به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نکات کلیدی پیش از مصاف با اتلتیکو مادرید!لیگ قهرمانان
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ چهارشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ (۱۶:۲۴) (۹۲۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


بارسا و اتلتیکو مادرید، به ترتیب جایگاه اول و دوم را در جدول لالیگا در اختیار دارند و از قضا، حریف مستقیم یکدیگر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان نیز، هستند. در این مقاله به بررسی نکات کلیدی پیش از مصاف حساس این دو تیم در ویسنته کالدرون، خواهیم پرداخت.

مزیتِ بارسا؟!

بارسا 2-1 از حریف پیش است، اما تجربه نشان می‌دهد که هیچ چیزی مشخص نیست. در بیست دوره گذشته این رقابت‌ها، 21 بار تیم میزبان در دیدار رفت با این نتیجه پیروز شده، اما در تقریبا نیمی از آن‌ها، تیمی که در دیدار برگشت میزبان بوده، موفق به صعود شده است. گل اتلتیکو در نیوکمپ این فرصت را به آن‌ها داده است که با کسب یک پیروزی 1-0 در خانه، به مرحله بعد بروند. بنابراین محتمل‌ترین سناریویی که سیمونه در ذهن خود مرور می‌کند این است که تیمش به یک گل زودهنگام دست پیدا کند، و سپس از مستحکم‌ترین دفاع لالیگا برای دفاع از این گل، استفاده کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

تساوی، بارسا را به دور بعد می‌فرستد، اما روش لوییز انریکه اینگونه نیست. او از تیمش خواهد خواست که برای گلزنی به میدان برود، و دلیل خوبی هم برایش دارد. اگر بارسا یک گل بزند، اتلتیکو به دو گل نیاز دارد که بازی را به وقت اضافی ببرد. اگر بارسا دو گل بزند، اتلتیکو به چهار گل برای حذف نشدن نیاز خواهد داشت.

استادیوم مورد علاقه

زننده این گل‌ها، می‌تواند مهاجم برزیلی بارسا باشد. نیمار رکورد بسیار خوبی در کالدرون دارد؛ جایی که او در نخستین بازی‌اش با پیراهن بارسا در سوپر کاپ اسپانیا در سال 2013، در حالی که تنها 6 دقیقه از حضورش به عنوان یار جانشین در بازی می‌گذشت، با یک ضربه سر دروازه میزبان را گشود.

او چهار بار در 6 حضور اخیرش در ویسنته کالدرون، گلزنی کرده است. در واقع، این گل‌ها، 4 گل از 7 گل اخیر بارسا در این ورزشگاه هستند. رعد و برق می‌تواند دو بار به یک نقطه برخورد کند، و بیایید امیدوار باشیم این اتفاق در بازی چهارشنبه شب در کالدرون رخ بدهد.

هفتِ فوق‌العاده!

و این قوتِ قلب هم وجود دارد که بارسا در هر هفت بازی خود مقابل اتلتیکو از زمانی که انریکه سرمربی این تیم بوده، پیروز از میدان خارج شده است. هفت برد از هفت بازی، تا به اینجا. و MSN باز هم نقشی پررنگ داشته‌اند. 13 گل از 14 گل بارسا در این هفت مسابقه را، مسی (5)، سوارز (4) و نیمار (4) به ثمر رسانده‌اند. تنها استثنا در این مورد، گل به خودی میراندا بوده است.

این نکته همچنین نشان می‌دهد که بارسا هیچگاه به صورت قاطع موفق به پیروزی مقابل اتلتیکو نشده است. به جز نخستین تقابل انریکه و سیمونه که با نتیجه 3-1 به سود بارسا به اتمام رسید، در باقی تقابل‌های این دو مربی، تنها یک گل اختلاف، رأی به برتری بارسا داده است. بازی امشب دو تیم هم، به احتمال فراوان به همین اندازه هیجان انگیز و غیر قابل پیشبینی خواهد بود.

دوستانِ غایب

با اضافه شدن رافینیا و فرمالن به لیست مصدومین بارسا، لیست نوزده نفره تیم، از پیش انتخاب شده بود، زیرا انریکه همین تعداد بازیکنان را در دسترس خود می‌بیند. اتلتیکو مادرید البته، به جز فرناندو تورس محروم، باقی بازیکنانش را در اختیار دارد و کاملا آماده تقابل با بارساست.

تورس استعداد فراوانی در گل زدن و مشکل ایجاد کردن برای بارسا دارد، بنابراین غیبتش یک نکته مثبت برای بارسا محسوب می‌شود. جالب است بدانید که آنتوان گریزمان، بهترین گلزن آن‌ها در لیگ قهرمانان امسال، تا به حال موفق به گلزنی مقابل بارسا نشده است (اگرچه او سه بار در دوران حضورش در سوسیداد این کار را انجام داده است).
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: نکات کلیدی پیش از مصاف با اتلتیکو مادرید!
ان شاالله بتونیم این برهه روباکمترین خسارت پشت سربگذاریم


یکشنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ (۲۲:۳۲)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: نکات کلیدی پیش از مصاف با اتلتیکو مادرید!
نبرد سخت و تنگاتنگی در پیش داریم
امیدوارم پیروز میدان باشیم


چهارشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ (۲۰:۴۱)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: نکات کلیدی پیش از مصاف با اتلتیکو مادرید!
سه بار تو این فصل بازی عقب افتاده رو ازشون بردیم این در برابر تیمی مثل اتلتیکو فوق العادست . این از همون خصوصیات بارز سرمربی تیمه که به بازیکنا منتقل شده
سال گذشته تو جام حذفی هم در ویسنته کالدرون اول مقابلشون گل خوردیم بعد جبران کردیم


چهارشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ (۱۷:۴۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۰ کاربر آنلاین است. (۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!