به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نکات کلیدی بازی بارسلونا - سویالالیگا
فرستنده رضا خانجانی در تاريخ یکشنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۴ (۱۹:۲۰) (۸۳۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: رضا خانجانی / FCBarcelona.ir


در این خبر نگاهی به نکات کلیدی بازی یکشنبه شب در نیوکمپ بین دو تیم صدرنشین بارسا و رده پنجمی سویا می‌اندازیم.

بارسا از زمان شکستش در سانچز پیسخوان تا کنون شکست نخورده است در حالی که سویا هم با وجود عدم پیروزی در هیچ یک از بازی‌های خارج از خانه، فصل مناسبی را سپری کرده است. در ادامه نکات کلیدی این بازی را با هم مرور می‌کنیم :

کانون هواداران بارسلونا در ایران

شکست ناپذیر از اکتبر تا کنون

سویا در آخرین تقابل خود با بارسا موفق به شکست این تیم شد و اکنون پس از طی 33 بازی بدون شکست برای کاتالان‌ها، مردان امری تنها تیم در لالیگا هستند که می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند. لوئیز انریکه با نگاه به بازی 3 اکتبر گفت: «تیم ما از آن زمان تغییری نکرده است. احساس می‌کنم در سانچز پیزخوان، ما تیم برتر میدان بودیم اما به غیر از آن، بازی‌های دیگری هم بوده‌اند که ما با وجود برتری، به پیروزی نرسیده‌ایم». هم چنین به این موضوع اشاره کرد که در دیدار قبلی این دو تیم، بارسا لئو مسی و آندرس اینیستا را در اختیار نداشت.

هم چنان پر قدرت

جایگاه بارسا بهتر از این نمی‌شود! آن‌ها به فینال کوپا دل ری راه یافته‌اند (جایی که آنها دوباره روبروی سویا قرار می‌گیرند)، بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را با نتیجه 2-0 از آرسنال برده‌اند و با توجه به پیروزی روز گذشته اتلتیکو مقابل رئال مادرید، با اختلاف پنج امتیازی در صدر هستند.

سیستم چرخشی در دروازه

کلودیو براوو، این هفته به رسانه‌های شیلیایی در خصوص بازی نکردن در بازیهای لیگ قهرمانان گفت: «دروغ است اگر بگویم با این مسئله راحتم چرا که دلم می‌خواهد همیشه بازی کنم». اما این پاسخ صادقانه براوو باعث نمی‌شود فکر کنیم آیا تنشی بین دروازبانان بارسا وجود دارد یا خیر. لوئیز انریکه تاکید دارد: «این وضعیت را هرچه دوست دارید نام‌گذاری کنید. من دوست دارم همیشه همه آنها را بازی دهم اما قوانین اجازه بازی دادن به بیش از ۱۱ بازیکن را نمی‌دهند».

فرصت کم سویا برای استراحت

حریف امشب بارسا پنجشنبه شب می‌بایست در چهارچوب رقابت‌های لیگ اروپا به میدان می‌رفت؛ بازی‌ای که نهایتا با نتیجه 1-0 به تیم نروژی مولده واگذار کرد اما در مجموع با نتیجه 3-1 به جمع 16 تیم نهایی راه یافت. این بدان معناست که آن‌ها تنها دو روز برای جدال نیوکمپ، فرصت آماده‌سازی داشته‌اند؛ یعنی نصف زمانی که بارسا در اختیار داشت.

اما اونای امری، سرمربی سویا با استراحت دادن به 9 نفر از بازیکنان ترکیب اصلی‌اش در بازی پنجشنبه، مشخصا به فکر بازی نیوکمپ بوده است. فقط کوین گامیرو (که از کریسمس به بعد 9 گل به ثمر رسانده است) و مایکل کرون دلی از ترکیب اصلی این تیم یک نیمه بازی کردند.

سویا و تلاش برای پیروزی خارج از خانه

سویا با اختلاف هشت امتیازی نسبت به ویارئال در رتبه پنجم لالیگا قرار دارد و برای گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان در تعقیب زیردریایی‌های زرد است. شاید نتوانید حدس بزنید که آن‌ها در این فصل در بازی‌های خارج از خانه هشت بار مساوی کرده و چهار باز نیز متحمل شکست شده‌اند و حتی یک بار هم پیروز نبوده‌اند.

امری به خوبی می‌داند نیوکمپ (جایی که آن‌ها در 12 سال گذشته در لیگ به پیروزی نرسیده اند) جایی نیست که این رکورد منفی آن‌ها پایان یابد اما او نه تنها روی پیروزی 2-1 مقابل بارسا در سانچز پیزخوان، بلکه روی عملکرد فوق‌العاده تیمش مقابل بارسا در سوپرکاپ اروپا که نهایتا با نتیجه 5-4 به سود بارسا به پایان رسید، حساب باز کرده است تا نشان بدهد که شکست غیر منتظره بارسا خیلی دور از ذهن نیست.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
سوداگر
پاسخ به: نکات کلیدی بازی بارسلونا - سویا
ان شاالله توی بازی همه چیزروباهم شکست بدیم هم تیم وداور وهم بدشانسی روباه دروکنیم


یکشنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۴ (۲۰:۱۵)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: نکات کلیدی بازی بارسلونا - سویا
این بار دیگه نوبت سویاست که مغلوب بارسا بشه


یکشنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۴ (۲۰:۰۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: نکات کلیدی بازی بارسلونا - سویا
باخت بازی رفت، یکی از ناعادلانه ترین نتایج ممکن در فوتبال بود! بازی ای که راحت باید با 3-4 گل اختلاف می بردیم و فقط با بدشانسی و بی دقتی بازیکنامون باختیم. امیدوارم امشب یه انتقام حسابی از امری و تیمش بگیریم.


یکشنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۴ (۱۹:۲۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۹۵ کاربر آنلاین است. (۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۹۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!