به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

چند نکته از پیروزی مقابل آرسناللیگ قهرمانان
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ چهارشنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۴ (۱۴:۳۰) (۱,۰۹۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


در زیر به چند نکته بسیار جالب از پیروزی بارسا در لندن، اشاره می‌کنیم.

دیدار دیشب دو تیم آرسنال و بارسلونا در لندن، که در نهایت منجر به پیروزی 0-2 کاتالان‌ها شد، تمام آنچه از یک دیدار در چنین سطحی انتظار می‌رفت را، در خود داشت - بازی جذاب و پایاپای، پر از موقعیت‌های خطرناک که می‌توانست نتیجه را برای هر یک از دو تیم، متفاوت رقم بزند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در زیر نگاهی خواهیم داشت به چند اتفاق که در جریان بازی رخ داد؛ نکاتی که شاید برای بیننده‌های عمومی، چندان آشکار نبود. شما متوجه کدامشان شدید؟!

1) ناچو مونریال، مدافع کناری آرسنال، تنها شش دقیقه بعد از شروع بازی، با خطای میانه میدان روی راکیتیچ، کارت زرد دریافت کرد. این یک هشدار جدی به تمامی بازیکنان بود که داور با تجربه ترک، جونات چاکر، بازی خشن و خطرناک را به هیچ وجه بر نمی‌تابد.

2) در کمال تعجب، این هشدار جواب داد، و نفر بعدی که کارت زرد دریافت کرد، جرارد پیکه، مدافع بارسا بود که در دقیقه 85 با انجام خطا، کارت زرد دریافت کرد. این کارت، برای مدافع اسپانیایی، به قیمت از دست دادن بازی برگشت، تمام شد.

3) اگرچه حتی وقتی لیونل مسی دقیقه 83 با یک خطای خشن در محوطه جریمه، توسط فلامینی سرنگون شد و داور یک پنالتی به سود بارسا گرفت هم، مدافع آرسنال هیچ کارتی دریافت نکرد.

4) بارسا که در این فصل، بر خلاف گذشته چندین آغاز بد داشت و این نکته داشت به خصوصیت این تیم تبدیل می‌شد، در 15 دقیقه ابتدایی بازی در لندن، بسیار خونسرد عمل کرد؛ تعداد پاس‌هایشان بیش از دو برابر بازیکنان آرسنال بود (95-42) و مالکیت توپ را 70 به 30 در اختیار داشت.

5) تا دقیقه 68 بازی، درصد مالکیت تغییر نکرد و همان 70-30 باقی ماند، اما تعداد پاس‌های بارسایی‌ها، بیش از سه برابر بازیکنان آرسنال بود: 505-165!

6) مسی در دقیقه 35، در نزدیکی‌های محوطه جریمه، یک لایی به کوشیلنی انداخت و مرد فرانسوی چاره‌ای جز خطا روی شماره 10 بارسا نداشت. در همین زمان بود که اولین موقعیت خطرناک بارسا به وجود آمد. مسی که همواره ضربات آزاد را از روی سر مدافعین می‌زد، این بار تصمیم گرفت زمینی بزند، که توپ به دیواره دفاعی برخورد کرد.

7) هواداران معروف آرسنال، تنها یک بار و آن هم در دقیقه 57 بود که سر و صدای زیادی به پا کردند، و در باقی دقایق، بیشتر ساکت بودند. این را باید به حساب بازی مسلط بارسا گذاشت که امتیاز میزبانی آرسنال را، تا حد زیادی کمرنگ کرد.

8) در دقیقه 62، که بارسا فشارش را بیشتر کرده بود و چندین کرنر پیاپی به دست می‌آورد، تمامی 11 بازیکن آرسنال، در محوطه جریمه خود بودند.

9) بعد از اینکه مسی در دقیقه 71 گل برتری بارسا را به ثمر رساند، مسوت اوزیل و دیگر هم‌تیمی‌هایش، در نزدیکی‌های وسط زمین، متعجب و دست به کمر ایستاده بودند و به دنبال راهی برای گریز از این موقعیت می‌گشتند. آرسنال در حال وارد آوردن فشار نسبتا زیادی روی دروازه بارسا بود، که ضد حمله برق آسای میهمان، آن‌ها را به زانو درآورد.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۲ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Sentimental.Girl
پاسخ به: چند نکته از پیروزی مقابل آرسنال
نقل قول
تا دقیقه 68 بازی، درصد مالکیت تغییر نکرد و همان 70-30 باقی ماند





چهارشنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۴ (۲۰:۱۹)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: چند نکته از پیروزی مقابل آرسنال
بارسلونا بالاخره با انریکه بعد از مدتی فهمید که میتونه ضد حمله بزنه
اگه دفاع های مطمئن تری داشتیم خطرناک تر هم میشدیم چرا که تو بعضی زمان های بازی میتونیم اجازه بدیم تیم حریف بیاد رو دروازه خیمه بزنه ولی ما سه نفر اون جلو داریم که میتونه بهشون ضد حمله بزنه


چهارشنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۴ (۱۹:۰۶)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: چند نکته از پیروزی مقابل آرسنال
دیکته کردن خود حتی در خانه حریف در برابر دیدگان هزاران هوادارش


چهارشنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۴ (۱۸:۱۰)
 
messi-.10
پاسخ به: چند نکته از پیروزی مقابل آرسنال
فقط دست انریکه در تعویض ها بسته است جایگزین های مطلوبی نداره


چهارشنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۴ (۱۵:۲۷)
 
9VECTOR9
پاسخ به: چند نکته از پیروزی مقابل آرسنال
واقعا وجود بوسکتس یه نعمته حداقل تو بارسای انریکه


چهارشنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۴ (۱۵:۰۶)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: چند نکته از پیروزی مقابل آرسنال
آمار پاس و مالکیتمون اونم جلو تیمی مثل آرسنال فوق العاده بود!


چهارشنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۴ (۱۴:۴۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۹ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!