به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بارترا: هرگز در مورد بارسا یا انریکه بدگویی نخواهم کردمصاحبه
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ دوشنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ (۲۱:۳۴) (۵۸۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: اسپورت
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir

کم پیش آمده که مارک بارترا را غمگین و ناراحت دیده باشیم اما حال به نظر می‌رسد که او بیش از هر زمانی خوشحال است. دیدن امضای او پای قراردادی که باشگاه بورسیا دورتموند بسته است یعنی دوران بازی او در بارسلونا به اتمام رسیده است و حال با کلامی نرم از این باشگاه خداحافظی می‌کند. او بارسا را به دلایلی منطقی ترک می‌کند و حال باید فصل جدید زندگی حرفه‌ای خود را در جایی دیگر با امید و نشاط شروع کند. در این خبر می‌توانید مصاحبه‌ای که مارک بارترا در جمع بازیکنان اسپانیا - که اکنون در فرانسه به سر می‌برند - با روزنامه اسپورت انجام داد را بخوانید.

چگونه به دورتموند پیوستی؟

«همه چیز واقعا خیلی سریع اتفاق افتاد. هنگامی که ما این پیشنهاد را دریافت کردیم، آن را ارزشمند شمردیم و من خیلی هیجان زده بودم. این برای من یک چالش مهم محسوب می‌شود. اتفاق بزرگی بود اما با توجه به شرایطی که من در فصل گذشته تجربه کردم، قابل پیش بینی بود».

کانون هواداران بارسلونا در ایران

می توانی بگویی که هیچ راهی جز ترک بارسا نداری؟

«به نظر من این اتفاق در زمان مناسبی رخ داد، زمانی که من خیلی چیزها را از دست داده بودم. فصلی خوب اما در عین حال دشواری را در بارسا گذراندم. در هر صورت تمام این لحظات موجب رشد و پیشرفت من شدند. درست زمانی که همه چیز به هم گره خورده بود و اوضاع واقعا پیچیده شده بود، این پیشنهاد به دستم رسید».

منطقی‌تر نبود که بارسا در این قرارداد تجدید نظر می‌کرد و بازیکن 25 ساله خود را قرض می‌داد؟

«همان زمانی که در بارسا بودم هم گفته‌ام من به قراردادهای قرضی علاقه‌ای ندارم. مثل این است که هیچ اتفاقی نیفتاده و هیچ بازیکنی جا به جا نشده است. دوست دارم اگر به جایی می‌روم، به درستی و با اطمینان قلبی بروم؛ با تمام قدرت ممکن. باشگاه خودش می‌دانست که من از این نوع قراردادها خوشم نمی‌آید. این اعتماد به نفس دورتموند بود که مرا مجذوب خود و هیجان زده کرد».

لازم نبود با لوئیز انریکه صحبتی داشته باشی؟

«ما با یکدیگر حرفی نزدیم چون حقایق واضح‌تر از کلمات بودند. در هر صورت من زمانی را به خاطر ندارم که در مورد بارسا یا لوئیز انریکه بدگویی کرده باشم. آنچه که اکنون هستم را از گذشته‌ام بدست آورده‌ام. من در این باشگاه بهترین روزهای عمرم را تجربه کردم. من با انریکه و سایر مربیان این باشگاه، عناوین زیادی کسب کردم».

اینکه بارسا را در حالی ترک می‌کنی که سرمربی آن از تو به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای نام می‌برد، آرامش بخش است؟

«یک سرمربی ممکن است خیلی زیاد یا خیلی کم روی شما حساب باز کند، مهم این است که هر چیز حرفه‌ای را به شما می‌آموزد. من با سری بالا از بارسلونا خداحافظی می‌کنم چون احساس می‌کنم در حد توانم به تیمم، هم‌تیمی‌هایم و سرمربیانم کمک کرده‌ام. مربیان حق انتخاب دارند و همواره بهترین‌ها را در اولویت خود قرار می‌دهند، من نیز تا پایان به این انتخابات احترام می‌گذارم. بنابراین من تصمیمی گرفتم که از طریق آن بتوانم رشد بیشتری داشته باشم».

می توانید قهرمانی بوندسلیگا را از چنگ بایرن در بیارید؟

«در فصل گذشته، هنگامی که تنها سه بازی تا انتها باقی مانده بود دورتموند همچنان برای کسب جام قهرمانی می‌جنگید و فینالیست جام حذفی نیز شد. این تیم، تیمی است که همواره در لیگ قهرمانان نقش خود را به نحو احسن اجرا کرده است. این یک تیم رقابت طلب و کاملا با روحیات من متناسب است، با اینکه چگونه توپ ربایی و چگونه فشار وارد کنیم. درست مانند بارسا و اسپانیا».

چند بار شنیده‌ای که بگویند "چگونه می‌توانند اجازه خروج بارترا را بدهند"؟

«بله من این جمله را بارها در خیابان، از مردم و دوستانم شنیده‌ام. قابل پیش بینی بود و فکر می‌کنم دلیل آن، این است که من سالهای زیادی را در بارسا گذراندم. روشن است که باید این اتفاقات روی می‌داد، هر اتفاقی روزی شروع می‌شود و روزی تمام. اکنون این چالش دورتموند است که مرا هیجان زده می‌کند».

حضور به جای متس هوملس! به نظر چالش سختی میاد...

«من جزء کسانی هستم که همواره تا توانستم، فکر‌های بزرگ کرده‌ام و چالش‌های بزرگ را دوست دارم. اگر شما قصد ارائه بهترین نمایش‌های خود را داشته باشید، آن وقت است که می‌توانید بهترین‌ها را با تیم خود بدست آورید».

از اسپانیا بگو، اینکه چگونه دل بوسکه به ارزش‌های تو ایمان آورد؟

«او اعتماد خود را به من ثابت کرد، نه تنها اکنون، بلکه در طول سال‌های اخیر. این یکی از ارکان مهم تداوم و پایداری است. در حال حاضر هدف اصلی کسب قهرمانی در یورو است، باعث افتخار من است که در بین جمعی از بهترین‌ها برای تصاحب آن تلاش میکنم».

نولیتو به بارسا می‌رود؟

«او اکنون دوران طلایی خود را سپری می‌کند، از همان که در بارسا ب بازی می‌کرد، نشان داد که بازیکن بزرگی است. او اکنون یکی از بهترین‌های فصل نقل و انتقالات است».

اگر به جای رابرت فرناندز بودی، با او قرارداد می‌بستی؟

«نولیتو می‌داند که بارسا، تیم خوبی است اما این باشگاه است که باید تصمیم بگیرد. من نمی‌توانم کسی را برای این باشگاه انتخاب کنم».

با رویای سلطه بر قهرمانی اروپا به آلمان می‌روی؟

«این امر می‌تواند به شکل باور نکردنی انگیزه مرا برای رشد و تعالی زیاد کند و به نظر من بهترین راه برای سفر به یک باشگاه و یک شهر دیگر داشتن چنین اهدافی است».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: بارترا: هرگز درمورد بارسا یا انریکه بدگویی نخواهم کرد
یا بهش زیاد بازی نرسید که بتونه اون طور که باید و شاید خودشو نشون بده ، یا اونی نبود که ازش انتظار میرفت بعنوان جدی ترین گزینه جانشینی پویول و پیکه در مرکز خط دفاع . به هر حال هر جا که هست براش آرزوی موفقیت می کنیم بعنوان یکی از محصولات بی شمار لاماسیا
در نهایت هم به نظرم خیلی خیلی مفت فروختنش . حالا فی المثل اگه قرار بود همین اتفاق برعکس می افتاد و بارسا میخواست بخرتش ، کم کم 25سی تا براش هزینه میکردن .


سه‌شنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ (۴:۳۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: بارترا: هرگز درمورد بارسا یا انریکه بدگویی نخواهم کرد
امیدوارم موفق باشه...


سه‌شنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ (۴:۲۶)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: بارترا: هرگز درمورد بارسا یا انریکه بدگویی نخواهم کرد
امیدوارم به درجه ای برسی که باعث افتخار بارسا و بارسایی بشی


دوشنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ (۲۳:۱۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۲۹ کاربر آنلاین است. (۱۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۲۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!