به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نکات کلیدی از مصاف بارسا و رایو وایکانولالیگا
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ پنج‌شنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ (۱۶:۵۶) (۹۳۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


تیمی با ورزشگاهی کوچک که تمایل به نگه داشتن مالکیت توپ دارد و هفت بازی است که نباخته است - در زیر به برخی دیگر از نکات قابل توجه پیش از این دیدار که در روزی غیر معمول برگزار می‌شود، خواهیم پرداخت.

بارسا امروز - پنجشنبه، 23:30 به وقت ایران - در وایکاس به مصاف رایو وایکانو می‌رود؛ دیداری که بین دو تیم در دو طرف مختلف جدول برگزار می‌شود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

رکورد‌ها

بارسا به دنبال به جا گذاشتن رکوردی خیره کننده و البته جدید در فوتبال اسپانیا می‌باشد: 35 بازی بدون باخت. و می‌خواهند این کار را در خانه تیمی انجام دهند که این نوار از پیروزی مقابل آن‌ها شروع شد: برد 5-2 مقابل رایو در اکتبر. نیمار 4 گل در آن دیدار به ثمر رسید، و پنجمی را هم سوارز زد.

اما رایو هم به دنبال یک رکورد برجسته برای خودش است. اگر آن‌ها بتوانند شکست نخورند، یک رکورد جدید در تاریخ باشگاه خود، با هشت بازی بدون باخت پیاپی در لیگ دسته اول، به جا خواهند گذاشت.

دو گل برای هر تیم؟

برای اینکه هر دو رکورد باقی بماند، بازی باید مساوی شود. و تعجب نکنید اگر نتیجه بازی 2-2 شد. سه بازی اخیر رایو (مقابل اسپورتینگ، سویا و بتیس) با تساوی 2-2 خاتمه یافته است. در واقع این نتیجه‌ای است که آن‌ها در 6 بازی از 9 بازی اخیرشان در لیگ گرفته‌اند!

اطمینان رایو!

صحبت‌های پیش بازی بازیکنان و کادر فنی رایو نشان می‌دهد که آن‌ها واقعا معتقدند که می‌توانند یک سورپرایز رقم بزنند. کاپیتان روبرتو تراشوراس (که با 1,786 پاس در جدول بیشترین پاس دهنده‌ها، دوم است، و 4 سال در بارسای بی‌حضور داشت) در طول این هفته در مصاحبه‌ای گفت: «آن‌ها قطعا یک روزی خواهند باخت، و ما می‌خواهیم کاری کنیم که آن روز، پنجشنبه باشد».

کویینی، دفاع راست این تیم نیز گفت: «اگر مانند بازی‌های اخیر بازی کنیم، آنقدر خطرناک خواهیم بود که شکستشان بدهیم». ماناچو، مهاجم آنگولایی این تیم نیز که ابتدای هفته دو گل فوق‌العاده در طول چهار دقیقه مقابل بتیس به ثمر رساند، گفت: «اگر شجاع باشیم می‌توانیم از بارسا امتیاز بگیریم، زیرا هیچگاه تسلیم نمی‌شویم».

کانون هواداران بارسلونا در ایران
انریکه و پاکو خمز، رختکن وایکاس - فصل گذشته

بدست گرفتن کنترل

زمین 105 در 65 متری وایِکاس، کوچکترین زمین لیگ است و عموما گفته می‌شود که تاکتیک‌های بارسا در زمین‌های بزرگتر، بازدهی بیشتری دارند. پاکو خمز، سرمربی رایو نیز معمولا دوست دارد که تیمش سلطه بازی را در اختیار داشته باشد. رایو از لحاظ میانگین درصد مالکیت توپ در این فصل، بعد از بارسا در جایگاه دوم لیگ است و در واقع در بازی رفت در ورزشگاه نیوکمپ، آن‌ها بیشتر از بارسا توپ را در اختیار داشتند (56.6%). آن‌ها همچنین با داشتن مالکیت توپ، موقعیت‌های خطرناک هم ایجاد می‌کنند و با ایجاد 264 موقعیت خطرناک، از این لحاظ تنها بارسا و رئال را در لیگ بالاتر از خود می‌بینند.

اما با وجود این فاکتور‌هایی که به نظر می‌آید هر گاه بارسا بخواهد به رایو سفر کند گفته می‌شوند، در چهار بازی اخیر این تیم در وایکاس، کاتالان‌ها چهار پیروزی بدست آورده‌اند، و در جریان این پیروزی‌ها، 18 گل زده‌اند و گلی هم دریافت نکرده‌اند.

حال، این حرف‌ها تا چه حد اهمیت دارد. لوییز انریکه خود در کنفرانس خبری پیش از بازی‌اش گفت: «من کوچکترین نگرانی در مورد داشتن مالکیت کمتر نسبت به رایو ندارم. مقابل هر تیم دیگری ممکن است نگران باشم، اما رایو نه».

نگاه جزئی‌تر

برای اینکه بتوانیم ایده بهتری در مورد شباهت استایل دو تیم داشته باشیم، کسی بهتر از آلبرتو پریا، وینگر بارسای بی‌که دو فصل در وایکاس زیر نظر خمز کار کرد، وجود ندارد. او در مصاحبه‌ای با سایت رسمی باشگاه گفت: «رایو نسبت به باقی تیم‌ها متفاوت بازی می‌کند. به طور مشخص شباهت‌هایی بین بازی رایو و بارسا وجود دارد، اما تفاوت اصلی این است که بارسا بهترین بازیکنان دنیا را در اختیار دارد».

«من با بارسا در وایکاس بازی کردم و آن‌ها چهار گل به ما زدند. اما اگر رایو تمرکز بالایی داشته باشد و اشتباه نکند، می‌تواند برای بارسا مشکل ساز شود. اما در هر صورت فکر می‌کنم بارسا برنده خواهد بود».
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: نکات کلیدی از مصاف بارسا و رایو وایکانو
اگه رایو بخواد متمرکز بازیکنه و بازیکنان ما پر اشتباه اونوقت کار سخته


پنج‌شنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ (۲۰:۳۸)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: نکات کلیدی از مصاف بارسا و رایو وایکانو
رایو واقعا تیم خوبیه و بازی ساده ای نخواهیم داشت. فقط امیدوارم سوارز به روند موقعیت خراب کردنش پایان بده و گرنه یه جایی از این بابت صدمه می خوریم!


پنج‌شنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ (۱۷:۰۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۲۸ کاربر آنلاین است. (۱۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۲۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!