به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ بارسا vs اسپانیولپیش بازی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۵:۵۸) (۴۶۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


دربی محلی کاتالونیا، در هر زمان از سال که باشد، حساسیت‌های بسیاری دارد. اما وقتی این دیدار، بازی ماقبل پایانی فصل باشد، و ضمن آن، میزبان در حالی در آستانه کسب عنوان قهرمانی است که می‌داند رئال مادرید و اتلتیکو به او در صدر جدول چسبیده‌اند، و میهمان هم به یک امتیاز برای اطمینان از سقوط نکردن خود نیاز دارد، نمی‌شود گفت که این دیدار حساس است - این دیدار، یک دربی تمام عیار است!

این دیدار بین دو تیم برتر کاتالونیا برگزار می‌شود و برای یکی از آن‌ها، کسب سه امتیاز گامی مهم در راه دفاع از عنوان قهرمانی لالیگا خواهد بود، در حالی که تیم دیگر به دلایل کاملا متفاوتی به نباختن در این بازی نیازمند است!

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اخبار دو تیم

ساندرو رامیرز و توماس فرمالن همچنان مصدومند و مصدومیت هفته گذشته براوو در جریان دیدار مقابل بتیس، به این معنا خواهد بود که انریکه از مارک آندره تراشتگن در درون دروازه استفاده خواهد کرد. اما خبر خوب در تمرین روز شنبه این بود که متئو به تمرینات بازگشته است و چراغ سبز پزشکان برای حضور او در زمین بازی، روشن شده است. باید دید که آیا انریکه او را در لیست خود قرار می‌دهد یا خیر.

آلوارو گنزالز و اسکار دوراته، مدافعین وسط اسپانیول محرومند و سرمربی این تیم، امید خود را به پدیده جوان این فصل تیم، لوییز لوپز بسته است تا دفاع تیم را سامان ببخشد. مدافع راست این تیم، آناتیز آربیلا و هافبک میانی این تیم، آبراهام گنزالز، هر دو مصدومند و به این بازی نمی‌رسند.

نقطه نظر مربیان

انریکه در مصاحبه پیش از بازی خود، اظهار داشت: «چالش بسیار جذابی پیش روی ماست. این آخرین بازی ما در نیوکمپ است و امیدوارم که جَو فوق‌العاده‌ای ببینیم. هواداران بارسا از سختی این دیدار و این چالش، کاملا آگاهند. تا وقتی تیم من روی بازی تمرکز داشته باشد، برایم فرقی ندارد که حساسیت‌های دربی تا چه حد بالاست».

همتای او در اسپانیول نیز، در مصاحبه‌ای که روز شنبه آن را انجام داد، گفت: «ما مقابل بارسا بازی می‌کنیم و هنوز به یک امتیاز نیاز داریم. باید بازی درگیرانه‌ای ارائه بدهیم. این یک دربی است و آنها تمام آنچه می‌توانند را برای کسب پیروزی انجام می‌دهند. ما اما، باید تنها روی کار خود تمرکز کنیم. ما نمی‌خواهیم جلوی قهرمانی بارسا را بگیریم، فقط توجهمان را روی بازی خود خواهیم گذاشت».

فرم دو تیم

بارسا افت فاحشی که گریبانگیرش شده بود را پشت سر گذاشته است. آن‌ها در سه بازی گذشته، سه پیروزی به دست آوردند و در این بازی‌ها، 16 گل به ثمر رساندند و هیچ گلی دریافت نکردند تا همچنان صدرنشین و شانس اول قهرمانی، باقی بمانند. اما باشگاه‌های مادریدی هم دیدار‌های خود را بردند و حتی اگر بارسا در دو بازی آخر خود شش امتیاز نگیرد، می‌توانند قهرمان شوند. همه بازی‌های این هفته به صورت همزمان برگزار خواهد شد؛ در حالی که اتلتیکو میهمان لوانته است و رئال مادرید از والنسیا پذیرایی می‌کند.

پنج بازی پیاپی بدون پیروزی، باعث شد تا اسپانیول که خود را در منطقه امنی می‌دید، حالا خطر سقوط را احساس کند. پیروزی 1-0 آن‌ها در دیدار هفته گذشته مقابل سویا، تا حدی آن‌ها را از خطر سقوط نجات داد، اما برای اینکه به طور کامل از این خطر دور بمانند، باید یک امتیاز از دیدار مقابل بارسا بگیرند.

تاریخچه

دربی کاتالونیا که اولین بار در دسامبر 1900 برگزار شد، قدیمی‌ترین بازی به جا مانده در فوتبال اسپانیاست. هر دو تیم در اولین دوره رقابت‌های لالیگا حضور داشتند و تا به اینجا، 81 بار در رقابت‌های لیگ به مصاف هم رفتند، که بارسا فقط 9 بار در خانه به آن‌ها باخته است. آخرین پیروزی اسپانیول در نیوکمپ، که تنها پیروزی آن‌ها در خانه بارسا در 27 سال اخیر است، در سال 2009 اتفاق افتاد. بارسا در شش بازی خانگی بعد از آن، در همه پیروز بوده و تنها یک گل دریافت کرده است.

این چهارمین باری است که دو تیم در سال 2016 به مصاف هم می‌روند. دیدار رفت دو تیم در خانه اسپانیول با تساوی 0-0 به پایان رسید، در حالی که بارسا در مجموع دو دیدار رفت و برگشت رقابت‌های جام حذفی، به آسانی و با نتیجه 6-1 به مرحله بعد صعود کرد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسا vs اسپانیول
حالافقط مونده بازی آخر
ان شاالله اونم ببریم وقهرمان بشیم


جمعه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۲:۱۱)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسا vs اسپانیول
باید انتقام چند فصل قبل که مانع قهرمانیمون شدنو بگیریم


یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۹:۱۹)
 
mahsagh
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسا vs اسپانیول
به امید خدا میریم واسه آخرین برد این فصل تو نیوکمپ .


یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۸:۲۸)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش بازی؛ بارسا vs اسپانیول
به امید خدا با قدرت این بازی رو می بریم!


یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۶:۳۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۲۹ کاربر آنلاین است. (۱۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۲۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!