به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

با حضور اینیستا؛ شانس خوب اسپانیا برای دفاع از عنوان قهرمانی یوروآنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ پنج‌شنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ (۱۴:۳۳) (۷۲۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: چهار چهار دو
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


اسپانیا با نمایش خیره کننده اینیستا، موفق شد جمهوری چک را در نخستین دیدار خود در یورو 2016، با اختلاف اندکی شکست دهد. در این مقاله به بررسی این نکته که چرا هافبک بارسلونا در فرآیند سومین قهرمانی پیاپی اسپانیا در اروپا، حیاتی خواهد بود، می‌پردازیم.

این اسپانیای گیج کننده، در حال تاریخ‌سازی است - آن‌ها مسلط‌ترین تیمی هستند که نمی‌توانند گلزنی کنند. و بسیار عجیب است؛ در دیداری که آن‌ها جمهوری چک را تحت سلطه خود داشتند، 72% از مالکیت توپ را مال خود کرده بودند، 442 (این عدد واقعی است!) پاس بیشتر از حریف به هم داده بودند و 18 شوت هم به سمت دروازه حریف زده بودند، تنها یک گل به ثمر رساندند - آن هم در دقیقه 87 بازی.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

و عیبی ندارد. در دیدارهای بعدی، پیتر چک وجود ندارد که شوت از فاصله شش یاردیِ آلوارو موراتا روی سانتر دقیق داوید سیلوا را، به زیبایی دفع کند. و در دیدارهای بعدی، ضربه آکروباتیک آدوریز با اختلاف اندک از کنار دروازه بیرون نمی‌رود. هم آدوریز و هم موراتا، ثابت کرده‌اند که تمام کننده‌های بسیار خوبی هستند، و به جز این دو، تمام کنندگان دیگری هم دارد که از موقعیت‌های خلق شده توسط اینیستا و سیلوا، نهایت استفاده را ببرند. نولیتو بازیکنی است که می‌تواند شانس‌های خوبی در سمت چپ خط حمله ایجاد کند، و سرجیو راموس و جرارد پیکه هم می‌توانند روی ضربات آزاد، بسیار کلیدی باشند.

اسپانیا پیش از این ثابت کرده بود که می‌تواند حریف را به روش‌های مختلفی شکست بدهد، تا اینکه آتش پاس‌های بی‌نهایت دامن خودشان را گرفت و آنچنان این اتفاق افتاد، که آن‌ها سقوط کردند. یک تیم بسیار منظم می‌طلبد، تا بتواند نفوذ همه جانبه اسپانیایی‌ها را 90 دقیقه تاب بیاورد. تیم‌های بسیاری، می‌توانند تا دقیقه 80 این کار را انجام دهند، و آن وقت است که اسپانیا حملات رعد آسای خود را بر سیستم دفاعیِ خسته شده حریف، اعمال می‌کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

توانایی آن‌ها در کنترل بازی و کشتن آن با پاس‌های تمام نشدنی خود، نشان می‌دهد که آن‌ها نیاز ندارند که حتما بیش از یک گل به ثمر برسانند و اکثراً همان یک گل برایشان کفایت می‌کند - همانطور که در مراحل حذفی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی برایشان اتفاق افتاد و آن‌ها چهار بازی پیاپی در این مرحله را با پیروزی 1-0 به پایان رساندند.

گلوله‌ها، همه جا هستند!

اما اگر آن‌ها بتوانند آن شور گلزنی پنهان خود را بیابند، آن وقت است که فوران کرده و می‌درخشند. اسپانیا در یورو شانس قهرمانی دارد، اما آن‌ها شانس اول قهرمانی نیستند؛ مگر اینکه، پیدا کنند چیزی را که گمش کرده‌اند، و آن چیز، اوضاع را تغییر خواهد داد.

پیش از آغاز این تورنومنت، بسیاری تیم ویسنته دلبوسکه را شانس دوم و یا سوم قهرمانی می‌دانستند. اما این تیم، عمق دارد، و خیلی هم دارد! آن‌ها دو مهاجم دارند که بسیار بهتر از دیگو کاستا خود را با تیم هماهنگ کرده‌اند، و توسط یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ فوتبال، تغذیه و حمایت می‌شوند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

وقتی اینیستا آنطور که در مقابل جمهوری چک بازی کرد، بازی کند، اسپانیا تیم بسیار جذابی می‌شود و می‌تواند خیلی زود حریفانش را یکی پس از دیگری از پیش رو بردارد. بازیساز بارسلونا، روح لاروخاست و پس از گذراندن یک فصل درخشان با بارسا، جایی که هیچ نشانی از بالا رفتن سنش نبود، حالا آن فرم جذاب را به یورو آورده است؛ چیزهایی که او به اسپانیا اضافه می‌کند، حالا ممکن است کمتر دیده شود.

همه چیز در مورد آندرس است

اینیستا در اولین بازی خود در یورو 2016، یک تصویر برای تمامی اروپا کشید - تصویری که می‌گوید نباید این تیم را دست کم گرفت. مرد 32 ساله تمامی زیبایی‌های اسپانیا را یک تنه مجسم می‌کند؛ او فضاهای خالی را می‌بیند، پاس‌های عمقی ویران کننده‌ای را به قلب دفاع حریف ارسال می‌کند، و با وجود بازی نسبتا آرامش، موقعیت‌های گلزنی بسیاری برای تیمش فراهم می‌کند. او بارها و بارها مچ مدافعان حریف را می‌گیرد و ضعفشان را به آن‌ها نشان می‌دهد.

حرکت زیر نشان می‌دهد که پاس‌های آرام و دقیق و عمیق اینیستا، چه می‌تواند بکند. او در اینجا یک پاس عمقی می‌اندازد که برای رسیدن به مقصد، باید از پنج یا شش مدافع عبور کند، و همانطور که می‌بینید، یک جوری خوانفران را در محوطه جریمه می‌یابد. این حمله سریع، می‌تواند فلج کننده باشد.


مسئله در مورد دید وسیع اینیستا در این حرکت خاص، و یا حتی پاس گل زیبایش به پیکه که منجر به کسب پیروزی شد، نیست. در تمام طول بازی، اینیستا - و اسپانیا - دست از این حرکات برنداشتند. تخصص او خارج شدن از فضاهای متراکم است و استعداد کمیابش در آرام کردن جریان بازی، به نحوی است که جلوگیری از او را به شدت سخت می‌کند. او ساده بازی می‌کند، و با این وجود، غیر قابل پیشبینی و منحصربفرد است.

در اینجا، او توپ را در نیمه زمین در اختیار می‌گیرد و به دنبال فضای خالی برای فرستادن توپ می‌گردد، تا اینجا موراتا را در موقعیت بسیار خوبی می‌بیند، و این پاس دیدنی و "استاندارد" را برای او می‌فرستد.


چک در اکثر لحظات آن بازی در تولوز، دفاع بسیار خوبی به نمایش گذاشت، اما در نهایت آن‌ها تسلیم شدند. در مقابل حریفان بلند قد، اسپانیا به کمک مدافعان کناری سرعتی‌اش، خصوصا جوردی آلبا در سمت چپ، نیاز دارد. او در فرار‌های پشت مدافعین فوق‌العاده عمل می‌کند و اینیستا به همه آن‌ها توجه دارد، و یک بعد اضافی از حمله را به تیم اسپانیا اضافه می‌کند که معمولا منجر به یک سانتر و موقعیت گل برای این تیم می‌شود.


تسلیم نشو، لاروخا!

آنطوری که اسپانیا تورنومنت را آغاز کرد، از نمایش آن‌ها گرفته تا نتیجه، نشان دهنده نحوه عملکرد اسپانیا در فرانسه است. باخت پیش از تورنومنت به گرجستان، که بسیار هم سرش بحث به وجود آمد، نشان دهنده اسپانیای واقعی نبود و دیدار روز دوشنبه این تیم، بسیار بهتر می‌تواند نشان بدهد که یورو 2016 برای اسپانیا چگونه رقم خواهد خورد.

و البته، اوضاع چندان هم بی‌عیب نبود. آن‌ها می‌توانند در ابعاد مختلفی در بازی خود، پیشرفت و بهبود داشته باشند، و با اینکه این بدین معناست که نقص‌های موجود، برای آن‌ها هزینه خواهد داشت، اما باید پذیرفت که اسپانیا در نهایت شروع به در نظر گرفتن شانس‌هایش برای قهرمانی در یورو خواهد کرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اگر موراتا، مهاجم اول اسپانیا، یک چیز را در سال‌های اخیر ثابت کرده باشد، این است که او مرد بازی‌های بزرگ است؛ از طرفی، آدوریز یک مهاجم کلاسیک با قابلیت چارچوب شناسی است که به نظر می‌رسد با بالا رفتن سنش، بهتر هم شده است. مهارت نولیتو در تغییر مسیر به محوطه جریمه و زدن ضربات مورب و دقیق، یک شانس گلزنی برای اسپانیا در سمت چپ خط حمله فراهم می‌آورد، و با وجود تمام انتقاداتی که از دل بوسکه برای دعوت از فابرگاس و پدرو به یورو شد، هر دوی این بازیکنان می‌توانند شانس حملات مستقیم را در تیم بالا ببرند و نهایتا موقعیت‌های بیشتری برای گلزنی مهاجمان، خلق کنند.

اسپانیا هنوز جای کار دارد و سخت‌ترین بازی‌هایش در این جام، روبروی آن هاست. اگرچه قابلیت اینیستا در عوض کردن جریان بازی، می‌تواند برای اسپانیا تعیین کننده باشد و پیامی که این تیم برای حریفانش دارد، واضح است: اسپانیا آمده است تا ببرد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: با حضور اینیستا؛ شانس خوب اسپانیا برای دفاع از عنوان قهرمان...
در جادوی اندرس مقدس شکی نیست، اما نیاز به اینه که بقیه بازیکنای اسپانیا هم با تمرکز بیشتری بازی کنن!


جمعه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ (۵:۵۰)
 
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: با حضور اینیستا؛ شانس خوب اسپانیا برای دفاع از عنوان قهرمان...
تاثیر منحصر به فرد اینیستا در به پیش بردن لاروخا برای کسب پیروزی و موفقیتهای بیشتر کتمان ناپذیره ، اما به نظرم تو این یورو آندرس وسط زمین تنهاس و ممکنه فشار بالای بازیها و فاصله زمانی بسیار اندک بین بازیها از کیفیت بازیش کم کنه و مسلما با یه گل که بهار نمیشه
اما همچنان به درخشش آندرس امیدوارم .


جمعه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ (۵:۱۶)
 
messi-.10
پاسخ به: با حضور اینیستا؛ شانس خوب اسپانیا برای دفاع از عنوان قهرمان...
اسپانیا یعنی بارسا
کارشون خوبه ولی در گل زنی چندان موفق نیستن


جمعه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ (۳:۱۵)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: با حضور اینیستا؛ شانس خوب اسپانیا برای دفاع از عنوان قهرمان...
اسپانیا عناوین خود را مدیون بازیکنان بارساست


پنج‌شنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ (۱۶:۲۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۰ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!