به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نق زدن ممنوع!اختصاصی
فرستنده مصطفی معدنی ثانی در تاريخ پنج‌شنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ (۱۹:۳۷) (۲,۶۷۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مصطفی معدنی ثانی / FCBarcelona.ir

پیروزی بارسلونا برابر یک تیم سراسر دفاعی که تاکتیکی جز خشونت و ایجاد ترس از مصدومیت در بازیکنان حریف نداشت، بار دیگر صدای عدالت خواهانه کسانی را در آورد که همیشه بیشترین منفعت را از داوری برده‌اند و هر جا اندک ضرری دیده‌اند صدایشان گوش فلک را پر کرده است. در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به مصادیقی از سود و زیان برخی تیمها از تصمیمات داوری و البته توزیع نابرابر این دو!

شنیدن زمزمه‌های توهم آمیز حمایت یوفا و فیفا و .. از بارسلونا چند سالی است که مد شده تا آنان که از شدت حسد و بی‌ظرفیتی هیچ گاه به خود اجازه لذت بردن از ناب‌ترین فوتبال تاریخ را نداده‌اند، همچون کودکانی بهانه گیر که منطقی برای درک دنیای پیرامون خود ندارند، آسمان و ریسمان را به هم ببافند و داستان‌هایی بسرایند که در قوطی هیچ عطاری یافت نمی‌شود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

شرح داستان

سه شنبه شب بود که داور آلمانی که خوشبختانه بر خلاف بسیاری از داورهای دیگر، یادش نرفته بود که در زمین موظف به رعایت قانون و حفظ سلامت بازیکنان است، به درستی از کارت‌های رنگی‌اش استفاده کرد تا تیمی یک دست خشن، که با برنامه، نشانه رفتن ساق بازیکنان را در دستور کار قرار داده بود، جریمه شود. اخراج فرناندو تورس که در باخت تیم اتلتیکو مادرید موثر بود، باعث شد تا فغان مادریدی‌ها که خودشان همین چندی پیش به لطف داوری ال کلاسیکو را پیروز شدند، به آسمان بلند شود که‌ای داد و بیداد از ناداوری!

این نوشتار صرفا توضیحی برای آنانی است که چشم دیدن واقعیت را دارند و صرفا تحت تاثیر جوسازی رسانه‌ها - همان‌هایی که بلدند یک بازیکن کمی بهتر از معمولی را شایسته توپ طلا بدانند! - قرار گرفته‌اند. بدیهی است آنکه به خوبی می‌داند بارسا در این چند ساله، چه فوتبال با چه کیفیتی ارائه داده، اما چشمانش را عامدانه به روی حقیقت می‌بندد، نه با این نوشتار و نه با هیچ استدلال و توجیهی از خواب بیدار نمی‌شود (چرا که اصلا خواب نیست!).

قضاوت داور آلمانی واقعا ضعیف بود!

مسئله نخست که باید به آن اشاره کرد قضاوت ضعیف داور آلمانی در دیدار برابر اتلتیکو مادرید بود. این داور هر چند در صحنه اخراج تورس به درستی تصمیم گرفت اما تا اندازه‌ای مرعوب سر و صدا و جنجال‌های سیمئونه و یارانش در زمین شد که از آن پس، سوت‌های بسیار عجیبی به سود تیم میهمان زد که جای شگفتی بسیار داشت. در مجموع هر چند می‌توان به این داور بابت تصمیمات شجاعانه و استفاده درست از کارت‌ها نمره قبولی داد اما چندین و چند خطای بی‌مورد و بی‌توجهی به وقت کشی آشکار تیم اتلتیکو نکاتی بود که از دست او در رفت و این مسئله در بیشتر نشدن اختلاف حداقلی نتیجه بازی کاملا تاثیرگذار بود.

از همه این نکات که بگذریم استدلال‌هایی که با آنها بارسلونا متهم به حمایت از داوری شده بسیار خنده دار است و همین استدلال‌های خنده دار است که ما را به استفاده از لفظ بهانه‌گیری کودکانه برای توصیف آنها مجاب می‌کند.

تئوری هر خطا یک کارت!

نخستین استدلال این است که تورس تنها دو خطا انجام داد و دو کارت زرد گرفت پس اخراج او اشتباه بوده است! از برپا کنندگان چنین استدلالی باید بپرسید آیا صرفا تعداد خطا مشخص کننده لزوم استفاده از کارت است؟ اگر بازیکنی در دقیقه 2 بازی ساق پای بازیکن حریف را به دو قسمت مساوی تقسیم کرد، بر پایه چنین استدلالی که اولین خطای او بوده می‌توان از کارت استفاده نکرد؟

بارسا رکورددار بازی برابر تیم‌های ده نفره!

استدلال بعدی تکیه به آمار است: بارسلونا طبق آمار (که اتفاقا این یکی درست است) تیمی است که بیشترین بازیکنان تیم‌های حریف در دیدارهای اروپایی مقابل آنها اخراج شده‌اند. این آمار درست و مستدل است اما این که از این آمار چگونه می‌توان به این نتیجه رسید که بارسلونا همیشه از داوری سود برده است جای سوال است. آیا اگر کارنامه دانش آموزی در دوران تحصیلی‌اش در یک مدرسه پر از نمره بیست باشد می‌توان به سرعت نتیجه گرفت که معلمان بیشتر از همه به او لطف کرده اند؟ به جای ارائه چنین آمارهای کلی بهتر است به این مسئله اشاره شود که چه تعداد از اخراجهای صورت گرفته نادرست بوده تا بتوان قضاوت صحیح داشت.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

سخت‌گیری داور آلمانی

استدلال بعدی این است که داور می‌دانسته تورس کارت زرد دریافت کرده و نباید سخت گیرانه عمل می‌کرده است. سوالی که مطرح می‌شود این است که اگر یک داور به دلیل این که یک بازیکن کارت دریافته کرده از خطای سنگین او بگذرد و کارت دوم را ندهد به ترسو بودن متهم نمی‌شود؟ به بی‌قانونی متهم نمی‌شود؟ آیا داشتن کارت زرد باید این اطمینان خاطر را به بازیکن بدهد که به هر شکل ممکن خطا کند و کارت دوم را دریافت نکند؟

چلسی - بارسلونا و پیراهن عثمان!

مساله دیگر گریز زدن به قرون وسطی است! جایی که هر وقت قرار است بارسلونا به حمایت متهم شود پایش به وسط کشیده شده و آن دیدار بارسلونا برابر چلسی در فصل 2008-2009 است. جایی که قضاوت بحث برانگیز داور نروژی در بازی برگشت، بارسلونا را به صعود ناعادلانه به فینال متهم کرد و اصلا کسی یادش نیامد که در دیدار رفت همان مرحله یک بازیکن بارسلونا به نام آبیدال کاملا بیهوده و با اشتباه مسلم داور اخراج شده بود!

کانون هواداران بارسلونا در ایران

ال کلاسیکو را فراموش نکردیم!

شاید معترضان به داور آلمانی آن قدر به قضاوت‌های افتضاح و بودار داورهای اسپانیایی عادت کرده‌اند که یک قضاوت درست برایشان عجیب به نظر می‌رسد. آنها البته باید داور آلمانی را مورد عتاب قرار بدهند چرا که انتظار داشتند او همانند داور ال کلاسیکو که به شکلی کاملا سهل انگارانه، چندین و چند بار ازدادن کارت زرد دوم به راموس خودداری کرد، به تورس کارت دوم را ندهد. شاید یادشان رفته که خطای کاملا آشکار راموس روی مسی روی خط محوطه جریمه اگر در نیمه اول گرفته شده بود و راموس اخراج می‌شد بلایی به مراتب بدتر از آنچه به سر اتلتیکو آمد به سرشان می‌آمد، آن وقت دیگر کار اصلا به گل بیل که داور آن را با تصمیمی بحث بر انگیز مردود اعلام کرد، کشیده نمی‌شد.

آقایان به ظاهر معترض! اروپا با اسپانیا فرق دارد. اگر آنجا همه گونه به لطف پادشاهی اسپانیا از حمایت عجیب و غریب داوران و فدراسیون برخوردار هستید، چنین حاشیه امنیتی در اروپا برایتان وجود ندارد. اگر آنجا آن قدر مافیای کثیف فوتبالی‌تان رشد کرده که رئیس سازمان لیگ علنا هوادارای‌اش از رئال را اعلام می‌کند و آب از آب تکان نمی‌خورد، در اروپا از این خبرها نیست. اگر عادت کرده‌اید در لالیگا دست و پای بازیکنان ما را لگد کنید و انگشت در چشم مربی‌مان کنید و کسی صدایش در نیاید، در اروپا کسی نازتان را نمی‌کشد و اگر از این رفتارهای خلاف از قاعده از شما سر بزند، همانند نیمه نهایی سال 2011 به بدترین شکل جریمه می‌شوید.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
اخراج بحث برانگیز نانی در بازی رئال و منچستر - معروف به رسوایی الدترافورد - که منجر به صعود غیر منتظره رئال شد.

نقاشی بلد نیستید ذغال به دست نگیرید!

سال هاست که با نوآوری (بخوانید گندآوری) مربی منفور فوتبال جهان، تیم‌هایی که برابر فوتبال بی‌نقص بارسلونا قرار می‌گیرند، روی به کارهای غیرفوتبالی می‌آورند. در این میان، صد درود و سلام به تیم‌هایی که فقط دفاع می‌کنند و لااقل سلامت تیم حریف را به خطر نمی‌اندازند! بارسلونا به دیدن اتوبوس جلوی دروازه‌اش عادت کرده و به لطف تاکتیک‌های متنوع انریکه از پس کنار زدن این تیم‌ها بر می‌آید، اما امان از روزی که تیم مقابل علاوه بر دفاع فشرده دست به خشونت و وحشی گری بزند و داور هم مماشات کند. آنهایی که طاقت ندارند در مسابقه شاهد نقاشی برنده شدن نگاره زیبای بارسلونا روی بوم باشند، کودکانه با ذعال به فکر خرابکاری در نقاشی تیم حریف هستند و طبق قانون باید اخراج شوند!

اعتراضی نکرده و نمی‌کنیم!

بارسلونا بر خلاف تیم‌های دیگر، اعتراضی به داوری و مسائل پشت پرده نمی‌کند. صدایش در نمی‌آید که چرا با ناداوری محض برابر اینتر حذف شد. صدایش در نمی‌آید که چرا همان یوفایی که به حمایت ار بارسلونا متهمش می‌کنند، تیم را محبور به سفر زمینی به ایتالیا کرد (داستان آتشفشان و لغو پرواز). صدایش در نمی‌آید که چرا راموس در ال کلاسیکو در نیمه اول اخراج نشد. بارسلونا حرف‌هایش را در زمین زده و می‌زند. 4 قهرمانی در اروپا در ده سال اخیر به خوبی گویای این عملکرد تمام فوتبالی است. نه تیم برای اثبات خود نیازی به شانتاژ و جنجال رسانه‌ای دارد. و نه بهترین بازیکنش نیازی به دست دامان شرکت‌های شامپو و ... شدن و این همان معنای فراتر از یک باشگاه بودن است!

کانون هواداران بارسلونا در ایران
گل سالم بویان در برابر اینتر که می‌توانست منجر به صعود بارسا شود و به اشتباه مردود اعلام شد.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۳ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
fatipbarca
پاسخ به: نق زدن ممنوع!
وقتی یه تیم این قدر زیبا بازی میکنه و مدعی همه جام هاست و دشمنای قسم خوردش میدونن هیچ شانسی در قبال اون ندارن به دلیل و توجیه های های بی اساس رو میارن.که تیم حریفو خراب کنن.اگه این تبلیغات رسانه ای به ضرر بارسا هم نبود الان بارسا به جای چهارتا ،حتی UCL های بیش تری برده بود.کاتالان ها به این چیزا عادت دارن.ولی انتقامشو تو زمین سبز میگیرن.
BARCA MES QUE UN CLUB


یکشنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ (۲۱:۲۷)
 
سوداگر
پاسخ به: نق زدن ممنوع!
ببخشید من برای سلولهای خاکستری مغزم احترام زیادی قائلم...اینجانظرنمی دم


جمعه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ (۱۷:۰۴)
 
The.Hundredth.One
پاسخ به: نق زدن ممنوع!
واقعا این رئال مایه ننگ فوتبال اسپانیاست. باخت 2-0 برابر وولفسبورگ!!!!!!!
در مورد این خبر هم فقط باید سکوت کرد، سکوت


جمعه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ (۰:۲۶)
 
mahdiarian
پاسخ به: نق زدن ممنوع!
یاد بویان بیچاره افتادم
آخه چرا فروختنش؟


پنج‌شنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ (۲۲:۴۷)
 
iman_khatar
پاسخ به: نق زدن ممنوع!
یعنی باید این مطلب رو چاپ کرد قاب گرفت زد تو دهن رئالی ها


پنج‌شنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ (۲۲:۲۵)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: نق زدن ممنوع!
چرا راه دور بريم ؟
لاليگاي ٢٠١٣-١٤ بازي فينال گونه با همين اتلتيكو بر سر قهرماني لاليگا تو نوكمپ وقتي بازي يك يك مساوي بود گل كاملا صحيح مسي به اشتباه آفسايد گرفته شد و همون باعث شد قهرماني لاليگا از دست بره
همين چند روز پيش بود كه اگه اشتباهات داور نبود و راموس تو نيمه اول اخراج شده بود ديگه تو همون نيمه اول كارشون تموم بود
جوري حرف ميزنن انگار تا حالا ١١ نفره اتلتيكوي پيش افتاده رو نبرديم
دو بازي تو همين فصل قبل از اين بازي شكستشون داديم


پنج‌شنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ (۲۲:۲۲)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: نق زدن ممنوع!
فقط باید گفت لطفاً نون بازوتونو بخورین...


پنج‌شنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ (۲۱:۰۹)
 
پویول007
پاسخ به: نق زدن ممنوع!
اگه مى خاى بفهمى کثافت کارى و باند.بازى و مافيا يعنى چى پيشنهاد مى.کنم بريد بازى رئال و رايوايکونا رو ببينيد همون بازى معروف که 10-2شد
سرمربى و بازيکناى حريف داشتن وسط زمين گريه مى کردن
الانم مطمعنم سر ولفسبورگ رو زير اب مى کنن کسى هم صداش در نمى اد


پنج‌شنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ (۲۱:۰۲)
 
9VECTOR9
پاسخ به: نق زدن ممنوع!
کل وقت مفید بازی 60 دقیقه بود بقیش رو تیم کثیف اتلتیکو وقت کشی میکرد! ... امیدوارم بازی برگشت درس فوتبال بهشون یاد بدیم!


پنج‌شنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ (۲۰:۰۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: نق زدن ممنوع!
هیچی خنده دار تر از این نیست که طرفدارای تیمی که بیشترین سابقه کثافت کاری رو در تاریخ فوتبال دارن و تاریخ کثیفشون پره از قهرمانی هایی که بیرون زمین و با اعمال خشونت و بازیهای سیاسی بدست اومده، در مورد داوری به سود بارسا صحبت کنن، در حالی که هر کوری دیده بارسا تو دهه اخیر با فوتبال نابش همه رو مقهور کرده!

واقعا ذره ای عقل سلیم اگر کسی داشته باشه، می فهمه فدراسیونی که متعلق به حکومت پادشاهیه، و خیلی از عواملش علنا از رئال طرفداری می کنن، هرگز نمیاد از نماینده یه ایالت استقلال طلب که مدام صحبت از جدا شدن از این کشور می کنه حمایت کنه!

اما خب انتظار درک واقعیت از یک رئالی واقعا انتظار بیهوده ایه. کسی که قادر به درک حداقل ها باشه، از اول هم نمیره به قهرمانی های قرون وسطایی افتخار کنه که اکثرشون بیرون زمین فوتبال بدست اومدن!


پنج‌شنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ (۱۹:۵۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۸۰ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۸۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!