به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

گلزنان بارسا از سراسر دنیا!آمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ (۲۲:۵۵) (۹۵۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


آردا توران، شب گذشته با گشودن دروازه رایو وایکانو، به اولین بازیکن ترکیه‌ای بدل شد که برای بارسا گلزنی کرده است.

آردا توران در دقیقه 85ام مصاف پنج شنبه شب با رایووایکانو با یک ضربه سر زیبا دروازه این تیم را برای پنجمین بار باز کرد تا خود را به اولین بازیکن ترکیه‌ای تبدیل کرده باشد که با پیراهن آبی و اناری بارسا گلزنی می‌کند. به طور کلی تاکنون بازیکنانی با 42 ملیت متفاوت از پنج قاره جهان - اروپا، آمریکا شمالی ، آمریکا جنوبی، آفریقا و آسیا - موفق به گلزنی برای کاتالان‌ها شده‌اند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

قاره آسیا کمترین نمایندگان را در این لیست بلند بالا دارد و نکته جالب توجه در این بین این است که تنها سه نماینده این قاره، از کشور فیلیپین می‌باشند: مانوئل آمه چازورا (1905-1915) ، پائولینو آلکانتارا (1912-1927) و خوان گارچیتورنا (1915-1919).

اولین بازیکن آفریقایی که پیراهن بارسا را بر تن کرد، خورخه آلبرتو مندونکا (1966-1969) از کشور آنگولا بود که بعد از او چهار آفریقایی دیگر نیز در این تیم حضور یافتند. سیدو کیتا (2008 الی 2012) از کشور مالی و مهاجم کامرونی، ساموئل اتوئو نیز دیگر مهره‌های تاثیرگذار و آفریقایی الاصل آبی اناری پوش بودند. بازیکن کامرونی فوق الذکر طی پنج فصل حضور در نیوکمپ، در 232 بازی حضور یافت و 152 گل نیز برای بارسا به ثمر رساند. دیگر نام بلند آوازه‌ای که در بین به چشم می‌خورد یحیی توره از ساحل عاج می‌باشد.

در بین بازیکنان قدیمی آمریکا شمالی، می‌توان به آلخاندرو موررا کاستاریکایی (1932-1935) و در بین بازیکنان نسبتا جدید این قاره، به مدافع مکزیکی، رافا مارکز (2003-2010) اشاره کرد که برای بارسا گلزنی کرده بودند. دو بازیکن گلزن دیگر این قاره برادران دوس سانتوس از کشور مکزیک هستند؛ جیووانی (2006-2008) و جاناتان (2008-2014).

در بین گلزنان بنام آمریکا جنوبی بارسا اما علاوه بر لیونل مسی آرژانتینی و نیمار برزیلی، مهاجم ونزوئلایی، جفرن سوارز نیز یکی از ماندگار‌ترین نام‌های اخیر در این باشگاه است که در بین سال‌های 2008 تا 2011 برای این تیم به میدان می‌رفت. الکسیس سانچز، که در تابستان 2014 بارسا را به مقصد آرسنال ترک گفت، در بین سال‌های 2011 الی 2014، طی 88 بازی 39 گل برای آبی اناری پوشان به ثمر رساند.

بدیهی است که قاره اروپا بیش از سایر قاره‌های نمایندگان خود را به نیوکمپ فرستاده باشد. حتی بدون در نظر گرفتن بازیکنان اسپانیایی این قاره، 26 نماینده را از آن شاهد خواهیم بود که معروف‌ترین آنها اعم‌اند از مهاجم بلغارستانی، هریستو استویچکوف (1990-1998) زننده 162 گل در 336 بازی، بازیکن سوئدی هنریک لارسن (2006-2004) و بازیکن اتریشی هانسی کرانکل که 64 گل در 88 بازی برای بارسلونا به ثمر رسانده است.

مارک هیوز از ولز در فصل 1986-1987 طی 28 بازی 4 گل برای بارسا به ثمر رساند. فراموش نشدنی‌ترین آبی اناری پوش اروپایی نیز گری لینکر انگلیسی است که طی سال‌های 1986 الی 1989، در 103 بازی حضور یافت و 42 گل برای بارسا به ثمر رساند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Messi.FCB
پاسخ به: گلزنان بارسا از سراسر دنیا!
چقد تعداد آقریقایی های باشگاه کم هست!!
اصلا فکر نمیکردم تو کل تاریخ باشگاه فقط 5 آفریقایی داشته باشیم! اونم تازه 3 تاش تو دهه اخیر بوده(اتوئو. توره. کیتا)
البته بارسا پایه اصلی ترکیبش بازیکنان کاتالانی و اسپانیایی هستن بهمراه ستاره های آمریکای جنوبی! برای همینه که دامنه ملیتهای بازیکنان کم هست!!
احتمالا تو سالهای بعدی مهاجم کره ای تیم پایه به این لیست اضافه میشه!!
ایشالاه یه روز یه ایرانی به این لیست اضافه بشه


جمعه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ (۲۳:۵۳)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: گلزنان بارسا از سراسر دنیا!
قطعا این گل می تونه انگیزه های آردا رو خیلی بالاتر ببره. هنوز اون پتانسیل کاملش رو نشون نداده و یه جوری دست به عصا بازی می کنه. کمتر پا به توپ میشه و بیشتر پاس میده. یه کم اعتماد به نفسش بالاتر بره، خیلی می تونه برای تیم موثر باشه.


جمعه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ (۲۳:۵۰)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: گلزنان بارسا از سراسر دنیا!
آردا با این گلی که به ثمر رسوند انگیزش بیشتر شده و تو بازی های آینده میتونه تاثیرگذار باشه


جمعه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ (۲۳:۲۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۹ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۸۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!