به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

هفت روزِ بارسا؛ سوپر سوارز اوضاع نیوکمپ را آرام می‌کندآنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ سه‌شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۳:۱۰) (۹۵۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: چهار چهار دو
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


این مقاله، به بررسی وضعیت بارسلونا در هفته‌ای که گذشت، پرداخته است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

هفته، در پنج کلمه!

چراغ‌های هشدار را، خاموش کنید.

چیزهایی که خوب پیش رفت

نفس راحتی که هواداران بارسا پس از گل اول این تیم در دیدار روز چهارشنبه مقابل دپورتیوو کشیدند، آنقدر شدید بود که احتمالا جزیره مایورکا را مقداری به ایتالیا نزدیکتر کرد. البته در همان زمان هم، خود هواداران بارسا در سطح دریای مدیترانه کمی به سمت شرق جابجا شدند!

مانند دیدار مقابل والنسیا، که بارسا شدیدا تیم برتر میدان بود ولی نمی‌توانست موقعیت‌های خود را به گل تبدیل کند، دیدار مقابل دپورتیوو هم همینطور آغاز شد، اما گل دقیقه یازدهم سوارز، به نوعی درها را برای ورود سیلاب گل‌های بارسا باز کرد، و بارسا تا چهار روز بعدش، 14 گل به دو حریف خود زد. اگرچه اسپورتینگ تا حدی به حق، ادعای اشتباه بودن پنالتی‌های گرفته شده برای بارسا در پیروزی 6-0 میزبان، دارد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

این دو بازی اخیر و گل‌های زیاد بارسا، نتیجه‌اش امیدوار شدن هواداران بارسا پس از حدود یک ماهِ کابوس وار بود و البته لوییز انریکه: این بارسا نبود که زیر استاندارد‌های خودش بازی می‌کرد، بلکه این مسئله مربوط به دسته‌ای از دروازبانان بود که نمایش خارق العاده در مقابل بارسا داشتند و اینکه همه چیز در پایان خوب خواهد شد.

اما، با وجود این بازگشت مناسب و قرار دادن بارسا بر روی یک صندلی نرم با دسترسی کامل به WiFi، اینکه رئال مادرید و اتلتیکو، هنوز در لیگ قهرمانان حضور دارند و تنها دو گام برای آن‌ها تا فینال باقی مانده است، چندان برای بازیکنان و هواداران این تیم، جذاب نیست.

چیزهایی که خوب پیش نرفت

اگر از چند کامنت توییتری که به علاقه لوییز انریکه به ترکیب کت و شلوار و لباس ورزشی اشاره داشتند، بگذریم، احتمالا دیدن اینکه اتلتیکو مادرید همچنان دارد چسبیده به بارسا جدول بازی‌های لیگ را پشت سر می‌گذارد، چندان جالب نبوده است؛ خصوصا اینکه آن‌ها این کار را با دو پیروزی با استایل مخصوص به خودشان انجام داده‌اند.

گرچه این دو پیروزی 1-0 تفاوت زیادی با اختلافی که بارسا در این دو بازی با حریفانش رقم زد، دارد، اما این حقیقت کلیشه‌ای وجود دارد که پیروزی‌های اتلتیکو، درست به همان اندازه که پیروزی‌های بارسا برایش امتیاز داشته‌اند، ارزش دارند - حال می‌خواهد این پیروزی را با 12 گل کمتر به دست آورده باشد.

نقل قول هفته

انریکه پیش از مصاف با دپورتیوو در کنفرانس خبری، در حالی که از درون به یک جنگجو شبیه بود، گفت: «این ممکن است از ژن خیخونی من باشد. اما من این ریتم و سختی که تیمم در آن قرار دارد را دوست دارم. اینطور، بیشتر از آن لذت می‌برم». و پیش از ترک کنفرانس، اینگونه صحبت‌هایش را تمام کرد: «من همان هستم، که هستم».

نکاتی که باید بدانید

- گل‌های مثلث MSN در این هفته، آن‌ها را در مجموع بازی‌های این فصل 122 گله کرد، که مساوی با رکورد آن‌ها در کل فصل گذشته است. آن‌ها چهار بازی (سه بازی در لیگ و یک بازی در فینال جام حذفی) برای بهبود این رکورد فرصت دارند.

- بارسا حالا 13 بازی پیاپی در لیگ است که موفق به گلزنی مقابل اسپورتینگ می‌شود. در این 13 بازی، آن‌ها مجموعا 38 گل به ثمر رساندند تا متوسط تعداد گل‌های زده شده در هر بازی مقابل خیخون برای آن‌ها، 2.92 گل باشد.

- گل مسی در دیدار برابر خیخون، نخستین گل او در دوران ورزشی‌اش مقابل این تیم، در نیوکمپ بود.

- اگر مسی را در نظر نگیریم، آخرین بازیکن بارسا که قبل از سوارز توانسته بود در یک فصل از رقابت‌های لیگ، 34 گل به ثمر برساند، ساموئل اتوئو بود که این کار را در فصل 2008/09 انجام داد.

پیروز هفته

با توجه به اینکه به نظر می‌رسد مسی از داشتن وظیفه بازیساز در پیروزی‌های اخیر، خوشحال است، سوارز با با به ثمر رساندن 8 گل در دو بازی، آماری خیره کننده از خود به جا گذاشته است. این سیلاب گل احتمالا برای کسب عنوان پی چی چی برای سوارز کافی خواهد بود.

اگرچه همه این‌ها به تصورات مربیان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی بستگی دارد، اما سوارز می‌تواند گزینه مناسبی برای قطع کردن نوار "مسی/رونالدو" در کسب توپ طلای 2016 باشد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بازنده هفته

با وجود نمایش‌های قابل قبول و حتی بسیار خوب M و S در دیدار‌های اخیر، N چندان نتوانسته است که انتظارات را برآورده کند. حال، این مشکلات به خاطر خستگی جسمی، روحی و یا تنها افت مقطعی است، به هر حال سه هفته بدون بازی‌های وسط هفته و غیبت قطعی شده‌اش در رقابت‌های کوپا آمریکا، شاید بتواند روحیه و انرژی از دست رفته مرد برزیلی را به او باز گرداند.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: هفت روزِ بارسا؛ سوپر سوارز اوضاع نیوکمپ را آرام می کند
به امیدبردان شاالله دربازیهای آینده


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۳:۱۸)
 
سوداگر
پاسخ به: هفت روزِ بارسا؛ سوپر سوارز اوضاع نیوکمپ را آرام می کند
حالادوتابازی بدبازی می کنه هی بکوبینش......بابااین سوارزهنوزجاداره خودشو نشون بده


چهارشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۹:۰۷)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: هفت روزِ بارسا؛ سوپر سوارز اوضاع نیوکمپ را آرام می کند
اگه سوارز کمی زودتر بیدار می شد الان اوضاع اینگونه نبود


سه‌شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۹:۳۰)
 
9VECTOR9
پاسخ به: هفت روزِ بارسا؛ سوپر سوارز اوضاع نیوکمپ را آرام می کند
نیمار الان یه فرقی با نیمار قبلی کرده اینه که وقتی به محوطه ی جریمه میرسه خون به مغزش نمیرسه نمیدونه باید چیکار کنه!
به هر حال امیدوارم به روزهای اوجش برگرده چون بارسا واقعا به درخشش msn نیاز داره تو روزهای باقیمونده!


سه‌شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۸:۰۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: هفت روزِ بارسا؛ سوپر سوارز اوضاع نیوکمپ را آرام می کند
نیمار کوه استعداده، فقط اوضاع روحی خوبی نداره که به امید خدا با چند تا گل حل میشه.


سه‌شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۷:۳۱)
 
mahsagh
پاسخ به: هفت روزِ بارسا؛ سوپر سوارز اوضاع نیوکمپ را آرام می کند
که خوشحالم که بچه به روحیه خوب قبلیشون برگشتن اما یه ذره واسه نیمار نگرانم چون بد جوری ناراحته . قبلا تو اینستاگرامش هر روز عکس میذاشت اما الان هر یه هفته یه بار عکس میزاره .


سه‌شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۷:۲۵)
 
borselan
پاسخ به: هفت روزِ بارسا؛ سوپر سوارز اوضاع نیوکمپ را آرام می کند
من مطمئنم که نیمار با قدرت بازخواهد گشت.تو این چند بازی آخر همه حتی مسی هم داره کمک میکنه که سوارز آقای گل بشه.نمیشه از نیمار انتظار زیاد داشت در ضمن بهترین عملکرد نیمار تو ضد حمله هاست که بارسا چند بازی ضدحمله رو فراموش کرده و بالطبع نیمار هم نمیتونه از سرعتش استفاده کنه
همین که از پارسال بیشتر گل زده یعنی از پارسال بهتر بوده


سه‌شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۶:۰۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۳۰ کاربر آنلاین است. (۱۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۳۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!