به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

فصل 2015/16 بارسا؛ از دریچه آمار و ارقامآمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ یکشنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۵ (۱۲:۵۵) (۱,۲۳۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


تیم قدرتمند لوئیز انریکه مارتینز، این فصل خود را با کسب دوگانه‌ای اسپانیایی (لالیگا و جام حذفی اسپانیا)، در کنار سایر دستاورد‌های ارزشمند به پایان برد. در این خبر 10 نکته از مهم‌ترین نکات فصل 2015/16 بارسلونا را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

یکی دیگر از فصل‌های درخشان بارسلونا در حالی به یادماندنی شد که چهار جام از شش جام ممکن فصل را کسب کرد و یک بار دیگر کتاب تاریخ فوتبال را از نو نوشت. به همین منظور سایت رسمی این باشگاه مجموعه‌ای از مهم‌ترین دستاوردهای این تیم را گردآوری کرده که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

46 پیروزی

بارسا فصل 2015/16 را با پیروزی در 46 بازی در شش رقابت مختلف به اتمام رساند؛ شش رقابتی که حال جام قهرمانی چهارتای آنها در موزه نیوکمپ به نمایش گذاشته شده است: کسب دوگانه اسپانیایی، سوپر جام اروپا (گرجستان) و جام باشگاه‌های جهان (ژاپن)!

112 گل لالیگایی

بی تردید حملات ویرانگر و ترسناک آبی اناری پوشان نقش اساسی در تکرار قهرمانی آنها در لالیگا داشت. جالب است بدانید که در این فصل هیچ تیمی در لیگ اسپانیا به اندازه بارسلونا گل نزده است. در بین این 112 گل، سوارز با 40 گل بیشترین سهم را داشته است؛ 40 گلی که برای انتخاب او به عنوان برترین گلزن لالیگا و اروپا (برای دومین بار در تمام دوران بازی‌اش و اولین بار در بارسا) کافی است.

131 گل MSN

مسی، نیمار و سوارز نقش اساسی را در کسب این موفقیت‌ها داشته‌اند. آنها با 131 گل زده مجددا خود را به عنوان برترین مثلث هجومی جهان معرفی کردند و حتی رکورد گلزنی فصل قبل خود را نیز شکستند. آنها 90 تای این گل‌ها را در لیگ به ثمر رساندند (40 گل سوارز، 26 گل لئو مسی و 24 گل نیمار جونیور).

31 هفته در صدر

بارسا در مسیر رسیدن به قهرمانی لالیگا از سد حریفان مقتدر زیادی عبور کرد. این تیم در 31 هفته از 38 هفته این رقابت‌ها، یا به طور مشترک و یا به تنهایی صدرنشین بوده است. کاتالان‌ها همچنین بعد از هفته 20ام رقابت‌های لالیگا با پیروزی چشمگیر 6-0 مقابل اتلتیک بیلبائو صدرنشین بلامنازع جدول این لیگ بوده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

150 گل در محوطه جریمه

بارسا در 9 بازی‌ای که در چارچوب رقابت‌های جام حذفی اسپانیا برگزار کرد، مجموعا 27 گل به ثمر رساند و نکته حائز اهمیت اینجاست که 25تای آنها خارج از محوطه جریمه به گل تبدیل شدند. گل‌های جوردی آلبا و نیمار در فینال این رقابت‌ها برابر سویا نیز شامل آنهاست. آبی و اناری‌ها همچنین 104 گل از 112 گل لالیگایی و 21 گل از 22 گلی که در لیگ قهرمانان به ثمر رساندند را اینگونه به گل تبدیل کردند.

24 گل در 5 بازی آخر لالیگا

اواخر مسیری که بارسا برای کسب جام لالیگا طی کرد واقعا قهرمانانه بود! این تیم 24 گل در پنج بازی (8 گل برابر دپورتیوو، 6 گل برابر اسپورتینگ، 2 گل برابر بتیس، 5 گلبرابر اسپانیول و 3 گل برابر گرانادا) به ثمر رساند. به لطف عملکرد خیره کننده کلودیو براوو و مارک آندره تراشتگن بارسا در این فصل مجموعا 18 کلین شیت به ثبت رساند و نیز تنها 29 گل دریافت کرد - رکوردی که تنها اتلتیکو مادرید با 18 گل دریافتی آن را شکسته است.

4,944 دقیقه بازی

این تعداد دقایقی است که لوئیز سوارز در تمام مسابقات این فصل پیراهن بارسلونا را بر تن کرد. این مهاجم اروگوئه‌ای در دومین فصل حضورش در جمع کاتالان 59 گل به ثمر رساند، یعنی بیش از دو برابر مقداری که در فصل گذشته (25 گل) به ثمر رسانده بود. سوارز همچنین در این فصل 22 پاس گل ارسال کرد که با یک اختلاف پشت سر مسی با 23 پاس گل قرار می‌گیرد.

25,807 پاس صحیح

بازیسازی‌های خوب و چشم نواز بارسا در فصول اخیر به شدت مورد ستایش است. این داستان با کسب دوگانه این فصل کامل‌تر شد. در این دو رقابت (لیگا و جام حذفی) بازیکنان بارسا، این بهترین تیم جهان، 25,807 پاس با میزان موفقیت 86/7 درصد ارسال کرده‌اند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

450امین گل بهترین بازیکن دنیا

لیونل مسی که مثل همیشه در این فصل نیز از تاثیرگذار‌ترین بازیکنان ترکیب بارسا بود، 41 گل دیگر به کارنامه فوتبالی خود افزود تا در این فصل 450امین گل خود را با پیراهن بارسلونا به ثمر رسانده باشد. این فوق ستاره آرژانتینی در این فصل عملکرد چشمگیری را در گل کردن ضربات آزاد به نمایش گذاشت: 7 گل (3 گل برابر سویا، 2 گل برابر اسپانیول و یک گل برابر مقابل سلتا و دپورتیوو).

39 بازی بدون شکست

یکی از مهمترین عواملی که در رقم خوردن فصلی شگفت انگیز برای کاتالان‌ها وجود داشت، شکست ناپذیر آنها طی بازی‌های متعدد بود. تیم لوئیز انریکه بعد از شکست 2-1 مقابل سویا در هفته هفتم لالیگا تا شکست با همین نتیجه مقابل رئال مادرید در هفته 31ام لالیگا در هیچ تورنومنتی شکست نخورد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Main_ZakhaR
پاسخ به: فصل 2015/16 بارسا؛ از دریچه آمار و ارقام
به امید سه گانه برای فصل بعد


دوشنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ (۱۸:۳۱)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: فصل 2015/16 بارسا؛ از دریچه آمار و ارقام
این آمار قانع کننده نیست


یکشنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۵ (۲۲:۲۹)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: فصل 2015/16 بارسا؛ از دریچه آمار و ارقام
تیمی که لوچو ساخته در تاریخ بارسا بی نظیره.


یکشنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۵ (۱۸:۲۱)
 
mahsagh
پاسخ به: فصل 2015/16 بارسا؛ از دریچه آمار و ارقام
ایشالله فصل بعد سه گانه رو میبریم.


یکشنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۵ (۱۴:۴۴)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: فصل 2015/16 بارسا؛ از دریچه آمار و ارقام
اگه اون دو هفته افت نبود، اگه اون پنالتی جلو اتلتیکو واسه بارسا گرفته میشد و ... الان بارسا جای رئال قهرمان چمپیونز لیگ بود ... . الان سه گانه تکرار شده بود ...


یکشنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۵ (۱۴:۳۸)
 
iman_khatar
پاسخ به: فصل 2015/16 بارسا؛ از دریچه آمار و ارقام
آمار وحشتناک میشد اگه اون ۲ هفته افت نبود اون موقع کلا دهن همه از اینم بسته تر میشد


یکشنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۵ (۱۴:۲۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۲۸ کاربر آنلاین است. (۱۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۲۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!