به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بارسا vs سویا: جدال بر سر دوگانه! جام حذفی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۵ (۱۴:۰۵) (۶۴۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


قهرمان دو دوره متوالی لالیگا، یکشنبه شب باید در ورزشگاه ویسنته کالدرون به مصاف با قهرمان سه دوره متوالی لیگ اروپا برود. تنها یک روز تا دیدار نهایی دو تیم بارسا و سویا در فینال جام حذفی اسپانیا باقیست؛ دو تیمی که در حال حاضر قهرمان (لالیگا و لیگ اروپا) محسوب می‌شوند. کاتالان‌ها برای دومین فصل متوالی خود را به عنوان قهرمان لالیگا معرفی کرده‌اند (ششمین بار طی هشت فصل اخیر) و این در حالی است که حریف آنها برای سومین بار قهرمانی لیگ اروپا را از انحصار خود خارج نساخته‌اند.

بارسا نه تنها رقابت‌های لالیگا را طی سال‌های اخیر تحت سلطه خود در آورده است بلکه همین کار را در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نیز عملی کرده است؛ 4 قهرمانی طی 10 سال گذشته! در حال حاضر سویا نیز با 5 قهرمانی در 10 سال گذشته، پادشاه بی‌چون چرای لیگ اروپا محسوب می‌شود - شایان ذکر است که در بین این 5 قهرمانی، 3 تای آنها از سال 2014 تا 2016 به طور متوالی کسب شده‌اند. از طرفی بارسا حاکم کوپا دل ری محسوب می‌شود و آن‌ها به هیچ وجه قصد ندارند این جام را تقدیم تیم دیگری کنند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

سویا، با وجود تقابل چهارشنبه شب در بازل با تیمی تقریبا کامل و با تمام قوا به مادرید سفر خواهد کرد. فقط کولو (به دلیل محرومیت) و ترمولیناس (به دلیل مصدومیت) غایب خواهند بود. هر چند رامی، مدافع میانی این تیم نیز پس از آسیب دیدگی در جریان پیروزی 3-1 مقابل لیورپول، تحت مراقبت است.

خطر گامیرو

بزرگترین خطری که در تیم آندولسی‌ها بارسا را تهدید می‌کند، مهاجم 29 ساله آن‌ها یعنی، کوین گامیرو است. کسی که در تمام رقابت‌های این فصل برای سویا 28 گل به ثمر رسانده است. گامیرو همواره از سوی دو مهاجم دیگر این تیم یعنی ویتولو و کونوپلیانکا حمایت می‌شود؛ مهاجمانی که در این فصل هر کدام 12 گل به ثمر رسانده‌اند. هر سه بازیکن خط حمله سویا در این فصل برابر بارسا گلزنی کرده‌اند.

اونای امری، سرمربی آندولسی‌ها، بازیکنان خوب و متعادلی را در اختیار دارد دارد و می‌تواند روی تجربه بازیکنانی چون بانگا، انزونزی و ریس حساب کند. قدرت دفاعی تیم او در این فصل تا حدی قوی بوده است که در مسیر رسیدن به این فینال تنها دو گل دریافت کرده است.

جدال بر سر دوگانه

این چهارمین تقابل بارسا و سویا در فصل 2015/16 خواهد بود؛ در این بین 2 برد و یک شکست سهم کاتالان‌ها بوده است. البته نتیجه تمام مصاف‌ها با اختلاف تنها یک گل ثبت شده است. فینال فراموش نشدنی سوپر جام اروپا که با نتیجه 5-4 به سود بارسا به اتمام رسید، اولین این مصاف‌ها بوده است، بعد از آن در بازی‌های رفت و برگشت لالیگا هر یک از دو تیم در خانه خود به پیروزی رسیدند (سویا 2-1 بارسا در سانچز پیسخوان و بارسا 2-1سویا در نیوکمپ). نوار بازی‌های بدون شکست بارسا نیز دقیقا بعد از شکست در سانچز پیسخوان کلید خورد.

با این اوصاف تنها تیمی که در فینال یکشنبه شب حریف خود را شکست دهد برنده دوگانه خواهد بود.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
jahanmamad
پاسخ به: بارسا vs سویا: جدال بر سر دوگانه!
خیلی بازیه سختیه هر دوتیم برای کسب دوگانه میان ، ازطرفی سویا قهرمان لیگ اروپا شده و انگیزه و روحیه بالایی داره
ولی من این چیزا حالیم نمیشه ما باید قهرمان بشیم


یکشنبه، ۲ خرداد ۱۳۹۵ (۲۰:۵۸)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: بارسا vs سویا: جدال بر سر دوگانه!
به امید خدا بارسا قهرمان میشه


یکشنبه، ۲ خرداد ۱۳۹۵ (۱۶:۲۳)
 
messi-.10
پاسخ به: بارسا vs سویا: جدال بر سر دوگانه!
حادثه بازی سوپرکاپ نباید تکرار بشه


یکشنبه، ۲ خرداد ۱۳۹۵ (۲:۳۷)
 
سوداگر
پاسخ به: بارسا vs سویا: جدال بر سر دوگانه!
ان شاالله هرکی لایق بارساقهرمان بشه


شنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۵ (۲۰:۱۵)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: بارسا vs سویا: جدال بر سر دوگانه!
به امید خدا این بازی سخت رو می بریم و قهرمان میشیم.


شنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۵ (۱۵:۵۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۱ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!