به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

تیکی تاکا؛ ایبار - بارساآنالیز فنی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ دوشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ (۱۶:۰۰) (۱,۱۱۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Grup14
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


بارسا با چهار گل ایبار را در خانه‌اش برد: مسی بار دیگر نمایشی به یاد ماندنی داشت و تیم فرمی را آغاز کرده که در هر بازی بهتر و بهتر می‌شود. در زیر نظرات برخی هواداران را در سراسر دنیا با هم می‌خوانیم.

دنیل راموس

یک بازی فوق‌العاده؛ اگرچه در برخی لحظات، مجموعا شاهد افت بودیم، تماشای روان بودن پاس‌ها و حرکات بازیکنان بارسا بسیار لذت بخش بود. دقت مسی در پاس‌ها و شوت‌هایش، کاملا فراتر از این دنیاست، و تکنیک سوارز، روی پاس گل و گلی که به ثمر رساند، بسیار جذاب به نظر می‌آمد؛ اما دوست دارم به بازی فوق‌العاده ماسکرانو، خصوصا روی قطع توپ‌ها، و پیشرفت آردا، پس از گلی که روز پنجشنبه به ثمر رساند نیز، اشاره کنم. اعتماد و همبستگی بسیار خوبی بین بازیکنان وجود دارد، و این دو نکته، در این بخش از فصل، بسیار حیاتی هستند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

آلدو سایناتی

ترکیب 4-4-2 ایبار، با داشتن باستون و انریچ در خط حمله، سرعت بسیار بالایی داشت و چند باری را مرز گذشتن از مدافعین میانی بارسا، پیکه و ماسکرانو - دومی، نمایشی فوق‌العاده داشت - رسیدند، و بارسا را مجبور به باز کردن بازی کردند. با نبودن اینیستا، همکاری زیادی در خطوط جلویی تیم صورت نمی‌گرفت، که البته با حضور مسی، که بار خلاقیت تیم را به دوش داشت، نیازی هم به همکاری زیاد در خط حمله نبود. با دریبل زنی در سمت راست و حضور گاه و بی‌گاه در وسط، او به صورت کامل آزادی حرکت داشت. مسی به خوبی تاکتیک دفاعی تیم مندلیبار را تحلیل کرد و متوجه شد که دریبل‌های سریع و پاس‌های بلند پشت مدافعین، می‌تواند موقعیت‌های خوبی نصیب تیم کند. پاس او به سوارز که منجر به گل مونیر شد، کم کم دارد تبدیل به یک نوع خاص از پاس، که فقط خود مسی می‌تواند اینگونه آن‌ها را ارسال کند، می‌شود. ابعاد زمین به نوعی به بازیکنان ایبار کمک می‌کرد تا همانطور که مندلیبار می‌خواهد، پرس کنند؛ و البته به نوعی برای مسی هم خوب بود، زیرا او می‌توانست هر جا که می‌خواهد باشد. گل سوارز با مهارت هر چه تمام‌تر به ثمر رسید. و مسی مانند ایپوروآ بود: کوچک، خاص، و با ابعادی کاملا متفاوت!

سلیمان

انتظار یک بازی مشکل‌تر را داشتم؛ بسیار تحت تأثیر بازی مونیر و ماسکرانو قرار گرفتم؛ احتمالا بهترین نمایش آن‌ها در این فصل بود. بوسکتس و مسی درست به اندازه همیشه شگفت انگیز و غیر قابل توقف بودند. جوردی آلبا اصلا خوب نبود و تقریبا بدترین بازیکن تیم بود. متاسفانه، او این سطح را چند هفته‌ای است که دارد. از حضور سرجی روبرتو در زمین بسیار خوشحال شدم، و فکر می‌کنم در نقش راکیتیچ، بسیار خوب ظاهر شد. در مجموع، نمایشی فوق‌العاده در یک دیدار خارج از خانه، در ورزشگاهی که نسبتا ترسناک است.

جیمی ایبارا

گل چهارم بارسا مصداقی کامل از توانایی‌ها و خصوصیات بارسا تا اینجای فصل بود: هوش براوو برای دادن آن پاس، زمان‌بندی فوق‌العاده سرجی روبرتو و تکنیک سوارز، و اصرارش برای درست به پایان رساندن آن. با در نظر گرفتن این نکته که در بازی‌های باقی مانده هم، تیم این چهار فاکتور را در خود داشته باشد، تنها آسمان می‌تواند این بارسای فوق‌العاده را متوقف کند!

مندلیبار (سرمربی ایبار): «مسی این مسئله [شکست بارسا] را تبدیل به یک غیر ممکن کرده است. مشخص نیست او این گل‌ها را چگونه خلق می‌کند!».

کریم گامولا

پیچیدگی، برتری، ریتم و همبستگی؛ نمایش و کارآمد بودن تیم در چنین بازی سختی، شگفت انگیز بود. ایبار پرس از جلوی بسیار سنگینی انجام داد و این فرصت را مثل همیشه به بارسا داد تا بتواند از ضد حمله استفاده کند. تیم از لحاظ بدنی در سطح بسیار برجسته‌ای بود، که همه این‌ها به تدبیر انریکه و کادرش باز می‌گردد. بازی بسیار خوبی برای مونیر و ماسکرانو، در کنار بوسکتس بود، که تعریفی کامل برای یک هافبک است. مسی مثل همیشه حرفی برای گفتن باقی نگذاشت.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۲ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
مرد
پاسخ به: تیکی تاکا؛ ایبار - بارسا
ببخشید چه طوری باید اسممو تغییر بدم


یکشنبه، ۱ فروردین ۱۳۹۵ (۱۴:۱۳)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: تیکی تاکا؛ ایبار - بارسا
بازیه همه بازیکنان عالی بود


دوشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ (۲۱:۴۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: تیکی تاکا؛ ایبار - بارسا
سعید ایمنی

خوب بود.




دوشنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ (۱۸:۱۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۶۱ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۶۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!