به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

لاپورته می‌تواند مدافع ایده آلی برای بارسا باشد!آنالیز فنی
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ پنج‌شنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ (۱۶:۰۰) (۱,۹۴۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Grup14
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


پاهای آیمریک لاپورته نلرزید، وقتی مارچلو بیلسا، او را که تنها 18 سال سن داشت، برای نخستین بار با لباس بیلبائو، آن هم در یک دیدار اروپایی، به میدان فرستاد. آن روز، او شماره 38 را به تن کرده بود. حالا و در حالی که سه سال از آن روز گذشته است، او شماره 4 تیمش را می‌پوشد و رهبر خط دفاعی تیم باسکی است. پیشرفتی فوق‌العاده که تیم‌های سطح بالایی مانند بارسا را متوجه خود ساخته است. لاپورته هدف اصلی بارسا برای تابستان آینده است. در ادامه بررسی می‌کنیم که آیا او شرایط حضور در تیمی که مدافع وسط بودن در آن، سخت‌ترین کار ممکن است را، دارد یا خیر.

مشخصات بازیکن
نامتاریخ تولدمحل تولدقد
آیمریک لاپورته27 می‌1994فرانسه189 سانتی متر

کانون هواداران بارسلونا در ایران

توصیف بازیکن باسکی در 5 نکته اساسی!

1) بازی با پا، قوی‌ترین مشخصه اوست. لاپورته اعتماد به نفس بالایی هنگام در اختیار داشتن توپ دارد، و به راحتی با مسئله آغاز بازی از دفاع، کنار می‌آید. چپ پا بودنش باعث می‌شود که بتواند پاس‌های بلند برای وینگر‌ها و هافبک‌های تیم بفرستد، و این نکته قطع کردن پاس‌های او را برای حریفان، سخت‌تر می‌کند.

او همچنین به خوبی می‌تواند پاس‌های کوتاه به هافبک‌های تیم بدهد و از این طریق پرس از جلوی تیم حریف را خنثی می‌کند؛ مسئله‌ای که به شدت در بارسلونا حیاتی است.

درصد راندمان پاس‌های او با توجه پیشینه تیمش باور نکردنی است. در تصویر زیر مقایسه او با دیگر مدافعان میانی کلاس جهانی فوتبال اروپا نشان داده شده است:

کانون هواداران بارسلونا در ایران

لاپورته در مقایسه با این بازیکنان از لحاظ دقت و صحت پاسش‌هایش در درجه پایین تری قرار دارد اما از لحاظ تعداد پاس‌هایش در هر بازی، برجستگی بیشتری پیدا می‌کند.

علاوه بر این یک جنبه بسیار مهم وجود دارد که این مرد فرانسوی در آن برتری دارد. او حریفان را تحریک می‌کند تا با فاصله‌ای کم پرس کنند و سپس به سرعت پاس می‌دهد. با این قابلیت بازیکنان دیگر می‌توانند از زیر فشار خارج شوند. به طور مختصر می‌توان گفت لاپورته می‌تواند در یک یا چند نقطه فضا را برای پاس دادن فراهم کند.

2) لاپورته در جنبه‌های دفاعی زمینه‌های پیشرفت را دارد. او در مواجه با حمله‌های سریع مهاجمان در فضای پشت سرش مشکل دارد اما از هوش کافی برای اجتناب کردن از این شرایط برخوردار است. در رویارویی با مهاجمان حریف بازیکن قابل اعتمادی است و در بیشتر مواقع هم موفق می‌شود. مسلما سابقه حضور او در رشته راگبی به خوبی روی بازی او تاثیر گذاشته است.

او هم چنین باید توانایی زمان سنجی خود را بهبود ببخشد. ما این توانایی را این گونه می‌شناسیم: بازگشت به خط دفاعی، ایجاد دو دلی در بازیکنان حریف و کند کردن سرعت بازی آن‌ها برای بازگشت سایر بازیکنان. او باید این قابلیت را بیشتر در بازی خود جا بیاندازد و سریع‌تر عمل کند.

3) قابلیت‌های بازی هوایی او یکی دیگر از توانایی‌هایی است که باید برجسته شود. او در این زمینه بازیکن توانمندی است و گاهی مواقع گلزنی هم می‌کند.

4) لاپورته درک بالایی از شرایط بازی نشان می‌دهد. او می‌داند که چه زمانی باید محتاطانه بازی کند و چه زمانی رو به بازی خشونت آمیز بیاورد و با توجه به موقعیتی که شرایطی بازی ایجاب می‌کند، ترکیبی از پاس‌های کوتاه و بلند را ارسال کند. او به خوبی از این مهارت برخوردار است.

اگر دوباره به مقایسه او با دیگر مدافعان بزرگ حال حاضر اروپا برگردیم، متوجه خواهیم شد که درصد پاس‌های بلند او مشابه جرارد پیکه است؛ بازیکنی که در حال حاضر، بدون شک یکی از بهترین‌ها در پست دفاعی است.

5) با توجه به جوانی‌اش و خجالتی بودنش در بیرون زمین، به هم‌تیمی‌هایش روحیه می‌دهد. او تنها 21 سال سن دارد و با این وجود در باشگاهی حضور دارد که در لیگ اروپا بازی می‌کند و در نیمه بالای جدول لیگ قرار گرفته است و همه این‌ها نکات قابل توجهی است که می‌بایست در نظر گرفته شوند. همه این جنبه‌هایی که گفته شد، این باور را به وجود می‌آورد که او در هر باشگاهی که در آینده بازی کند، شکیبایی روانی زیادی خواهد داشت و مهره با اهمیتی خواهد بود.

لاپورته چگونه باید در بارسا جا بیافتد؟

کانون هواداران بارسلونا در ایران

اگرچه آن چیزی که فوتبال را جادویی و متمایز می‌سازد، غیر قابل پیش بینی بودن آن است اما به نظر می‌رسد آیمریک لاپورته به خوبی می‌تواند در ترکیب آبی و اناری‌ها جا بیافتد.

او بیشتر توانایی‌هایی را که باشگاه کاتالانی از مدت‌ها پیش برای قوت بخشیدن به خط دفاعش در جستجوی آن بوده است، یک جا دارد. لاپورته به خوبی و با اطمینان از خط دفاعی بازی‌سازی می‌کند. چپ پا بودن او باعث می‌شود تا ارتباط بهتری با هافبک‌ها و وینگرهای تیمش داشته باشد که این مسئله احتمال ارسال پاس از میان مدافعان حریف را به شدت افزایش می‌دهد.

فرضا اگر او کنار پیکه بازی کند، نمایش ترکیبی آن‌ها به بازیکنان حریف شانس زیادی برای عبور از خط دفاعی را نخواهد داد؛ چرا که هر دوی آن‌ها کیفیت لازم را برای مقابله با حملات حریف دارند. لاپورته در شرایطی که تیم حریف بسیار سازمان یافته فشار می‌آورد، به خوبی می‌تواند پاس‌ها را بین هم‌تیمی‌هایش تقسیم و یا موقعیت ارسال پاس را فراهم کند.

در آخر، این مرد فرانسوی در باشگاهی با فلسفه لاماسیا رشد یافته است و به خوبی می‌داند که چگونه با مسئولیت‌هایش کنار بیاید و استعداد تبدیل شدن به یک رهبر را دارد. در صورتی که او به بارسا ملحق شود، تجربه او در لالیگا و رقابت‌های اروپایی نکته مثبتی برای او خواهد بود.

درباره ضعف‌های او باید بگوییم که او باید در مدیریت فضای پشت سرش پیشرفت کند. او باید تلاش کند تا در بازگشت‌هایش بهتر شود و احتمال فضا دادن به تیم رقیب را کاهش دهد. او گاهی اوقات درگیری را در خارج از خط دفاعی هم ادامه می‌دهد که همین مسئله او را عجول می‌کند و گزینه‌ای برای او باقی نمی‌گذارد تا به بازیکنانی که از او عبور کرده‌اند، برسد. او باید یاد بگیرد چه زمانی شرایط بازی به او اجازه حمله می‌دهد و چه زمانی نه.

به جز تفاوت‌های طبیعی که در تجربه این دو بازیکن وجود دارد، ما می‌توانیم لاپورته را با نقاط قوت و ضعف مشابه، به عنوان معادل یک «پیکه» در سمت چپ مرکز خط دفاع در نظر بگیریم. این موضوع، این نکته را تداعی می‌کند که مدافع کاتالانی پیش از این با حضور در کنار مدافع بزرگی هم چون پویول و اکنون در کنار ماسکرانو، جایگاه خودش را به عنوان یکی از بهترین مدافعان میانی جهان استحکام بخشیده است. پیکه پیش از این در کنار مدافعانی با قابلیت‌های تکنیکی کمتر اما سریع‌تر و توانا در پوشش فضای پشت او به خوبی درخشیده است؛ دقیقا ویژگی‌های متضاد لاپورته!

این قضیه شک‌هایی را درباره سازگاری این دو بازیکن در مسابقات بزرگ در ذهن ایجاد می‌کند؛ زیرا اگر به طور کلی مزایا و معایب این دو مدافع را بررسی کنیم، شاهد این هستیم که همکاری پیکه با یک بازیکن با ویژگی‌های مکمل مانند ماسکرانو باعث به جود آمدن ترکیبی کامل می‌شود در حالی که بازی کردن کنار لاپورته کیفیت بازی‌سازی زیادی به خط دفاعی اضافه می‌کند (برای مثال توانایی پرسینگ را برای حریف سخت‌تر می‌کند). اما در امور دفاعی ممکن است آسیپ پذیرتر باشند.

تنها آینده مشخص می‌کند که باشگاه بعدی او کجا خواهد بود اما شکی وجود ندارد که او در این لحظه و در این سن به نقطه‌ای رسیده است که کمتر بازیکنی این شرایط دارد و آن هم رقابت چند باشگاه بزرگ برای جذب اوست. آیمریک لاپورته با آرامش و استعداد ظریف خود جهان فوتبال را به تعظیم وا داشته است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
omid-soz
پاسخ به: لاپورته می تواند مدافع ایده آلی برای بارسا باشد!
حاظرم باهاتون شرط ببندم که فصل بعدم تو دفاع ضعف داریم.
اون کادر مدیریتی که کسی مث آلوز میخریدو هوادارای احمق از دست دادن.
کی فکرشو میکرد این دیوانه رای بیاره.تا وقتی که کسی مث لاپورته رو صندلی ریاست نشینه انتظار بازیک خوب رو نداشته باشین.
دوفصل هوملس غیر مستقیم میگفت بارسا،رویس میگفت بارسا،این اسکل مث کفاشیان رو صندلیش نشسته بودو از خندش عکس میگرفتن.


چهارشنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ (۱۷:۳۳)
 
سوداگر
پاسخ به: لاپورته می تواند مدافع ایده آلی برای بارسا باشد!
نقل قول
لاپورته در مقایسه با این بازیکنان از لحاظ دقت و صحت پاسش هایش در درجه پایین تری قرار دارد اما از لحاظ تعداد پاس هایش در هر بازی، برجستگی بیشتری پیدا می کند.

مطمئنا بایدروی این نقیصه کارکنه
نقل قول
2) لاپورته در جنبه های دفاعی زمینه های پیشرفت را دارد. او در مواجه با حمله های سریع مهاجمان در فضای پشت سرش مشکل دارد اما از هوش کافی برای اجتناب کردن از این شرایط برخوردار است. در رویارویی با مهاجمان حریف بازیکن قابل اعتمادی است و در بیشتر مواقع هم موفق می شود. مسلما سابقه حضور او در رشته راگبی به خوبی روی بازی او تاثیر گذاشته است. او هم چنین باید توانایی زمان سنجی خود را بهبود ببخشد. ما این توانایی را این گونه می شناسیم: بازگشت به خط دفاعی، ایجاد دو دلی در بازیکنان حریف و کند کردن سرعت بازی آن ها برای بازگشت سایر بازیکنان. او باید این قابلیت را بیشتر در بازی خود جا بیاندازد و سریع تر عمل کند.

پس هنوزبازیکن قابلی نیست ولی میشه روش حساب کرد
نقل قول
) قابلیت های بازی هوایی او یکی دیگر از توانایی هایی است که باید برجسته شود. او در این زمینه بازیکن توانمندی است و گاهی مواقع گلزنی هم می کند.

این بخشش خیلی می تونه به کمکمون بیاد
نقل قول
) با توجه به جوانی اش و خجالتی بودنش در بیرون زمین، به هم تیمی هایش روحیه می دهد. او تنها 21 سال سن دارد

ارتباط گرفتن باهم تیمیهابسیارمهمه واین شاخصه برای یه بازیکن جوان عالیه ...الان توی بارسا ماسکی ازاین نعمت برخورداره ودرتیم ملی آرژانتین هم به رهبرکوچک مشهوره


جمعه، ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ (۲۲:۰۵)
 
messi-.10
پاسخ به: لاپورته می تواند مدافع ایده آلی برای بارسا باشد!
زیر نظر انریکه بهترین مدافع تو سن خودش میشه


جمعه، ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ (۲:۵۶)
 
0760404298
پاسخ به: لاپورته می تواند مدافع ایده آلی برای بارسا باشد!
باشگا بارسا بازیکن میسازه نمیخواد بازیکن خوب برداره نمیفهمن الان دفاع داغونه


جمعه، ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ (۱:۴۸)
 
kamiba
پاسخ به: لاپورته می تواند مدافع ایده آلی برای بارسا باشد!
در این که مدافع خوبیه شکی نیست. امیدوارم که با تمام این تفاسیر در صورت بارسایی شدنش بتونه به مدافع درجه یکی تبدیل بشه که بارسایی ها دنبالشن.
ولی با توجه به بازیهای انجام شده و دید ه شده از مارکینیوش . این مارکینیوش یه جنم خاصی داره امیدوارم که عربها دست از سرش بردارن و بزارن به بارسا بیاد.


پنج‌شنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ (۱۷:۵۸)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: لاپورته می تواند مدافع ایده آلی برای بارسا باشد!
قطعا به خوبی می تونه نقاط ضعف بارسا رو پوشش بده اما به این تیم مدیریتی من امیدی ندارم بتونن بخرنش!


پنج‌شنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ (۱۷:۵۲)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: لاپورته می تواند مدافع ایده آلی برای بارسا باشد!
تو این موقعیت اگه با تیم بود خیلی عالی میشد


پنج‌شنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ (۱۶:۵۹)
 
9VECTOR9
پاسخ به: لاپورته می تواند مدافع ایده آلی برای بارسا باشد!
بهترین گزینه ست اما به تازگی 4-5 ماه مصدوم شده!


پنج‌شنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ (۱۶:۴۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۶ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!