به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ دپورتیوو لاکرونیا vs بارساپیش بازی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ چهارشنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۶:۵۷) (۷۳۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


همین دو هفته پیش بود که بارسا با اختلاف 9 امتیاز نسبت به اتلتیکو مادرید، صدرنشین لیگ بود؛ اما سه باخت پیاپی باعث شد که تیم مادریدی به بارسا در صدر جدول برسد و تنها عملکرد بهتر کاتالان‌ها در دیدار‌های رو در رو، این تیم را در رتبه نخست نگه داشته است. بنابراین بارسا هیچ جایی برای انجام اشتباه در دیدار امشب - چهارشنبه - مقابل لاکرونیا ندارد.

با وجود اینکه لاکرونیا در جایگاه سیزدهم جدول قرار دارد، اما شاگردان انریکه نمی‌توانند با خیال راحت به مصاف ریازور بروند؛ زیرا در دو دیدار اخیر دو تیم، لاکرونیا موفق شده است بازیِ 2-0 باخته مقابل بارسا در نیوکمپ را، با تساوی 2-2 عوض کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اخبار دو تیم

لوییز انریکه، لیست هجده نفره تیم برای این دیدار را اعلام کرد، که از این قرار است: براوو، تراشتگن، داگلاس، راکیتیچ، بوسکتس، آلوز، آردا، اینیستا، سوارز، مسی، نیمار، رافینیا، ماسکرانو، بارترا، مونیر، آلبا، سرجی روبرتو و آدریانو.

آردا توران به دلیل مشکلی که برای معده‌اش پیش آمده بود، تمرین دیروز و بازی امروز را از دست داده است. جرمی متئو و توماس فرمالن هم به دلیل مصدومیت، و جرارد پیکه به دلیل محرومیت، دیگر غایبان تیم در این بازی خواهند بود.

تیم میزبان، پس از اینکه فد کارتابیا، وینگر آرژانتینی خود را در تساوی ابتدای هفته خود مقابل سویا به دلیل گرفتگی عضله در اختیار نداشت، می‌تواند در دیدار مقابل بارسا از او استفاده کند. اما اوریل ریرا، که گل تساوی دپور را در دیدار مقابل سویا به ثمر رسانده بود، از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد و حتی تمرین روز سه شنبه تیمش را هم از دست داد؛ بنابراین حضور او در این دیدار در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

لوییز آلبرتو، بازیکن سابق بارسای بی‌ به دلیل مشکل ماهیچه‌ای خود، قطعا این دیدار را از دست خواهد داد. همچنین دو مدافع میانی این تیم، الخاندرو آریباس و آلبرتو لوپو، به دلیل محرومیت نمی‌توانند دپورتیوو را در این دیدار همراهی کنند.

نقطه نظر مربیان

لوییز انریکه در صحبت با خبرنگاران پیش از این دیدار، اظهار داشت: «پیروزی در دیدار‌های خارج از خانه سخت است؛ و حتی با در نظر گرفتن شرایط ما، سخت‌تر هم خواهد بود. سعی می‌کنیم از نقاط ضعف میزبان، که بسیار خوب هم دفاع می‌کند، استفاده کنیم».

دپورتیوو با تساوی مقابل سویا و قطعی کردن حضورشان در فصل بعدی رقابت‌های لالیگا، گامی بزرگ برداشت. ویکتور، سرمربی این تیم، پیش از مصاف با بارسا، گفت: «درست است که عملا سقوط نخواهیم کرد، ولی هنوز این امکان وجود دارد. برای ما، هر امتیاز که باقی مانده، حیاتی است و برای بدست آوردنش، خواهیم جنگید».

فرم دو تیم

بارسا در چهار دیدار اخیر خود در لیگ، یک بار هم پیروز نشده و سه بازی اخیرش را هم با شکست پشت سر گذاشته است، تا بدترین دوران بارسا از زمان روی کار آمدن لوییز انریکه، رقم خورده باشد.

دپور پیش از تعطیلات کریسمس، در جایگاه ششم قرار داشت؛ اما با کسب تنها یک برد در هفده بازی بعدی خود در لیگ، به جایگاه سیزدهم سقوط کرده است.

تاریخچه

دپور در دو دیدار اخیر خود در نیوکمپ، در حالی بازی را با تساوی 2-2 به پایان برده‌اند، که هر دو بار بارسا ابتدا با دو گل پیش افتاده بود. نخستین آن‌ها، در دیدار آخر فصل گذشته بود که بارسا پیش از آن قهرمانی‌اش در لیگ را مسجل کرده بود. البته در ریازور بارسا آمار بهتری دارد و در چهار بازی گذشته خود در این ورزشگاه، چهار پیروزی کسب کرده است.

پخش زنده

این دیدار رأس ساعت 22:30 به وقت ایران در ورزشگاه ریازور آغاز می‌شود و شما می‌توانید آن را به طور مستقیم از شبکه ورزش سیما، تماشا کنید.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: پیش بازی؛ دپورتیوو لاکرونیا vs بارسا
خداروشکرکهداریم برمی گردیم


پنج‌شنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۴:۵۴)
 
hadimoghadam
پاسخ به: پیش بازی؛ دپورتیوو لاکرونیا vs بارسا
من که خدایش حدود یک ماه هست اصلاً زندگیم بهم خورده مثلا پانزده روز دیگه امتحان ارشد دارم ولی درس رو گذاشتم کنار و فقط منتظر تغییر این روند بازی به بازی هستم. بعد از سالها دوباره بارسایی آشفته میبینم


چهارشنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۱:۱۱)
 
Sentimental.Girl
پاسخ به: پیش بازی؛ دپورتیوو لاکرونیا vs بارسا
محکوم به بردیم!همین


چهارشنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۰:۴۰)
 
abouzarlionel
پاسخ به: پیش بازی؛ دپورتیوو لاکرونیا vs بارسا
چگونه بارسلونا که نمی باخت، نمی تواند ببرد؟ (یادداشت های حمید رضا صدر)



همه تصور می کردند نبرد برای فتح لالیگا پایان یافته تا آن که بارسا برابر رئال مادرید و اتلتیکو سقوط کرد. سید لاو در گاردین، به توصیف شرایط زیر و رو شده بارسلونا پرداخته است.

جرارد پیکه پرید هوا و با سر ضربه ای زد و توپ از کیلور ناواس دروازه بان رئال مادرید عبور کرد و بر تور نشست. پانزده روز بعد او ضربه اش را نواخت، این بار با پا، ولی توپ هرچند از دیگو آلوز دروازه بان والنسیا عبور کرد، ولی از کنار تیر دروازه راهی خارج شد. پیکه این بار زانو زد. زانو زد و آه کشید. آه. مکانی که پیکه پرید هوا و گل زد و جایی که زانو زد و آه کشید یکی بود، جایی نزدیک گوشه محوطه شش قدم برابر دروازه شمالی نیوکمپ، ولی همه چیز به سرعت تغییر پیدا کرده بود، آن قدر سریع که بارسلونا به درستی درنمی یافت چه بر سرش آمده است. سوت پایان بازی یکشنبه شب به صدا درآمد و ترک زمین برای بازیکنان بارسا بدل شد به مسیری طولانی و شکنجه بار، چیزی شبیه تلاشی در سکوت برای یافتن این که چه شده و چرا. پیکه پاسخی پیدا نمی کرد "...باورنکردنی است که طالع ما ناگهان چنین نحس شده باشد."

وقتی پیکه در دقیقه 56 گل اول دیدار ال کلاسیکو را زد، بارسلونا 13 امتیاز از رئال مادرید و 9 امتیاز از اتلتیکو مادرید جلو افتاده بود. ساعت 9 و 45 دقیقه شنبه شب دوم آوریل بود و رقابت برای کسب قهرمانی لالیگا تمام شده به نظر می رسید. یا حداقل خیلی ها تصور می کردند تمام شده است. ولی وقتی پیکه برابر والنسیا توپ را با سینه کنترل کرد و ضربه اش را نواخت و توپ از کنار دروازه راهی خارج شد، فاصله اش با رئال شده بود یک امتیاز و با اتلتیکو، صفر. ظاهرا فقط دو هفته سپری شده و دو تا و نصفی بازی برگزار شده بود، ولی همه چیز برای بارسا برباد رفته بود. همه از عرش به فرش رسیده بودند.

لوییز انریکه پیش از دیدار با رئال جوری حرف زده بود که گویی پیروزی در ال کلاسیکو یعنی تمام شدن ماموریت لیگ. زین الدین زیدان دو هفته پیش از آن گفته بود رقابت قهرمانی برای رئال پایان یافته است. دیگو سیمئونه هم گفته بود "از این بارسلونایی ها اشتباهی سرنخواهد زد." ولی ناگهان بارسلونایی ها دچار اشتباه شده بودند، اکثرشان. پیکه بارسا را برابر رئال جلو انداخت، یک گل و 13 امتیاز برتری برابر رئال، ولی رئال نتیجه را تغییر داد و 2-1 پیروز شد که اولین شکست بارسا طی 39 دیدار به شمار می رفت. ناگهان تیمی که نمی توانست ببازد نمی توانست پیروز شود، 39 بازی بی شکست بدل شده به یک برد در پنج دیدار آخر که آن پیروزی هم چیزی را عوض نکرد. فوتبال اسپانیا تاکنون چنین سقوط پر آب و تاب، غیر منتظره و عجیبی را ندیده بود.

بارسلونا احتمالا تصور می کرد کار تمام شده، که احتمالا یکی از دلایلی است که همه چیز را به نزول کشید. حالا سه گانه از کف رفته است. بارسا از لیگ قهرمانان بیرون افتاده و شاید قهرمانی لیگ هم برباد رود. شکست 1-2 برابر والنسیا پس از سقوط در لیگ قهرمانان سومین شکست پیاپی در لیگ به شمار می رفت که یعنی آنها از 12 امتیاز فقط یک امتیاز کسب کرده اند. روندی که از سال 2003 تاکنون سابقه نداشته است. از زمانی که گاسپارت رئیس باشگاه اعتراف کرد بدترین رئیس بارسا بود، از زمانی که لوییس فن خال برای دومین بار روی نیمکت نشست.

پیش از آن کسی تصور نمی کرد بارسلونا در چنین گردابی گرفتار شود. هرچند گرت بیل پس از ال کلاسیکو گفته بود "... هرگز در فوتبال درنمی یابید چه خواهد شد، وقتی می بازید فوتبال کارهای مسخره ای انجام می دهد. کافی است بارسا فقط چند نتیجه بد بگیرد و ما چند نتیجه خوب تا ما برویم آن بالا". ولی نکته این است نه فقط رئال نتایج خوب گرفته بلکه اتلتیکو هم خوب نتیجه گرفته است.

برای بارسلونا حوادث عجیبی هم رخ داده است. نه از آن چیزهای مسخره ای که هاها کنان بزنید زیر خنده، ولو آن که خیلی ها خندیده باشند. بارسا فرصت های پرشماری برای گشودن دروازه به دست آورد، یک بار، دو بار، سه بار، چهار بار، ولی از هیچ کدام شان بهره ای نبرد. آنها برابر ویارئال با دو گل نیمار و راکیتیچ جلو افتادند ولی یک گل خوردند و سپس جرمی متیو دروازه خودی را گشود تا بازی 2-2 شود. بعضی ها جوری نشان دادند که گویی نتیجه خوبی کسب شده، ولی نتیجه خوبی کسب نشده بود، ولو آن که ویا رئال تیم معرکه ای باشد. سپس تعطیلی یک هفته ای ناشی از برگزاری رقابت های ملی پیش آمد، بعد نوبت ال کلاسیکو رسید. همان جا بود که همه چیز رفت رو به فروپاشی.

بارسلونا سه روز بعد باید با اتلتیکو در لیگ قهرمانان بازی می کرد و بازیکنان نه تنها در ال کلاسیکو خستگی شان ناشی از دیدارهای ملی را نشان دادند، بلکه جوری بازی کردند که گویی سه روز بعد نبرد دشواری با اتلتیکو پیش رو ندارند. بازیکنان بارسا 1-2 پیروز شدند و جان کندند شرایط را حفظ کنند که در حقیقت بخشی از مشکل تیم همین تلاش برای حفظ وضعیت موجود بود و نه جلو رفتن. با این وصف هنوز همه چیز در دستان خود بارسلونا بود. ولی برابر سوسیداد 0-1 شکست خوردند و سپس سقوط در لیگ قهرمانان برابر اتلتیکو از راه رسید و با دو گل مغلوب شدند.

سپس برابر والنسیا در خانه جور دیگری بازی کردند. حمله کردند، بازی تماشایی ارائه دادند. مثل موج جلو آمدند و جلو، حمله کردند و حمله. توپ را سریع از سویی به سوی دیگر فرستاند و فرصت گشودن دروازه را خلق کردند. بارها و بارها، از اول تا آخر.

صدای گزارشگر به گوش می رسید "... شوت سرضرب سوارز و مهار معرکه دیگو آلوز. درون محوطه شش قدم. مسی. آلبا، سوارز. چه سرعتی. مسی، سوارز. نیمار باید دروازه رو باز کنه. ولی آلوز توپ رو دفع می کنه. سوارز باید کار رو تموم کنه، نزدیک دروازه. مسی: آلوز باز هم توپ رو می گیره. چه آغازی."

ولی همان گزارشگر در وسط بازی جمله های دیگری را بر زبان آورد "... چه فرصتی برای رودریگو! والنسیا یک، بارسلونا صفر!"

کمی بعدتر که نتیجه 0-2 شد گزارشگر می گفت "یا مریم مقدس."

هرچند بارسلونا از 1947 تاکنون در نیوکمپ نتوانسته شکست 2-0 را به پیروزی بدل کند ولی وقتی مسی نتیجه را 2-1 کرد نوکمپ غرید و به نظر رسید این بار تاریخ ورق خواهد خورد. ولی نخورد. والنسیا به عقب نشست و فرصت ها کم تر شدند و آفسایدها بیشتر. سپس دقیقه 89 فرا رسید تا پیکه توپ را با سینه مهار کند و سپس توپ را بزند بیرون و بازی تمام شود و بارسا ببازد.

اینیستا گفت "... فوتبال همینه" و راکیتیچ گفت "... می توانستیم 2-13 یا 3-4 یا 4-5 ببریم". نکته این بود بارسا در میدان واکنشی نشان داده بود. برگشته بود به روزهایی که می خواست پیروز شود. ولی بهترین بازیکنان تیم برابر والنسیا، پیکه و ماسکرانو بودند که نشانه خوبی به شمار نمی رفت. مردان میانی بر میدان حاکمیت نداشتند و نمی توانستند خود را بر حریف تحمیل کنند. دو مدافع کناری، جوردی آلبا و سرجی روبرتو به ندرت توپ های خوبی را ارسال کردند و یک بار که آلبا پاس خوبی ارسال کرد مسی دروازه را گشود. سوارز کماکان فرصت هایی را از کف داد که پیشتر از دست نمی داد. فرم نیمار هشدار دهنده بود. لوییز انریکه حتی یک تعویض هم انجام نداد. حتی یکی از بازیکنانش از روی نیمکت بلند نشدند تا خود را گرم کنند. روی نیمکت چهار مدافع کناری، یک مدافع میانی و یک دروازه بان و منیر الحدادی نشسته بودند.

در کنار همه اینها یک واقعیت دیگر هم جلب نظر می کرد. چیزی که پیش از این می شد نادیده اش گرفت و حالا نه. این که وقتی بارسلونا بازی را آغاز کرد می دانست رئال و اتلتیکو برابر ختافه و گرانادا پیروز شده اند و آنها هم باید ببرند. ولی نبردند. مدت ها بود لالیگا این چنین نشده بود: بارسلونا 76، اتلتیکو 76، رئال مادرید 75.
منبع: طرفداری


چهارشنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۲۰:۰۳)
 
mahsagh
پاسخ به: پیش بازی؛ دپورتیوو لاکرونیا vs بارسا
امید وارم که مثلث msn هر سه تاشون موفق به گل زنی بشن و بازی رو ببریم ایشششالاهههههههههه


چهارشنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۹:۵۶)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: پیش بازی؛ دپورتیوو لاکرونیا vs بارسا
به امید موفقیت برای یکایک عاشقان آبی و اناری


چهارشنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۸:۳۵)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش بازی؛ دپورتیوو لاکرونیا vs بارسا
به امید خدا میریم برای پیروزی.


چهارشنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۸:۱۶)
 
ali-fcb_2012
پاسخ به: پیش بازی؛ دپورتیوو لاکرونیا vs بارسا
آخرین فرصت بازگشت به لالیگا ... قهرمانی در لالیگا به بازی امشب بستگی داره ... با یه برد شرایط خیلی بهتر میشه و با یه باخت تقریبا لالیگا از دست میره !


چهارشنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ (۱۷:۰۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۰۳ کاربر آنلاین است. (۱۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۰۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!