم، طوری که انگار در بارسلونا حضور داریم. به محض اینکه بیدار می‌شوم، روزنامه‌های ورزشی را می‌خوانم و صبح‌ها به Baste (رادیوی بارسلونا) گوش می‌دهم. روزمرگی‌ها همان است، تنها تفاوت، حضور من در قطر است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

من خوش‌شانس بوده‌ام که بارسا را به طریقی متفاوت تجربه کردم. بعد از 17 سال حضور در تیم نخست و بعد از حدود 25 سال حضور در باشگاه، این موقعیت را داشتم که تجربه کنم "هوادار" بودن چه احساسی دارد و باید بگویم که فوق‌العاده بوده است، اما خب، عذاب و استرس من وقتی روی مبل بودم، بسیار بیشتر از زمانی بود که در زمین حضور داشتم! آنقدر عصبی می‌شوم، که انگار در زمین حضور دارم.

نخستین بازتابی که در مورد بارسا وجود دارد این است که، وقتی شما دور هستید، متوجه آن ابعادی که باشگاه دارد می‌شوید. تمام دنیا منتظرند، تمام دنیا همه چیز را می‌دانند. اما فراتر از هر چیز، من متوجه کیفیتی شدم که باشگاه ما دارد. من بیشتر از هر زمان دیگری در این یک سال، فوتبال تماشا کرده‌ام؛ من حداقل 95% بازی‌های بارسا و دیگر تیم‌های بزرگ اروپایی را دیده‌ام، و می‌توانم بدون هیچ شکی بگویم که بارسا در سطح دیگری است. آن‌ها با فاصله بهترین تیم دنیا هستند! فکر می‌کنم تنها تیمی که می‌تواند به آن‌ها نزدیک شود، بایرنِ پپ است. اما باقی تیم‌ها، ورزش دیگری انجام می‌دهند. من بارسا را می‌بینم و سرمست می‌شوم!

این مسئله تنها در مورد بازیکنانی که در تیم داریم نیست، مسئله در مورد نمایش‌های بارسا به عنوان یک تیم است. من می‌دانم که آن‌ها چگونه تمرین کرده‌اند و چگونه آماده شده‌اند و چه تمرینات تاکتیکی‌ای داشته‌اند، و باور کنید، آن‌ها بی‌نقص انجامش می‌دهند. به لحاظ فیزیکی، تاکتیکی و فنی. امسال، بارسا قهرمان اروپا نشد، اما با‌ فاصله و بی‌تردید، بهترین تیم دنیا بوده است. من شنیدم که پپ می‌گوید: «بارسا ممکن است که بازی‌هایش را ببازد، اما بهترین تیم دنیاست». و اگر ما بخواهیم ده بازیکن برتر دنیا را مشخص کنیم، بارسا پنج یا شش نماینده خواهد داشت. پیدا کردن نام‌هایی برای جذب در نقل و انتقالات بسیار سخت است، چرا که ما رسما بهترین‌های دنیا را در اکثر پست‌ها داریم.

بهترین دیداری که از بارسا دیدم، بازی 0-4 (در برنابئو) بود. باور پیدا کرده بودم که ما حتما سه‌گانه را می‌بریم. من به آندرس، به آلبا و به بوسکتس گفتم: «شما سه گانه را می‌برید!». اما باخت در لیگ قهرمانان، بسیار نا امید کننده بود. به نظر من، سفر مهاجمان تیم به آمریکای جنوبی (پیش از ال‌کلاسیکو) تأثیر زیادی بر تیم گذاشت. تنها یک بازیکن نبود، هر سه بازیکن خط حمله ما پیش از ال‌کلاسیکو آن سفر طولانی را تجربه کردند و این بر تیم تأثیرگذار بود.

اگر دیدار دیگری بود که در خانه 1-2 می‌باختیم، می‌گفتیم موردی ندارد، اما این ال‌کلاسیکو است و ال‌کلاسیکو، تأثیرش را می‌گذارد. و تأثیرش را گذاشت، و از لیگ قهرمانان حذف شدیم.

اما فصل خارق‌العاده‌ای پشت سر گذاشتیم و باید اعتراف کنم که گاهی با خود می‌گفتم: «اگر می‌توانستم باز هم آنجا بازی کنم...». لحظاتی وجود دارند که من تمایل فراوانی برای حضور در بارسا دارم. برای مثال پس از پیروزی 0-4 مقابل مادرید، من به شدت احساس حسادت داشتم. من بازی 2-6 و 5-0 را کامل ندیدم، من حتی فینال‌های لیگ قهرمانانی که در آن‌ها حضور داشتم را هم کامل ندیدم، اما می‌توانم بدون هیچ شکی بگویم که پیروزی 0-4 در برنابئو، بهترین دیداری بود که به عنوان یک هوادار آن را تجربه کردم. یک برتری مطلق!

فینال کوپا برای من دردناک بود. نتوانستم آن را کامل ببینم، اما ما از لحاظ تاکتیکی بسیار خوب عمل کردیم و ترکیب 4-4-1، با حضور لئو در جلوی تیم، بسیار تصمیم هوشمندانه‌ای بود. چهار هافبک در کنار نیمار بسیار پر تلاش ظاهر شدند؛ آندرس خارق‌العاده بود، بوسی مانند همیشه، جرارد فصلی شگفت انگیز را پشت سر گذاشت - درست مانند تمامی بازیکنان.


کانون هواداران بارسلونا در ایران
ژاوی، در حال تماشای یکی از بازی‌های بارسا در دوحه

نگران نباشید، چرا که این دوره باور نکردنی و تکرار نشدنی به نظر می‌آید. من در این‌باره کاملا اطمینان دارم. تفاوت بارسا و دیگر تیم‌ها واضح است: بارسا یک ایده دارد، یک طرح، یک روش، یک فلسفه، یک DNA، اسمش را هر چه می‌خواهید بگذارید. یک الگو وجود دارد و ما بر اساس آن الگو پیش می‌رویم. و این همان چیزی‌ست که دیگر تیم‌ها آن را ندارند.

آندرس و لئو در تعداد جام‌ها از من عبور کردند. پیش از این به آن‌ها گفته بودم که این اتفاق خواهد افتاد. و آن‌ها تنها کسانی نخواهند بود که این کار را انجام می‌دهند، و این دوره ادامه خواهد داشت. این بارسا هنوز هم بر بام اروپا خواهد ایستاد، در این مورد من کاملا اطمینان دارم.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: ژاوی: این بارسا باز هم بر بام اروپا خواهد ایستاد!
اگرچه اون یک ماه کابوس وار که شاهد افت وحشتناک تیم بودیم ( حالا بنا به هر دلیلی ) باعث تخریب تکرار رویای سه گانه شد ، ولی در انتهای فصل مجددا دوگانه در خونه موند و جامهای داخلی در خونه اصلی و صاحبشون موندن
قهرمانی ای در سی ال میچسبه و می ارزه که بهترین تیمهای اروپا و بهتر بگم قهرمانان لیگهای معتبر رو شکست بدی ( درست مثل قهرمانی دو فصل پیش بارسا ) نه قهرمانی ای که با حذف تیمهای درجه دو و سه ( در واقع به لطف قرعه های خنده دار و مضحک و تامل برانگیز که اصلا نمیشه روشون نام قرعه رو گذاشت ، بگیم قرعه های از پیش تعیین شده بهتره ) به دست میاد . رئالیها در طول فصل قبل سی ال تنها تیم درجه یکی که باهاش بازی کردن همین اتلتیکو بود که همونم به پنالتی کشید و پنالتی دیگه یک مسئله کاملا شانسی هست در تعیین تیم برنده ، امیدواریم فصل بعد همه جامها به صاحب اصلیشون یعنی بارسا برسن مجددا .


یکشنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ (۴:۵۳)
 
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: ژاوی: این بارسا باز هم بر بام اروپا خواهد ایستاد!
قطعا و یقینا همه به خوبی می دونن که در درخشش بی نظیر کاتالانها در کسب این همه جام و قهرمانی در طول یک دهه فرا درخشان اخیر ، یکی از موثرترین بازیکنان همین مهندس ژاوی و مسی و آندرس مقدس بودن ، و ژاوی بدون شک بخش مهمی از تاریخ پرافتخار یک دهه اخیر هست ، و اگرچه از دیدن مهندس در لباس بارسا محروم شدیم ، ولی همچنان شاهد درخشش آندرس مقدس و مسی در ترکیب این تیم هستیم و امیدواریم که با حضور این دو بازیکن و به لطف داشتن بهترین مثلث خط حمله جهان ( زدن 252 گل فقط در طول تنها 2 فصل شاهد این مدعاست که این مثلث بهترین مثلث در جهان هست ) همچنان این تارخ سازی ها و جام گرفتن ها توسط این نسل و نسل های بعدی ادامه دار باشه


یکشنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ (۴:۵۲)
 
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: ژاوی: این بارسا باز هم بر بام اروپا خواهد ایستاد!
مهندس در لابلای صحبتهای خودش در مورد این که در حال حاضر تنها یک تیم در جهان وجود داره که میتونه در حد این بارسا باشه ، اشاره ای به بایرن پپ کبیر کرده !!!!!!!!!!!!! مگه این مصاحبه یا بهتر بگم این خبر مربوط به چه زمانی میشه !؟؟؟؟؟مگه در حال حاضر اصلا تیمی به نام بایرن پپ وجود خارجی هم داره !!؟؟؟بگذریم .


یکشنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ (۴:۵۱)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: ژاوی: این بارسا باز هم بر بام اروپا خواهد ایستاد!
قطعا همین طوره. بارسا سالهای طولانی با جادوی انریکه شکست ناپذیر خواهد شد و بعد نوبت ژاوی می رسه که روی سکوی تیم بشینه و جامها رو یکی یکی درو کنه.


شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ (۴:۳۷)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: ژاوی: این بارسا باز هم بر بام اروپا خواهد ایستاد!
مهندس با حضور تو همه چیز ممکنه


جمعه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ (۱۶:۳۵)
 
Blaugrana.Mary
پاسخ به: ژاوی: این بارسا باز هم بر بام اروپا خواهد ایستاد!
نقل قول
باید اعتراف کنم که گاهی با خود می‌گفتم: «اگر می‌توانستم باز هم آنجا بازی کنم...». لحظاتی وجود دارند که من تمایل فراوانی برای حضور در بارسا دارم. برای مثال پس از پیروزی 0-4 مقابل مادرید، من به شدت احساس حسادت داشتم. من بازی 2-6 و 5-0 را کامل ندیدم، من حتی فینال‌های لیگ قهرمانانی که در آن‌ها حضور داشتم را هم کامل ندیدم، اما می‌توانم بدون هیچ شکی بگویم که پیروزی 0-4 در برنابئو، بهترین دیداری بود که به عنوان یک هوادار آن را تجربه کردم. یک برتری مطلق!


ژاوی تو بهترینی


جمعه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ (۱۵:۴۴)
 
messi-.10
پاسخ به: ژاوی: این بارسا باز هم بر بام اروپا خواهد ایستاد!
امسال باید 3 گانه رو تکرار کنیم اگه مدافع خوب بگیریم امکان پذیره


جمعه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ (۱۵:۱۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۱ کاربر آنلاین است. (۲۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۸۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!