به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بررسی؛ آمار جالب سوارز در یکی از بهترین فصل هایشآنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ جمعه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۹:۴۲) (۱,۰۶۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


چهار گل و سه پاس گل. سوارز نمایشی کامل مقابل لاکرونیا داشت و مرد اول نمایش آبی و اناری‌ها در ریازور بود. مؤثر در جلوی دروازه، مفید در کارهای تیمی و بسیار فعال در پرس از جلو؛ سوارز در یکی از بهترین فصل‌هایش، دست از شکستن رکورد‌ها بر نمی‌دارد. در این مقاله به بررسی پنج نکته آماری از آنچه این فصل را به بهترین فصل سوارز تبدیل کرده است، خواهیم پرداخت.

شکستن رکورد 47 گل رونالدوی اوریجینال

بارسا در طول تاریخ خود، گلزنان بسیار بزرگی را در ترکیبش داشته است - یکی از بهترین آن‌ها، رونالدوی برزیلی بود. او در طول تنها فصل حضورش در بارسا (1996/97) موفق شد 47 گل در رقابت‌های مختلف برای بارسا به ثمر برساند، و تبدیل به رکورد دار باشگاه، تا آن زمان شود. از آن زمان، مسیِ خارق العاده، چهار بار این رکورد را شکسته است - 53 گل در فصل 2010/11، 73 گل در فصل 2011/12، 60 گل در فصل 2012/13 و 57 گل در فصل 2014/15. در دیدار مقابل دپورتیوو، سوارز گل شماره 49 خود در این فصل را به ثمر رساند، و حالا او بعد از مسی، رکورد دار بیشترین گل زده در یک فصل برای بارسا، در طول تاریخ این باشگاه است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

بازگشت او به رقابتِ کسب کفش طلا

تا پیش از مصاف ریازور، سوارز در 8 بازی اخیرش در لالیگا، تنها یک گل به ثمر رسانده بود، و این نکته باعث شده بود که او رقابت برای کسب توپ طلا و همینطور پی چی چی، کاملا عقب بماند. اما با پایان دادن به ناکامی‌هایش در دیدار مقابل لاکرونیا، او حالا در جایگاه سوم بهترین گلزنان اروپا قرار گرفته است و تنها یک گل با رونالدو و جوناس، فاصله دارد. رونالدو همچنین رقیب اصلی او در کسب عنوان پی چی چی است که موفق نشد در دیدار مقابل ویارئال گلزنی کند.

رسیدن او به آمار بهترین فصلش

در فصل 2009/10، سوارز 49 گل در 48 بازی برای آژاکس به ثمر رساند، و به بازیکنی با بیشترین گل زده در یک فصل برای آژاکس، تبدیل شد. یک ماه بعد، او به عنوان یکی از بهترین مهاجمان اروپا، به لیورپول پیوست. در این فصل، سوارز تا به اینجا به رکورد 49 گل در یک فصل خودش رسیده است، و 5 بازی برای بهتر کردن این رکورد، فرصت دارد: دیدار مقابل خیخون، بتیس، اسپانیول و گرانادا در لیگ، و دیدار مقابل سویا در فینال جام حذفی. او نهایتا به چه رکوردی خواهد رسید؟

بهترین پاسور لالیگا

علاوه بر رکورد‌هایش در زمینه گلزنی، سوارز در زمینه دادن پاس گل هم، درخشیده است. با احتساب سه پاس گلش مقابل دپورتیوو، مرد اروگوئه‌ای در حال حاضر با 14 پاس گل، بهترین پاسور لالیگا محسوب می‌شود. در بین لیگ‌های معتبر اروپایی، تنها اوزیل، هافبک آرسنال با 18 پاس گل، آماری بهتر از او دارد. هماهنگی فوق‌العاده او با مسی و نیمار باعث شده که او چنین آمار خیره کننده‌ای در پاس گل‌هایش به جا بگذارد؛ بُعدی که پیش از این در بازی او به چشم نمی‌آمد و در بارسا به اوج خود رسیده است.

چهار گل و سه پاس گل در یک بازی؛ اولین بار پس از سال 1950

از آخرین باری که یک بازیکن در لالیگا در یک بازی چهار گل به ثمر رسانده و سه پاس گل هم داده است، 65 سال می‌گذرد. طبق آمار سایت MisterChip جانکوزا، بازیکن اتلتیکو آخرین فردی بوده که توانسته دست به این کار بزند؛ آن هم در جشنواره گلی که آن‌ها در دیدار مقابل راسینگ سانتاندر به راه انداخته بودند. سوارز، در ریازور موفق به تکرار این رکورد دست نیافتنی شد.
ارزش: ۹.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: بررسی؛ آمار جالب سوارز در یکی از بهترین فصل هایش
بایدگفت ماشاالله


جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۳:۳۵)
 
Sentimental.Girl
پاسخ به: بررسی؛ آمار جالب سوارز در یکی از بهترین فصل هایش
اگر توپارو گل میکرد بهتر از اینم میشد


جمعه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۸:۵۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: بررسی؛ آمار جالب سوارز در یکی از بهترین فصل هایش
آمارش خیلی خوبه ولی کاش موقعیت های ساده رو بهتر استفاده کنه و اجازه نده اون لاشخور با گل خالی هاش کفش طلا رو بگیره.


جمعه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۳:۰۴)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: بررسی؛ آمار جالب سوارز در یکی از بهترین فصل هایش
ای کاش همیشه رو فرم بود


جمعه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۲:۱۱)
 
mahsagh
پاسخ به: بررسی؛ آمار جالب سوارز در یکی از بهترین فصل هایش
خیلی خوشحالم که بارسا همچین بازیکنی رو در اختیار داره.just suarez


جمعه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۱:۲۲)
 
hadimoghadam
پاسخ به: بررسی؛ آمار جالب سوارز در یکی از بهترین فصل هایش
خدایش بازیکن خوبیه. مشکل تیم ما اینه که جایگزین های خوبی نداره والبته اگر داشته باشه آیا انریکه جرات داره سه مهاجم اصلی رو تعویض کنه؟؟؟؟؟!!!


جمعه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۱:۲۱)
 
mmbehnejad
پاسخ به: بررسی؛ آمار جالب سوارز در یکی از بهترین فصل هایش
عاشقتم سوارز 💗💗💗💗💗


جمعه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۱:۰۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۹ کاربر آنلاین است. (۱۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!