به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آکادمی بارسا، همچنان موفق‌ترین در اروپا!آنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ یکشنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۵ (۲۲:۰۳) (۷۹۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Grup14
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


در طول سال‌ها، آکادمی‌های مختلفی و بسیار زیادی برای پرورش بازیکنان فوتبال وجود داشته‌اند. در سراسر اروپا؛ انگلستان، اسپانیا، فرانسه، هلند و آلمان، همگی دوران موفقیت آمیزی را در معرفی استعداد‌های سطح جهانی به فوتبال، سپری کرده‌اند. در این مقاله، با تکیه بر معیارِ حضور بازیکنان در فینال لیگ قهرمانان اروپا، آکادمی‌های مختلف را با هم مقایسه می‌کنیم.

از موارد مهم، می‌توان به آژاکس لوییس فن خال، که موفق به قهرمانی در لیگ قهرمانان 1995 شد، اشاره کرد که بازیکنانی از آکادمی فوتبال آژاکس، مانند برادران دی بوئر، کلارنس سیدورف، ادگار داویدز، مارک اورمارس، دنی بلیند و فرانک ریکارد را در ترکیب خود داشت. چهار سال بعد، منچستر یونایتد که تحت هدایت سر الکس فرگوسن بود و در فینال 1999 بایرن مونیخ را شکست داد، بازیکنانی از آکادمی خود در ترکیب داشت که از آن‌ها می‌توان به دیوید بکهام، رایان گیگز، پل اسکولز، گری و فیل نویل، نیکی بات و وس براون، اشاره کرد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اما، در فوتبال مدرن، هیچ آکادمی نمی‌تواند به آکادمی افسانه‌ای بارسلونا حتی نزدیک شود. در طول دهه گذشته، این آکادمی بازیکنان بسیاری را پرورش داده که چه در عرصه ملی، و چه در لیگ قهرمانان اروپا، موفقیت‌های بسیاری کسب کردند - حتی اگر این موفقیت را لزوما در بارسا بدست نیاورده باشند.

معرفی این چنینیِ چندین بازیکن در یک دوره، مانند آژاکس و منچستر یونایتد که در بالا به آن‌ها اشاره شد، شاهکار محسوب نمی‌شود و به نظر می‌آید که تنها هر از چند گاهی در نسل‌های مختلف اتفاق می‌افتد. اما فراموش نکنید که بارسا هر دوی این تیم‌ها را در دوران پپ گواردیولا، تحت شعاع خود قرار داد - زمانی که طی سال‌های 2008 تا 2012، بارسا به همراه سرمربی جوانش، 14 عنوان قهرمانی بدست آورد.

در طول دوران موفقیت آمیز گواردیولا در بارسا، او استعداد‌های بی‌نظیری از آکادمی بارسا را در تیم خود داشت. این اینفوگرافی که اخیرا توسط وبسایت Bwin منتشر شده، نشان می‌دهد که آن تیم تا چه حد موفق بوده است - در حالی که هشت بازیکن از آکادمی لاماسیا را در طول دو قهرمانی اروپا، در ترکیب خود داشته است. کاپیتان کارلس پویول، دروازبان ویکتور والدز، سرجیو بوسکتس، ژاوی هرناندز، آندرس اینیستا، جرارد پیکه، لیونل مسی و پدرو، همه و همه از محصولات این مدرسه فوتبال افسانه‌ای محسوب می‌شدند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اینفوگرافیک بالا، که بهترین آکادمی‌های اروپا را بر اساس بازیکنانی که از آن‌ها به فوتبال معرفی شدند و حداقل دو بار در فینال اروپا حاضر بودند، نشان می‌دهد، به قدرت تیم تحت هدایت گواردیولا و افتخاراتش، اشاره دارد. بارسا در دوران او دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و در آن روزها رسما توقف ناپذیر بود.

اگرچه با نگاه به بازیکنان فعلی - با وجود با استعداد بودن - نمی‌توان آن‌ها را با تیم تحت هدایت پپ گواردیولا، مقایسه کرد. این روزها، 11 مرد اصلی بارسا شامل جرارد پیکه، آندرس اینیستا، لیونل مسی، سرجیو بوسکتس و جوردی آلبا هستند که همگی از مدرسه فوتبال بارسا به دنیا معرفی شدند، اما این بدین معنا نیست که بازیکنانی در لاماسیا وجود ندارند که بتوانند به تیم اصلی راه پیدا کنند و نظر انریکه را به خود جلب سازند.

بارسا در حال حاضر امیدهای زیادی به بازیکنان جوان خود که به صورت قرضی در تیم‌های دیگر به سر می‌برند و یا هنوز در تیم بی بارسا بازی می‌کنند، دارد. از آن‌ها می‌توان به آلن هلیلوویچ اشاره کرد که فصل گذشته را در اسپورتینگ خیخون سپری کرد و احتمالا این فصل را هم در تیم دیگری خواهد گذراند، و یا مونیر ال حدادی که در حال حاضر در بارساست و پیش از این در بارسای بی‌توپ می‌زد؛ همینطور بوسکتس شماره دو، سرجی سمپر که به شدت توسط مربیان تیم‌های پایه در دهه گذشته، مورد ستایش قرار گرفته است.

در حالی که به نظر می‌رسد معرفی بازیکنان سطح اول توسط لاماسیا به فوتبال دنیا تمامی ندارد، و با وجود سیستم استعداد‌یابی که می‌توان آن را بهترین در دنیا دانست، باید آینده درخشانی برای بارسا، که به سختی در حال ساختن آن است، متصور شد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Main_ZakhaR
پاسخ به: آکادمی بارسا، همچنان موفق ترین در اروپا!
بهترین سیستم استعداد یابی


دوشنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ (۱۸:۲۳)
 
mahsagh
پاسخ به: آکادمی بارسا، همچنان موفق ترین در اروپا!
بارسا : بهترین تیم جهان...


دوشنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ (۱۷:۳۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آکادمی بارسا، همچنان موفق ترین در اروپا!
لاماسیا پایه تفاوت مکتب بارسا با سایرینه!


دوشنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ (۱۴:۴۹)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: آکادمی بارسا، همچنان موفق ترین در اروپا!
تیم دوران پپ گواردیولا
درود بر لاماسیا


یکشنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۵ (۲۳:۰۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۰۱ کاربر آنلاین است. (۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۰۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!