به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نیوکمپ، غیرقابل نفوذترین دژ اروپا! آمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ پنج‌شنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ (۱۸:۲۷) (۹۸۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


حدودا یک سال از آخرین باری که بارسلونا در نیوکمپ شکست خورده می‌گذرد؛ طی 32 بازی که این تیم از آن روز به بعد در این ورزشگاه برگزار کرد، متحمل هیچ شکستی نشد - 29 برد و 3 تساوی. بهترین بارسای تاریخ، نه تنها باید با عناوینی که بدست می‌آورد قضاوت شود، بلکه رکوردهای مختلفی که توسط آن تیم به جا می‌ماند نیز، باید مورد بحث قرار گیرد. کسب دومین سه گانه تاریخ باشگاه، آخرین دستاوردی بود که لوئیز انریکه، این سرمربی قابل اعتماد، در فصل گذشته برای آبی و اناری‌ها به ارمغان آورد. در این فصل اما به نظر می‌رسد که باید منتظر دستاورد بزرگ‌تر و پربار تری باشیم.

برترین تیم گلزن سال 2015 اکنون بهترین رکورد شکست ناپذیری در تاریخ فوتبال اسپانیا را در اختیار دارد - 36 بازی بدون شکست که همچنان در حال افزایش است. سه مهاجم مهلک و کشنده این تیم - یعنی مسی، نیمار و سوارز - که به مثلث هجومی MSN معروف هستند نیز نقش موثری در این سیر پیشرفتی داشته‌اند. آنها در فصل گذشته مجموعا 122 گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رساندند و با اینکه هنوز چند ماهی تا پا این فصل از رقابت‌ها باقی مانده است، به رکورد 100 گل زده دست یافته‌اند و این نشان می‌دهد که شانس شکستن رکورد فصل قبل خود را دارند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

یکی از عواملی که تاثیر بسزایی در رشد این روند شکست ناپذیری آبی اناری پوشان دارد، ویژگی‌های منحصر به فرد ورزشگاه خانگی این تیم، یعنی نیوکمپ است. بیش از یک سال است که از آخرین شکست بارسلونا در این ورزشگاه می‌گذرد - 21 فوریه 2015 (2 اسفند 1393): بارسا 0-1 مالاگا. از آن بازی به بعد کاتالان‌ها 29 برد و 3 تساوی در ورزشگاه نیوکمپ کسب کردند. دو تا از این تساوی‌ها مقابل دپورتیوو لاکرونیا (هر دو با نتیجه 2-2) و یکی دیگر از آنها نیز برابر اتلتیک بیلبائو در دور برگشت فینال سوپر جام اسپانیا (با نتیجه 1-1) حاصل شدند.

آمار گویای همه چیز است!

بارسا در آن 32 بازی خانگی، 110 گل به ثمر رسانده است؛ یعنی به طور متوسط 3.43 گل در هر بازی! MSN این بار هم خودنمایی کرده و 86 تا از این 110 گل را به ثمر رسانده است؛ سوارز 34، مسی 31 و نیمار 21 گل زده‌اند.

خط دفاعی لوئیز انریکه نیز عملکرد قابل توجهی از خود بر جای گذاشته است. این سد محکم طی این 32 بازی تنها تسلیم 20 گل شده است؛ یعنی به طور متوسط 0.62 گل در هر بازی! در این بین 15 کلین شیت نیز سهم دروازبانان بارسلونا بوده است. آبی اناری پوشان این 32 بازی را مقابل 26 تیم برگزار کرده‌اند (مقابل بعضی از تیم‌ها دو بار) که 12 تیم از این 26 تیم تا نتوانسته‌اند هیچ گلی وارد دروازه بارسا کنند و از بین 14 تیم باقی مانده نیز تنها دو تا از آنها توانسته‌اند بیش از یک گل به ثمر برسانند.

چه کسانی در نیوکمپ برای بارسا گلزنی کرده اند؟





در این فصل بارسلونا در بین تیم‌های حاضر در پنج لیگ معتبر اروپا کمترین باخت خانگی را تجربه کرده است. این تیم در این فصل از رقابت‌های لالیگا 14 بازی خانگی برگزار کرده (42 امتیاز ممکن) و به جز تساوی با دپورتیوو، سایر این بازی‌های را با پیروزی به اتمام رسانده است (40 امتیاز کسب شده). در بین سایر لیگ‌ها تنها دو تیم آن هم از بوندسلیگا نتیجه نزدیکی به بارسا کسب کرده‌اند: بایرن مونیخ با 3 بازی بدون برد (باخت یا تساوی) خانگی و بوروسیا دورتموند با 4 بازی بدون برد (باخت یا تساوی) خانگی.

غیرقابل نفوذ‌ترین دژهای اروپایی!

امتیازاتی که تیمهای مطرح لیگهای معتبر اروپایی در خانه از دست داده‌اند، در نمودار زیر قابل مشاهده است.





ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: نیوکمپ، غیرقابل نفوذترین دژ اروپا!
چه آمار جالبی
نیوکمپ


جمعه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ (۱۴:۴۹)
 
سوداگر
پاسخ به: نیوکمپ، غیرقابل نفوذترین دژ اروپا!
ان شاالله باقی بمونه به همین ترتیب


جمعه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ (۱۴:۳۰)
 
messi-.10
پاسخ به: نیوکمپ، غیرقابل نفوذترین دژ اروپا!
پس انصراف بدن از بازی بهتره تا بیان تو جهنم


جمعه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ (۳:۱۳)
 
Sentimental.Girl
پاسخ به: نیوکمپ، غیرقابل نفوذترین دژ اروپا!



جمعه، ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ (۰:۲۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: نیوکمپ، غیرقابل نفوذترین دژ اروپا!
نیوکمپ مثل لانه شیرهاس. کسی زنده ازش بیرون نمیره. >:)


پنج‌شنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ (۱۸:۴۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۵ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!