به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

لوئیز انریکه و رویارویی با تصمیمات مهم برای تضمین موفقیت طولانی مدت بارساآنالیز فنی
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ پنج‌شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۵ (۶:۳۳) (۹۳۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba
مترجم: رضا خانجانی - مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


لوئیز انریکه در آخرین بازی فصل 2015/16 بارسلونا تصمیم اساسی‌ای گرفت که پیروزی سرنوشت ساز این تیم را حتمی کرد. مطمئنا علت اصلی دستیابی به قهرمانی کیفیت بالای عملکرد و جهانی بودن سطح بازی این تیم بود اما در کنار این‌ها، آنچه انریکه را از سایر مربیان متمایز می‌کند، این است که او به تمامی شاگردان خود، فرصت درخشیدن می‌دهد.

خاویر ماسکرانو، مدافع تیم اول بارسلونا، در اوایل نیمه اول این دیدار به دلیل خطا روی کوین گامیرو، بازیکن سویا، اخراج شد. اگر چه بارسا سرشار از استعدادهاست اما قطعا از دست دادن ماسکرانو کار را برای تیم خیلی سخت می‌کرد چرا که سبک دفاعی او مانع از نفوذ مهاجمان سویا میشد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در این شرایط لوئیز انریکه مانده بود و 10 بازیکن در زمین که باید هر چه سریع‌تر برای جبران خروج نا به هنگام ماسکرانو تغییراتی در تیم ب وجود می‌آورد. کار عاقلانه‌ای بود که لوئیز انریکه پس از اخراج مدافع آرژانتینی‌اش تا پایان نیمه اول صبر کرد و سپس فرد جدیدی را برای پوشش دادن حفره دفاعی به تیم اضافه نمود که کاملا ضروری به نظر می‌رسید.

البته برای این تغییرات نیاز به قربانی شدن یک بازیکن دیگر بود؛ کسی که خود را برای به چاش کشاندن استعداد بازیکنان سویا که به خوبی آن‌ها را می‌شناخت، آماده کرده بود. لوئیز انریکه به زمان احتیاج داشت تا بتواند با سنجیدن شرایط عاقلانه‌ترین گزینه را انتخاب کند.

هرچند بارسلونا این فصل را با کسب دو عنوان قهرمانی به پایان رسانده اما خطر قریب الوقوعی تیم را تهدید می‌کند. بارسلونا با توجه به از دست دادن ژاوی، استاد خط میانی‌اش، مدتی است که با تیم گذشته - که درصد عمده‌ای از مالکیت توپ را در اختیار داشت - متفاوت شده است اما با وجود داشتن یک تیم قوی و پر از استعداد، کاتالان‌ها در عین حال بیشتر از آنچه یک تیم برای حفظ روند برتر بودنش نیاز دارد، تلاش کرده‌اند.

دو راه بیشتر وجود ندارد: بارسلونا در حال حاضر در حال فاصله گرفتن از تیکی تاکای اصیل خود است. این سبک ابتدا توسط یوهان کرویف عرضه شد و سپس توسط پپ به کمال رسید؛ دو سرمربی‌ای که کتاب‌های تاریخ را در نیوکمپ از نو نگاشتند.

لوئیز انریکه باید در این تابستان تصمیم بگیرد که می‌خواهد بارسا را به سبک اثبات شده درصد فوق‌العاده بالای مالکیت توپ بازگرداند یا تیمش را به گونه‌ای دیگر عظمت ببخشد. اگر او می‌خواهد راه اول را انتخاب کند، باید در نقل و انتقالات تابستانی به دنبال بازیکنانی باشد که نه تنها با بازیکنان کنونی ارتباط قوی پیدا کنند، بلکه به آسانی بتوانند خود را با سبک درصد تملک توپ بالا وفق دهند.

بین دوران پپ، یوهان و لوئیز انریکه، دو مربی دیگر سکان باشگاه را در دست گرفتند. در حالی که به وضوح، هیچ یک از مربیان اخیر قصد نداشتند ساختار قدرتمندی را که بارسا طی سالها ساخته بود تخریب کنند، ترکیبی از تغییرات و ورود بازیکنان جدید، باشگاه را بیشتر و بیشتر از استایل شناخته شده‌ای که منجر به فتوحات بسیار در سالهای پیش از هزاره سوم شده بود، فاصله داده است.

هر سال جدید مانند بازگشت به مرحله اول یک بازی ویدئویی است. همه ستایش‌ها و تعریف و تمجیدها از این فصل - در صورتی که شاگردان لوئیز انریکه در کسب دستاوردها جدید ناکام باشند - به سرعت در اذهان هر هوادار، بازیکن و از همه مهم‌تر، اعضای هیئت مدیره بارسلونا محو یا کم رنگ خواهد.

لوئز انریکه با تصمیم‌های بی‌شمار و مهمی در تابستان رو به رو است. مانند تصمیماتش در فینال کوپا دل ری که به پیروزی منجر شد. هر حرکت و تصمیم سرمربی آستوریایی حقیقتا می‌تواند آینده باشگاه را بسازد یا تباه کند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: لوئیز انریکه و رویارویی با تصمیمات مهم برای تضمین موفقیت طو...
یه خداقوت جانانه برای همه ازکرایف کبیرتا پپ وانریکه وبازیکنان


جمعه، ۷ خرداد ۱۳۹۵ (۲:۱۵)
 
jahanmamad
پاسخ به: لوئیز انریکه و رویارویی با تصمیمات مهم برای تضمین موفقیت طو...
فصل بعد مهمترین فصل برای لوچو هست کارهای زیادی برای انجام دادن داره


پنج‌شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۵ (۲۱:۲۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: لوئیز انریکه و رویارویی با تصمیمات مهم برای تضمین موفقیت طو...
قطعا لوچو با نبوغش بهترین تصمیم رو می گیره. لوچو بر خلاف پپ نیاز نداره بهترین بازیکنا رو داشته باشه تا سبکش رو پیاده کنه، بلکه سبکی متناسب با داشته هاش طراحی می کنه. تیکی تاکا در حقیقت در زمان لوچو به کمال رسید، چون مجهز شد به تنوع تاکتیکی و شیوه های متنوع گلزنی و از بن بستی که پپ به سرعت درش اسیر شد، رهایی پیدا کرد.


پنج‌شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۵ (۱۸:۱۵)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: لوئیز انریکه و رویارویی با تصمیمات مهم برای تضمین موفقیت طو...
مطمئناً لوئیز انریکه توانایی بسیار بالایی در چینش و سازماندهی تیم داره و براحتی میتونه حتی سبک جدیدی از فوتبال رو به نمایش بذاره
البته اگه مدیران بالا دست همراه او باشند


پنج‌شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۵ (۱۶:۲۱)
 
messi-.10
پاسخ به: لوئیز انریکه و رویارویی با تصمیمات مهم برای تضمین موفقیت طو...
حداقل یک مدافع و هافبک در حد کلاس جهانی لازمه تا مسی این همه عقب بازی نکنه 0 آردا خوب جواب نمیده تو بارسا


پنج‌شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۵ (۱۵:۰۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۶۶ کاربر آنلاین است. (۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۶۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!