به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

200امین دربی کاتالان‌ها: بارسلونا، پیروز بیش از نیمی از بازی‌ها!آمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۱:۲۹) (۸۵۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: اسپورت
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


دربی بعد از ظهر یکشنبه کاتالان‌ها، 200امین دیدار بین دو تیم بارسلونا و اسپانیول خواهد بود. دو تیم مذکور در شرایطی کاملاً متفاوت پا به میدان خواهند گذاشت: بارسا به این پیروزی احتیاج دارد تا جایگاه خود را در صدر جدول لالیگا، برای کسب عنوان قهرمانی، حفظ کند و این در حالی است که اسپانیول هنوز از حضور خود در این لیگ در فصل آینده اطمینان ندارد و حتی ممکن است تا آخرین بازی آنها (مقابل ایبار) نتیجه نهایی تعیین نشود.

اولین تقابل این دو تیم در این فصل از رقابت‌ها با تساوی بدون گل در کرنلا-ال پرات خاتمه یافت، روزی که هواداران آبی و اناری‌ها را به یاد خاطره تلخ تامودازو انداخت؛ این بار نیز تساوی می‌تواند شاگردان انریکه را از رسیدن به مهم‌ترین هدف خود در این فصل، یعنی تکرار قهرمانی در لالیگا، دور کند...

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسا تقریبا از هر 10 بازی، به 6 برد دست یافته است (57.3 درصد) و این در حالی است که اسپانیول از هر 10 بازی، چیزی نزدیک به 2 پیروزی کسب کرده است (21.6 درصد).

به لطف تشکیل تیم‌هایی چون تیم رویایی و تیم معروف پپ گواردیولا از بارسلونا، و نیز بازیکنانی مانند کومان، ریوالدو، رونالدینیو و مهم‌تر از همه، لیونل مسی، این تیم توانسته از 45 دربی در 25 سال گذشته 30 برد کسب کند، در حالی که اسپانیول تنها موفق به کسب چهار برد شده است.

تا به حال 11 بار، تساوی نتیجه دربی بارسلون بوده است و همانطور که در بالا اشاره کردیم، تساوی 2-2 در شب تلخ تامودازو، مهلک بار‌ترین آنها بوده است. دو گل از سوی تامودو، شاگردانِ فرانک ریکارد را از قهرمانی در لالیگا دور کرد.

1901 و اولین دربی کاتالونیا

اولین رویارویی این دو باشگاه به تاریخ 27 ژانویه سال 1901 در چارچوب رقابت‌های کوپا ماکایا، که بعد‌ها به مسابقات فوتبال کاتالونیا تغییر یافت، شکل گرفت و بارسلونا موفق شد که در آن دیدار با نتیجه 4-1 پیروز شود. بعد از آن نیز این دو تیم بزرگ و مشهور 63 بار در مسابقات کاتالونیا، 2 بار در لیگ مدیترانه (لیگی که در دوران جنگ داخلی و به جای لیگ اسپانیا برگزار می‌شد) و دو بار در جام پیرنه (رقابتی که بین تیم‌های فرانسه، ایالت باسک و کاتالونیا برگزار میشد و با آغاز جنگ جهانی اول متوقف شد) با یکدیگر به رقابت پرداختند.

تا سال 1929 اما دیگر تقابلی بین این دو تیم شکل نگرفت - البته یک دیدار در نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا شکل گرفت که اسپانیول پیروز آن شد. در آوریل و ژوئن سال 1929 اما با تشکیل لیگ یک اسپانیا، دو تیم مرجع به مصاف یکدیگر رفتند و بارسا پیروز هر دو آن دیدارها بود.

بازی بعد از ظهر یکشنبه بارسا و اسپانیول، 164 امین بازی این دو تیم در لیگ اسپانیا خواهد بود - در جام حذفی اسپانیا 32 بازی بیشتر برگزار شده است.

صرف نظر از بازیهای رسمی، دیدارهای کوپا جنرالیتات، کوپا کاتالونیا و سوپر کاپ کاتالونیا هم باید جزء مصاف‌های دو تیم محسوب شوند؛ یعنی ۱۱ بازی بیشتر.

کوپا د فیریا نیز از دیگر رقابت‌هایی است که دربی کاتالونیا را به خود دیده است، مرحله یک چهارم نهایی فصل 1965/66 این رقابت‌ها بارسا و اسپانیول به مصاف یکدیگر رفتند که بارسلونا پیروز هر دو دیدار رفت و برگشت آن مرحله از رقابت‌ها بود (هر دو پیروزی با نتیجه 1-0). در سال 2006 که بارسا قهرمان لالیگا و اسپانیول قهرمان جام حذفی اسپانیا شدند، مجددا در سوپر جام اسپانیا برابر یکدیگر قرار گرفتند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
mahsagh
پاسخ به: 200امین دربی کاتالان ها: بارسلونا، پیروز بیش از نیمی از بازی ه...
به امید برد . امیدوارم که ببریم.


یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۹:۵۳)
 
سوداگر
پاسخ به: 200امین دربی کاتالان ها: بارسلونا، پیروز بیش از نیمی از بازی ه...
فقط باید ببریم چه قشنگ وچه زشت


شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۳:۱۴)
 
سوداگر
پاسخ به: 200امین دربی کاتالان ها: بارسلونا، پیروز بیش از نیمی از بازی ه...
نبایدبه گذشته کاری داشته باشیم بلکه همه تمرکزمون رومعطوف بازی فردابکنیم وپیروزاززمین خارج بشیم ان شاالله


شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۳:۱۳)
 
BRAIN
پاسخ به: 200امین دربی کاتالان ها: بارسلونا، پیروز بیش از نیمی از بازی ه...
به امید موفقیت تیم.


شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۳:۰۱)
 
iman_khatar
پاسخ به: 200امین دربی کاتالان ها: بارسلونا، پیروز بیش از نیمی از بازی ه...
امیدوارم اسپانیول سقوط کنه واقعا تیم مزخرفی هست


شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۲:۳۸)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: 200امین دربی کاتالان ها: بارسلونا، پیروز بیش از نیمی از بازی ه...
این بازی خیلی حساسه
اصلا نباید دست کم بگیریم
به امید موفقیت


شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۲:۳۲)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: 200امین دربی کاتالان ها: بارسلونا، پیروز بیش از نیمی از بازی ه...
به امید خدا انتقام اون شب تلخ و اون گل لحظات پایانی تامودو ملعون که باعث شد بارسا با امتیاز برابر و تفاضل گل بسیار بهتر قهرمان نشه رو می گیریم...


شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۲:۲۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۳۴ کاربر آنلاین است. (۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۳۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!