به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بدرود دنی آلوز؛ یار همیشگیِ مسی و بهترین مدافع کناری تاریخ بارسلونا!آنالیز فنی
فرستنده علی صبوری در تاريخ دوشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ (۱۹:۱۶) (۱,۱۴۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت گل
مترجمان: غلامحسین صبوری - سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


دنی آلوز پس از پشت سر گذاشتن 8 سال پر از افتخار و مقام که در آن نام خود را به عنوان یکی از بهترین مدافعین کناری تاریخ به ثبت رساند، از تیم محبوبش بارسلونا جدا شده و به باشگاه یوونتوس ایتالیا پیوست. با ما باشید تا مروری داشته باشیم بر دوران پرشکوه 8 ساله متعصب‌ترین بازیکن تاریخ بارسلونا در این تیم.

برخی اوقات، ارزش آن چیزی که در اختیار داری را نمی‌دانی تا زمانی که آن را از دست می‌دهی. اندکی از هواداران بارسلونا عاشق خُرده گرفتن به تزلزل‌های دفاعی و سانتر‌های مکرر آلوز هستند و اغلب توانایی‌هایش را نادیده می‌گیرند. اما همین اندک افراد نیز وقتی که او بارسا را ترک کند، می‌فهمند که او تا چه اندازه فوق‌العاده بوده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اکنون آن زمان فرا رسیده است. این مدافع برزیلی اکنون با قراردادی دو ساله به باشگاه یوونتوس ایتالیا پیوسته به دوران باشکوه 8 ساله‌اش در بارسلونا خاتمه داده است. این بدون شک و تردید پایانی بر یک عصر بوده و آن هم عجب عصری!

آلوز در سال 2002 با انتقالی قرضی وارد اسپانیا شده و به سویا پیوست و یک سال بعد پس از قهرمانی برزیل در جام جهانی کره و ژاپن، او انتقال خود از باشگاه باهیا را دائمی کرد. در سانچز پیس خوان، او در سال‌های 2006 و 2007 به قهرمانی لیگ اروپا دست یافت، به همراه یک قهرمانی در جام حذفی اسپاینا، یک سوپر کاپ اروپا و یک سوپر کاپ اسپانیا. و علی رغم این که مدافع راست بود، خطرناک‌ترین مهره هجومی آندولسی‌ها به شمار می‌رفت.

پس از این، رئال مادرید شدیداً به جذب او علاقه نشان داد و آلوز تا آستانه ورود به سانتیاگو برنابئو نیز پیش رفت، اما در نهایت بارسا با رقم 30 میلیون یورو او را جذب کرد؛ رقمی که در آن زمان بسیار بزرگ به نظر می‌رسید، اما اکنون به هیچ وجه این گونه نیست. او پس از ورود به بارسا 6 عنوان قهرمانی لالیگا، 4 جام حذفی اسپانیا، 4 سوپر کاپ اسپانیا، 3 لیگ قهرمانان اروپا، 3 سوپر کاپ اروپا و 3 جام باشگاه‌های جهان کسب کرد. در حقیقت، این آمار باعث شده تا اینک او عناوین بیشتری نسبت به پله افسانه‌ای کسب کرده باشد و هیچ کس نتواند نقش او را به هیچ وجهی در شکل‌گیری بهترین عصر طلایی تاریخِ بارسلونا نادیده بگیرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در جمع آبی و اناری پوشان، آلوز به روش‌های متفاوتی، تعریفی جدید از یک مدافع راست ارائه داد. با توجه به آزادی عملی که در سمت راست به او داده شد، او بیش از هر بازیکن دیگری (حتی ژاوی و اینیستا) در تاریخ باشگاه کاتالونیایی برای مسی پاس گل فراهم کرده و لذتی که در گرم کردن پیش از بازی این بازیکن با مهاجم آرژانتینی وجود دارد، به خودی خود برای خرید بلیت بازی‌های بارسلونا کفایت می‌کند.

مسی سال گذشته درباره آلوز گفت: «آلوز بهترین مدافع کناری جهان است. امروزه یافتن بازیکنی مانند او بسیار دشوار است».

حقیقتاً همین گونه است. و در حالی که اغلب مردم فکر می‌کنند که آلوز تنها دوست دارد از کناره‌ها نفوذ کند، چیز‌های بسیار بیشتری درباره سبک بازی او وجود دارند. قدرت ارسال پاس به همراه قابلیت‌های فنی او به این بازیکن برزیلی کمک می‌کند تا به خوبی با خط هافبک و حمله بارسا ارتباط برقرار کرده و خود را به عنوان مهره‌ای کاملاً مناسب برای فلسفه مبتنی بر مالکیت توپ این تیم معرفی کند. به علاوه، به این‌ها بایستی قدرت پرس کردن تیم حریف از بالا را نیز اضافه کرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

از لحاظ دفاعی نیز او پیشرفت کرده و اشتباهات او در برابر تاثیر فوق‌العاده‌ای که در سایر نقاط دارد، ناچیز است. آلوز این موضوع را به خوبی از میانه فصل قبل تا انتهایش نشان داد؛ جایی که عملکرد چشمگیر او نقش اساسی در دومین سه گانه تاریخ باشگاه بارسلونا ایفا کرد.

او سرعتی که سال‌های اولیه‌اش در نیوکمپ، با آن مدافعان حریف را شکنجه می‌کرد از دست داده است، و دیگر مانند گذشته نمی‌تواند برای تیمش موقعیت گل فراهم کند، اما لحظات درخشانی را در این سال‌های با لباس بارسلونا رقم زده و همیشه می‌تواند ناگهان حرکت خارق العاده‌ای انجام داده و بارسا را نجات دهد.

او که در اولین تابستان سرمربیگری پپ گواردیولا در بارسا، به نیوکمپ آمد، بُعدی جدید در دفاع تیم کاتالانی به همراه جرارد پیکه به وجود آورد. پیکه درست مانند آلوز، به تیم گواردیولا این امکان را می‌داد که بتواند بازیسازی از عقب داشته باشد، و آلوز، به عنوان یک مهاجم اضافی در سمت راست برای تیم بود - یکی از بهترین‌ها در دنیا. با حضور مسی و آلوز در سمت راست، تیم‌ها معمولا در آن قسمت از زمین، دچار مشکلات اساسی می‌شدند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

گواردیولا در مراسم معارفه دنی آلوز در سال 2008، گفت: «خرید او، خبر بسیار خوبی برای باشگاه است. اگر او بتواند به هماهنگی خوبی با مسی برسد، بهترین گوش راست دنیا را در تیم خود خواهیم داشت».

این اتفاق افتاد و جالب اینکه همچنان هم می‌افتد. در دوران پپ، دنی آلوز به عنوان یک وینگر کاذب ایفای نقش می‌کرد، در حالی که اریک آبیدال که خصوصیات دفاعی بیشتری داشت، عقب زمین را در سمت چپ پوشش می‌داد و در مواقع لزوم، بوسکتس عقب‌تر می‌رفت تا تعدد را در خط دفاع افزایش دهد. در بارسای فعلی، با وجود جوردی آلبا در سمت چپ، تقریبا شرایطی مشابه آن زمان حکم فرماست.

در خارج از زمین هم، آلوز نقشی کلیدی دارد. او که همواره شاد و خوشحال است، قلب و روح رختکن بارسا محسوب می‌شود؛ کسی که زندگی را چندان جدی نمی‌گیرد و به جای آن، تا آنجا که می‌تواند از انجام کاری که عاشقش است، لذت می‌برد - فوتبال!

کانون هواداران بارسلونا در ایران

او همینطور حرف‌هایش را مستقیما به زبان می‌آورد. در سال‌های اخیر، او به انتقاد از رونالدو، مورینیو و حتی پله پرداخته است. در دنیایی که صداقت با سیاست ترکیب شده است، دنی به این مسائل توجهی ندارد و پس از پاس گلش به مسی روی گل چهارصدم ستاره آرژانتینی برای بارسا، به منتقدانش پیامی به این مضمون فرستاد: «وقتی ما بازنشسته شویم، مردم خواهند پرسید: "چه کسی بهترین بود؟"، مسی! و چه کسی به او پاس گل می‌داد؟ دنی. نام من همیشه ثبت خواهند ماند - چه مردم بپسندند، چه نه».

و باید هم ثبت بماند. چرا که پس از هشت سال درخشان که در آن مرد برزیلی نقش مدافع راست را بر عهده داشت، باید نه تنها به عنوان بهترین پاسور مسی، که به عنوان بهترین مدافع راست تاریخ باشگاه، شناخته شود. مدت زمان بسیار زیادی باید بگذرد تا بارسا بازیکنی مانند او در ترکیب خود ببیند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: بدرود دنی آلوز؛ یار همیشگیِ مسی و بهترین مدافع کناری تاریخ ب...
خداکنه نظرش عوض بشه


جمعه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ (۲۲:۵۸)
 
ArmanZadgar
پاسخ به: بدرود دنی آلوز؛ یار همیشگیِ مسی و بهترین مدافع کناری تاریخ ب...
واقعا بازیکن عالی بودحیف شد رفت خداحافظ دنی گرگه


سه‌شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ (۱۳:۵۱)
 
Ya.Lasaratal.Hosain
پاسخ به: بدرود دنی آلوز؛ یار همیشگیِ مسی و بهترین مدافع کناری تاریخ ب...
بعد رفتنش گمون کنم سمت راست بارسا بشه اتوبان تیمای حریف ( با شناختی که از مدیرای تیم دارم فکر می کنم بعیده بتونن جای آلوز رو پر کنن و امسال از سمت راست خیلی ضربه خواهیم خورد .)


سه‌شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ (۴:۱۳)
 
iman_khatar
پاسخ به: بدرود دنی آلوز؛ یار همیشگیِ مسی و بهترین مدافع کناری تاریخ ب...
آلوز کاش جاش رو به اندازه کافی پر کنن تا حداقل از اون سمت بارسا ضربه نخوره


دوشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ (۲۳:۳۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: بدرود دنی آلوز؛ یار همیشگیِ مسی و بهترین مدافع کناری تاریخ ب...
بی نظیر بود! و دیگه هرگز بازیکنی شبیهش نخواهد اومد...


دوشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ (۲۲:۴۵)
 
Hidden_Glance
پاسخ به: بدرود دنی آلوز؛ یار همیشگیِ مسی و بهترین مدافع کناری تاریخ ب...
نظیر آلوز دیگه تو فوتبال نمیاد!
موفق باشی تکرار نشدنی!


دوشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ (۱۹:۴۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۹۶ کاربر آنلاین است. (۲۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!