به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

خروج آلوز چه عواقبی برای بارسا به دنبال خواهد داشت؟آنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ (۱:۲۴) (۱,۲۲۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: ویلابا
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


چند سالی است که دنی آلوز در تابستان از طرف باشگاه‌های مختلف فراخوانده می‌شود و اینکه ممکن است این مدافع برزیلی زندگی حرفه‌ای خود را خارج از بارسلونا به پایان ببرد، چیز جدیدی نیست. با این حال این بار شایعات به حقیقت تبدیل شده‌اند و ظاهرا آلوز قصد رفتن کرده است؛ این خبر به طور رسمی از زبان مدیر ورزشی باشگاه، رابرت فرناندز شنیده شده است. در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به تبعات خروج آلوز برای بارسا.

یوونتوس، قهرمان لیگ ایتالیا و پاریس سنت ژرمن، قهرمان لیگ فرانسه، جدی‌ترین و قطعی‌ترین تیم‌هایی بودند که خبرها آلوز را به آنها پیوند داده‌اند. با توجه به خبرهای منتشر شده از اغلب روزنامه‌ها، خصوصاً اسپورت، گزینه دوم منتفی شده است و آلوز، تابستان امسال به ایتالیا می‌رود نه فرانسه! البته هنوز با تیتری مواجه نشده‌ایم که رسما این انتقال را تایید کرده باشد و این یعنی اینکه آلوز همچنان از مقصد نهایی خود مطمئن نیست.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در هرصورت، اکنون آبی و اناری‌ها با مشکلی اساسی در خصوص جای خالی آلوز در دفاع راست خود مواجه‌اند. این فرصتی طلایی است تا الکس ویدال خود را در ترکیب اصلی لوئیز انریکه فیکس کند. اما مشکلی که باشگاه با این قضیه دارد این است که او نتوانست در نیم فصل دوم این فصل خود را به خوبی اثبات کند و خود را هم سطح بازیکنان بارسا نشان دهد. بدیهی است که هنوز هیچ چیز به طور قطعی اعلام نشده است و بارسا با گزینه‌های مختلفی رو به روست.

شروع الکس ویدال

همه ما با تکرار و تمرین کارهای خود را می‌آموزیم و طبیعتا این موضوع برای الکس ویدال نیز صادق است اما در فصلی که گذشت این امکان برای او وجود نداشت. در ابتدای فصل به علت محرومیت بارسا از استفاده از بازیکنان جدید خود، الکس ویدال و - هم ورودی او - آردا توران فرصت بازی را به کلی از دست دادند. این بخش اول دلیلی بود که ویدال را از درخشیدنی چون درخشش در سویا باز داشت.

در نیمه دوم فصل اما، وجود دنی مطمئن و ماهر، فرصت خوبی برای ویدال ایجاد کرده بود تا بتواند بدون هیچ دردسری، گام به گام وضعیت خود را به سطح بارسا ارتقاء دهد و شروع به درخشیدن کند. اما متاسفانه لوئیز انریکه و دستیارانش عملکرد قابل توجهی را در فرصتی که - دوران شش ماهه‌ای که قادر به استفاده از ویدال بودند - به او دادند، مشاهده نکردند. شاید بی‌انگیزگی علت اصلی افت این مدافع راست آبی اناری پوش بود. آنجا بود که مطبوعات نیز دریافتند ویدال قابل اطمینان نیست. آنقدر که اکنون که رفتن دنی آلوز نیز قطعی شده، با شک و شبهه از او به عنوان جانشین مدافع برزیلی یاد می‌شود. او اکنون 26 سال دارد و فرصت و پتانسیل زیادی تا رسیدن به فرم مطلوب خود دارد اما به نفعش نیست که در نیمکت بارسای خستگی ناپذیری مشاهده شود که هوادارانش تشنه جام‌اند و سال به سال بیش از پیش می‌خواهند.

البته این مدافع اکنون این شانس را دارد که با ارائه عملکردی بی‌عیب در ترکیب بارسا، به شایعاتی که در موردش منتشر شده است پایان دهد و ثابت که که همچنان در فرم خوب خود قرار دارد؛ حال پس از 6 ماه حضور در بارسلونا و تلاش برای تطبیق با این تیم و نیز آشنا شدن با فرهنگ مشترک بارسایی‌ها در خارج و داخل زمین، او به خوبی می‌تواند این کار را انجام دهد. استعداد ویدال از بین نرفته است و حتی به مروز زمان بیش از پیش خواهد شد، او این را به تمام کارشناسان اثبات خواهد کرد. صبر و اعتماد کلید‌هایی اصلی این قفل هستند.

خرید یک جایگزین

بارسا برای انجام این کار پول کافی در اختیار ندارد. برای اثبات این قضیه می‌توان به پنجره نقل و انتقالات زمستانی سفر کرد، هنگامی که آنها می‌خواستند نولیتو را بخرند اما خروج آلوز را ترجیح دادند که به معنای کم شدن 5 میلیون یورو از هزینه‌های سالانه بود. حال با فرض اینکه خروج آلوز بتواند کار گشای مشکلات مالی هیئت مدیره این باشگاه باشد، این سوال مطرح می‌شود که "چه خریدی مناسب است؟". یکی از مطمئن‌ترین شایعه‌ها در این خصوص استعداد جوان آرسنال، هکتور بیرین است که بعد از مصدومیت دنی کارواخال در جریان فینال لیگ قهرمانان اروپا، جایگزینش در یورو 2016 شد. اما این انتقال، هرکدام مشکلاتی را در پی خواهند داشت: [اول این که به نظر می‌رسد بیرین در آرسنال و زندگی‌ای که با خانواده‌اش در لندن دارد، خوشحال است. دوم اینکه او به تازگی قراردادی با آرسنال امضا کرده که او را تا ژوئن 2019 بازیکن رسمی این تیم معرفی می‌کند].

گزینه دومی که روی میز لوئیز انریکه قرار دارد، مارکینیوش است، هرچند دفاع راست، پست مورد علاقه او نیست. در هر صورت او با توانایی‌هایی که داشت توانست خود را در پی اس جی اثبات کند.

این بار هم مشکل مالی است؛ پاریس سنت ژرمن او را زیر 40 میلیون یورو نمی‌فروشد. با این حال رابرت فرناندز، کسی که امروز شایعات رفتن آلوز را قطعی کرد، گفته است: «من نه با این بازیکن صحبت کرده‌ام و نه با باشگاهش».

کانون هواداران بارسلونا در ایران

استفاده از سرجی روبرتو در دفاع راست

احتمالا برای این بازیکن مشکلی نیست که بخواهد جایگزین آلوز تلقی شود چرا که او در طول فصل طعم بازی در هر پستی را چشیده است. به نظر راه حل موقتی خوبی می‌آید تا به جای آلوز قرار گیرد، و حتی اگر به درستی به توصیه‌های لوئیز انریکه عمل کند می‌تواند همچون فصلی که گذشت - خصوصا نیم فصل اول آن - بازیکنی موثر و کارآمد در پست دفاع به حساب آید، با اینکه پست اصلی او هافبک میانی است. با توجه به سن کم روبرتو هنوز زمان زیادی مانده تا او خودِ حقیقی‌اش را آشکار سازد و قطعا در آینده بازیکن پر سر و صدایی خواهد شد. حال بارسا می‌تواند بین سه راه ذکر شده دو تا را به طور حتم استفاده کند و به بازیکن خودش یعنی الکس ویدال و سرجی روبرتو اتکا کند.

به هر شکل مطمئنا اکنون اعضای باشگاه بارسلونا در فکر انتخاب بهترین گزینه هستند؛ روبرتو را در دفاع راست پرورش دهند یا الکس ویدال را، یا اینکه بازیکن دیگری را اختیار کنند و همه ما امیدواریم که بهترین‌ها برای بارسا رقم بخورد و اگر بازیکن دیگری به جمع آبی و اناری‌ها می‌پیوندد، موثر باشد؛ زمان همه چیز را نشان خواهد داد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: خروج آلوز چه عواقبی برای بارسا به دنبال خواهد داشت؟
مطمئناً فصل بعد از این نقطه ضربه میخوریم
همینطوریش مسی یک قدم عقب بازی میکرد با رفتن آلوز هم که دیگه هیچی


شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ (۲۲:۵۷)
 
سوداگر
پاسخ به: خروج آلوز چه عواقبی برای بارسا به دنبال خواهد داشت؟
مطمئنا ضررمی کنیم دنی بازیکنیه که درمجموع 49 پاس گل برای مسی ارسال کرده تاالان وچندسالیه فیکس تیم بوده وتاجایگزینش بتونه به هماهنگی برسه باید نگهش می داشتن
ولی حالا که رفته خدانگهدارش باشه چیزی کم نگذاشت تازه یه تونل هم به تنهایی افتتاح کرد


جمعه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ (۲۰:۳۴)
 
heroman
پاسخ به: خروج آلوز چه عواقبی برای بارسا به دنبال خواهد داشت؟
آلوز رفتنی شد


جمعه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ (۹:۰۹)
 
mnri19
پاسخ به: خروج آلوز چه عواقبی برای بارسا به دنبال خواهد داشت؟
این زودی ها دفاع راست خوب گیرمون نمیاد
میشه مثل دفاع چپ قبل از جوردی آلبا...


جمعه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ (۴:۰۸)
 
messi-.10
پاسخ به: خروج آلوز چه عواقبی برای بارسا به دنبال خواهد داشت؟
به الکس و روبرتو میشه اعتماد کرد بجاش مدافع وسط بگیرن


جمعه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ (۳:۵۶)
 
alirezagh
پاسخ به: خروج آلوز چه عواقبی برای بارسا به دنبال خواهد داشت؟
اتوبان شدن سمت راستمون قطعا رفتن دنی ضرر داره مخصوصا با اینکه دفاع راست درست و حسابی هم کم هست البته من به اکس ویدال هم امید دارم انشاالله میشه یه دنی جدید


جمعه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ (۳:۰۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: خروج آلوز چه عواقبی برای بارسا به دنبال خواهد داشت؟
روبرتو تو دافع راست حروم میشه استعدادش. ویدال هم باید بهش فرصت داد اما قطعا هیچ کس جای آلوز رو پر نمی کنه...


جمعه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ (۲:۵۷)
 
9VECTOR9
پاسخ به: خروج آلوز چه عواقبی برای بارسا به دنبال خواهد داشت؟
قطعا ضرر میکنه بارسا.. ولی اگه بیرین رو بیارن خوب میشه چون آینده داره


جمعه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ (۲:۵۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۱۰ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۱۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!