به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

تحلیل؛ مشکل آردا توران با کارت زرد و خطاآنالیز فنی
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ سه‌شنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ (۱۴:۱۹) (۷۱۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Weloba
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir

آردا توران همچنان با شیوه بازی بارسلونا هماهنگ نشده است و روند تطبیق پذیری‌اش را دنبال می‌کند. این بازیکن ترک تبار از ماه ژانویه شروع به بازی کرد و هر چند جزئیاتی از کیفیت تکنیکی خود را به نمایش گذاشته است اما هنوز به زمان نیاز دارد تا با مکانیسم پیچیده سبک بارسا آشنا شود.

آردا در خط میانی در جنبه‌های تدافعی هنگام پرس و خنثی کردن حملات حریف که خواسته انریکه از اوست، مشکل دارد. این بازیکن تاکنون به سبب تعدد خطا روی بازیکن حریف، بارها از سوی داور با کارت زرد جریمه شده است و حتی سرمربی تیم نیز در کنفرانس مطبوعاتی با انتقاد از او گفته است :«او اصرار دارد برای بازپس‌گیری توپ از بازیکن حریف روی زمین دراز بکشد».

کانون هواداران بارسلونا در ایران

خطاها

آردا در 17 بازی، 26 بار مرتکب خطا شده است؛ یعنی به طور میانگین هر 40 دقیقه، 1 خطا. این رقم برای یک بازیکن بارسا بسیار زیاد محسوب می‌شود. برای مثال، پیکه به طور میانگین هر 134 دقیقه مرتکب خطا می‌شود یا ماسکرانو هر 131 دقیقه. اگر شما به دو هافبک دیگر تیم نگاهی بیندازید، در مورد اینیستا میانیگن 96 دقیقه‌ای و در مورد راکیتیچ میانگین 69 دقیقه‌ای را خواهید یافت.

کارت زرد

هافبک ترک تبار بارسا به خاطر تعدد خطاهایش تا کنون 6 کارت زرد دریافت کرده است. (4 کارت زرد در لالیگا، 1 کارت زرد در لیگ قهرمانان و 1 کارت زرد در جام حذفی) او از این نظر در میان بازیکنان تیم در رتبه ششم قرار داد. در حالی که از لحاظ دقایق بازی، نوزدهمین بازیکن تیم به شمار می‌رود. این یکی از مشکلاتی است که باید به مرور زمان حل شود؛ زیرا میدان دادن به بازیکنی که زیاد اخطار می‌گیرد، ریسک زیادی دارد.

دقایق دریافت کارت

آردا تنها در 4 بازی از 17 بازی را به طور کامل بازی کرده است. این رقم برای بازیکنی که به بارسلونا آمده است تا نقش مهمی را ایفا کند، رقم پایینی محسوب می‌شود. یکی از دلایل تعویض او اخطارهایی است که در طول جریان بازی دریافت کرده است. او 2 تا از این 6 کارت زرد را در نیمه اول دریافت کرده است که انریکه را مجبور به تعویض کرد زیرا بازی گره خورده بود. (بازی با لاس پالماس و ویارئال) دو کارت زرد هم پس از این که به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمد، دریافت کرد. (بازی با رایو و آرسنال) و دو اخطار دیگر را هم در دقایق پایانی بازی گرفت؛ در حالی که از ابتدا در ترکیب قرار گرفته بود. (بازی با والنسیا و مالاگا)

آیا او همیشه خطا کرده است؟

مشکل آردا به تطبیق پیدا کردن او با سبک بازی بارسا باز می‌گردد، جایی که نیاز است هافبکها به شدت پرس کنند و در زمان ار دست دادن توپ تلاش مضاعفی برای بازپس گرفتن آن داشته باشند. آردا فصل گذشته در اتلتیکو مادرید 8 کارت زرد در 46 بازی دریافت کرد؛ رقمی کاملا متفاوت! در تیم سیمئونه، این بازیکن ترک تبار بیشتر در کناره‌ها حضور داشت و سایر بازیکنان مسئول پرس کردن بازیکنان خط میانی حریفان بودند.

مسیر رشد

اگر آردا می‌خواهد بیشتر در برنامه‌های لوئیز انریکه جا داشته باشد، باید شیوه بازی خود را تغییر دهد. او می‌تواند از راکیتیچ الگوبرداری کند؛ بازیکنی که از سویا به بارسا ملحق شد و فصل گذشته نقشی مشابه آردا در پست هافبک هجومی داشت. راکیتیچ در سمت راست خط میانی بسیار موفق عمل کرده است؛ جایی که شما نیاز دارید با محاسبات دقیق و تعادل دفاعی فضا را برای مثلث خط حمله فراهم کنید. آردا باید این چالش را بپذیرد. او نمی‌تواند بیشتر از این صبر کند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: تحلیل؛ مشکل آردا توران با کارت زرد و خطا
امیدوارم بارسا لطمه نبینه


جمعه، ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ (۲۲:۵۲)
 
ALEXMASON
پاسخ به: تحلیل؛ مشکل آردا توران با کارت زرد و خطا
امیدوارم راه بیفته چون در اتلتیکو خیلی خوب بازی میکرد.


پنج‌شنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ (۱۳:۴۵)
 
messi-.10
پاسخ به: تحلیل؛ مشکل آردا توران با کارت زرد و خطا
ترک عادت موجب مرض است
هنوز فکر میکنه تو اتلتیکه


پنج‌شنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ (۲:۳۰)
 
kamiba
پاسخ به: تحلیل؛ مشکل آردا توران با کارت زرد و خطا
مطمئنم که بهتر خواهد شد.


سه‌شنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ (۲۲:۰۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: تحلیل؛ مشکل آردا توران با کارت زرد و خطا
مشکل به نظر من کمبود اعتماد به نفسه. هنوز دست به عصا و مضطرب بازی می کنه و همین باعث تکل و خطای زیاد میشه.


سه‌شنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ (۲۱:۵۵)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: تحلیل؛ مشکل آردا توران با کارت زرد و خطا
دقيقا بايد اين روند رو كند كنه واقعا زياد كارت گرفته
سه بازيكن ديگه هم تو بارسا بيخودي و براي اعتراض كارت ميگيرن ... نيمار ، آلوز و آلبا


سه‌شنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ (۲۱:۱۵)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: تحلیل؛ مشکل آردا توران با کارت زرد و خطا
کم کم راه میوفته جای نگرانی نیست


سه‌شنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ (۱۶:۵۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۴۷ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۴۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!