به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

چهار معضل نگران کننده بارسا که باید حل شوند آنالیز فنی
فرستنده علی شکرانه در تاريخ شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ (۱۷:۴۲) (۱,۳۳۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Internationals Business Times
مترجمان: علی شکرانه - رضا خانجانی / FCBarcelona.ir

بارسلونا با قهرمانی در لالیگا و کوپا دل ری، برای ششمین بار در تاریخ خود دوگانه جام‌های داخلی را از آن خود کرد تا بیلبائو را با پنج بار دبل پشت سر بگذارد. چالش بعدی کاتالان‌ها تکرار مجدد این موفقیت برای سومین سال متوالی است؛ رکوردی که هیچ تیمی تا به حال به آن دست پیدا نکرده است. در حقیقت هم بارسلونا و هم بیلبائو موفق به کسب دوگانه برای دو سال متوالی شده‌اند اما هر دو در فصل سوم افت کردند. آبی و اناری‌ها پس از پایان نگران کننده خود در فصل ۱۶-۲۰۱۵ که چیزی نمانده بود همه اندوخته‌های خود را بر باد بدهند، حالا در مقطع تابستانی مهمی قرار گرفتند که باید مشکلات خود را طی آن حل کنند. در ادامه این مقاله به بررسی این مسائل می‌پردازیم.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

۱. حفظ کلودیو براوو و مارک آندره تراشتگن

حضور چرخشی براوو و تراشتگن در ترکیب تیم به یک مسئله حل نشده و مورد بحث در نیوکمپ تبدیل شده است. هر دو دروازبان به صراحت نارضایتی خود را از این شرایط ابراز کردند. براوو در ماه فوریه گفت: «اگر بگویم از بازی نکردن در لیگ قهرمانان خوشحال بودم دروغ گفتم». تراشتگن نیز در ماه مارس گذشته گفت: «اگر چیزی تغییر نکند باید با باشگاه صحبت کنم». قانع کردن هر دو برای ماندن ضروری است، زیرا که داشتن جاگزینی ضعیف در دروازه همواره مشکل بزرکی بوده است. بارسلونا ضعیف‌ترین فصل خود را طی ده سال گذشته وقتی تجربه کرد که ویکتور والدس مصدوم شد و خوزه مانوئل پینتو عملکرد در حد انتظاری نداشت.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

2. جذب گزینه‌ای قابل اعتماد در دفاع میانی پس از رفتن بارترا

زمانی از مارک بارترا به عنوان جانشین پیکه یاد می‌شد، اما شرایط برای او خوب پیش نرفت و هفته گذشته به بورسیا دورتموند فروخته شد. توماس فرمائلن هم خروجی احتمالی بعدی تیم است و با این وجود، برای زوج پیکه-ماسکرانو در قلب دفاع هیچ جایگزینی نخواهد بود. براساس گزارشی، فرناندز مدیر ورزشی بارسلونا به دنبال جذب لاپورته از بیلبائو و مارکینیوش از پی اس جی بود. با این وجود لاپورته به شدت به منچسترسیتی لینک شده است و مارکینیوش نیز احتمالا در پاریس خواهد ماند. در حال حاضر اومتیتی از لیون و لموس از لاس پالماس در صدر لیست خرید بارسا قرار دارند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

3. آینده توران در هاله‌ای از ابهام

انتظار نمی‌رود که این تابستان شاهد سورپرایز در خط میانی بارسا باشیم. سرجیو بوسکتس قراردادش را به تازگی تمدید کرده و باشگاه برای اجتناب از زیر پا گذاشتن قوانین فیرپلی مالی باید تا پایان ماه جولای صبر کند. به این خاطر بارسا نمی‌تواند با وجود فصل ناامید کننده آردا توران - که این به نوبه خود معضل دیگری است - بازیکن بزرگی را به خدمت بگیرد؛ مگر این که یکی از بازیکنان بزرگ، باشگاه را ترک کند.

انتظار می‌رود که هافبک ترک تبار بارسا در رقابت‌های یورو 2016 فرانسه نقش عمده‌ای در تیمش داشته باشد. اگر او به همراه تیم ملی کشورش درخشان ظاهر شود و قیمتش در بازار نقل و انتقالات افزایش یابد، سپس سران باشگاه تصمیم خواهند گرفت که او را بفروشند یا شانس دیگری برای حضور در نیوکمپ به او بدهند. مدیر برنامه‌های او اخیرا گزینه اول را رد کرده است اما باید دانست که این فوتبال است و چیزی که یک غیرممکن به نظر می‌رسد، چند ساعت بعد می‌تواند عملی شود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

4.جایگزین مناسب برای MSN

«اگر می‌خواهید به عنوان سرمربی بارسا به کار خود ادامه دهید، ستارگان بارسا را نیمکت نشین نکنید». این اولین دستور قانون لوئیز انریکه است. او در سال 2015 این درس را آموخت؛ زمانی که لیونل مسی و نیمار در بازی مقابل رئال سوسیداد روی نیمکت نشستند و بارسا بازی را به شاگردان دیوید مویس واگذار کرد. کمی پس از این واقعه، به خاطر درگیری سرمربی و ستاره آرژانتینی، لوچو در آستانه اخراج قرار گرفت. جرمی متیو، مدافع تیم نیز بعدها این موضوع را تایید کرد.

جذب مهاجم چالش سختی برای بارسا به نظر می‌آید. در هر حال مهاجم سطح بالایی در جهان وجود ندارد که حاضر باشد به بارسا ملحق شود و نقش جانشین را ایفا کند. برای مثال بازیکنانی مانند کریم بنزما، زلاتان ابراهیموویچ یا هری کین به سادگی می‌توانند به باشگاهی که تضمین کند فرصت زیادی برای بازی کردن در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت، ملحق شوند؛ نه باشگاه که صرفا پیشنهاد بالاتری داده باشد.

در صورت مصدومیت یا محرومیت یکی از اعضای مثلث خط حمله، هیچ جانشین مناسبی برای آن‌ها وجود ندارد. آخرین محصولات جوانان لاماسیا در خط حمله نیز فاقد استانداردهای مورد نیاز بوده‌اند و به همین دلیل بارسا خواهان جذب نولیتو است. بنابر گزارش روزنامه اسپورت، لوئیز انریکه فکر می‌کند که او بهترین گزینه برای متعادل نگه داشتن خط حمله است. مهاجم 29 ساله باشگاه سلتا، از پیوستن به بارسلونا راضی خواهد بود و با نیمکت نشینی نیز مشکل چندانی ندارد. از سوی دیگر به گزارش موندو دپورتیوو، اتلتیکو مادرید، لوسیا ویتو، مهاجم خود را به این باشگاه پیشنهاد داده است. جذب کوین گامیرو، مهاجم سویا نیز غیرممکن است.

ستون‌های بارسا در این فصل دچار تغییر نخواهد شد اما مشکل اصلی تیم را باید در جزئیات جستجو کرد و همین جزئیات می‌توان معیار برتری رئال مادرید یا بارسلونا در فصل بعد باشد. از این رو، اگر کاتالان‌ها می‌خواهند رکورد دیگری را بشکنند و به اولین تیم اسپانیایی تبدیل شوند که برای سه سال متوالی موفق به کسب دوگانه شده است، نیاز دارند این مشکلات را حل کنند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: چهار معضل نگران کننده بارسا که باید حل شوند
در حال حاضر با رفتن دنی آلوز و بارترا احتمالا آدریانو و با توجه به پابه سن گذاشتن ماسکی مهمترین تمرکز بارسا باید روی جذب یک مدافع خوب برای دفاع میانی باشه در مرحله بعدی یک دفاع راست برای جایگزینی دنی
ودر آخر یک مهاجم جوون برای جایگزینی MSN
به نظر من تنها جایی که نگرانی ای از جانبش وجود نداره وسط زمینه ، با توجه به حضور هافبکهایی چون اینیستا و بوسکتس و راکیتیچ و رافینیا و سرخی روبرتو و حتی آردا توران
مهمترین و واجبترین قسمت دفاع میانیه که باید 100درصد یه فکری بابتش بشه و بعد مهاجم جایگزین مثلث خط حملس .


یکشنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ (۲۳:۱۸)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: چهار معضل نگران کننده بارسا که باید حل شوند
این رفتارای تر اشتگن رو اعصابه ولی حتما باید حفظش کنیم.

دفاع هم که اوجب واجباته!


یکشنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ (۰:۴۷)
 
iman_khatar
پاسخ به: چهار معضل نگران کننده بارسا که باید حل شوند
اومتیتی که انگار داری قطعی میشه ولی یه مدافع دیگه هم میخرن احتمالا که میشه ۳۵ تا واسه مدافع یه ۴ تا هم شد واسه دنیس احتمالا ۱۵ تایی هم خرج نولیتو میکنن و تموم شد رفت ولی اگر آردا خوب کار کنه و انریکه رضایت بده ممکنه با رفتن آردا یه هافبک خریده بشه ولی خب معلوم نیست انریکه بزاره آردا بره البته به من بود یه بازیکن خلاق میاوردم به جای آردا چون آردا واقعا انگار تو بارسا جواب نمیده


شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ (۲۳:۳۷)
 
borselan
پاسخ به: چهار معضل نگران کننده بارسا که باید حل شوند
بارسا فقط وفقط باید خط دفاع خودشو ترمیم و محکم کنه.هیچ خریدی در پستهای دیگه لازم نداریم.
با اومدن دنیس سوارز بازیکنایی که میتونن به عنوان مهاجم به زمین برن بیشتر شد(آردا ، ویدال ، دنیس ، سرجی روبرتو و حتی اینیستا).که مونیر هم میتونه امسال بیشتر بازی کنه.
4تا مدافع باید بگیریم یعنی دوتا مدافع چپ و راست و دوتا مدافع میانی.تمام


شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ (۱۸:۴۰)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: چهار معضل نگران کننده بارسا که باید حل شوند
زمان به سرعت در حال سپری شدنه و همچنان جای مدافعی مستحکم خالیه


شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ (۱۸:۳۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۹۶ کاربر آنلاین است. (۱۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۹۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!