به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ آرسنال vs بارساپیش بازی
فرستنده سید سجاد زرگرنتاج در تاريخ سه‌شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۴ (۱۰:۰۰) (۱,۰۰۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: توتال بارسا
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir


حالا که بارسا فاصله نسبتا مطمئنی در صدر جدول لالیگا از رقیبانش دارد، قهرمانِ اروپا، رقابت‌های لیگ قهرمانان را در اولویت خود قرار خواهد داد، تا به چیزی برسد که هیچ تیمی تا به حال نرسیده است: دفاع از عنوان قهرمانی اروپا. نزدیک‌ترین مانع، آرسنال است، که معمولا آن‌ها را بارسای انگلیسی می‌نامند، اما در کسب موفقیت، خصوصا بعد از دوران "شکست ناپذیران"، شباهت چندانی به بارسا نداشته‌اند. چگونه می‌توانند از پس قهرمان سه گانه بر بیایند؟

این فصل برای آرسنال، تا به اینجا فصل خوبی محسوب می‌شود. آن‌ها به شدت در حال رقابت برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر هستند، جامی که 11 سال است که آرسن ونگر در بدست آوردنش ناکام بوده است. آن‌ها تنها دو امتیاز از لستر سیتیِ صدر نشین فاصله دارند، و باید در یک بازی تکراری از دور پنجم رقابت‌های FA کاپ، به مصاف هال سیتی بروند. اما در اینجا نگرانی‌هایی برای ونگر در مورد عمق و توانایی‌های شاگردانش وجود دارد، که شاید مجبورش کند یکی از این جام‌ها را، فدای آن یکی کند. اما در حال حاضر، نزدیک‌ترین هدف آن‌ها، شکست نخوردن مقابل بارسا در ورزشگاه امارات است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در مورد میهمان، لوییز انریکه و شاگردانش شدیدا ثابت کرده‌اند که هنوز تشنگی‌شان برای موفقیت برطرف نشده است. نتایج بارسا در مقابل تیم‌های بزرگ، تقریبا بی‌نقص بوده است. آن‌ها تمامی دیدارهای خود مقابل حریفان قدرتمند را، به جز اولین ال کلاسیکوی انریکه، دیدار دور گروهی فصل گذشته مقابل پاریس، و بازی برگشت نیمه نهایی مقابل بایرن، با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. به عبارت دیگر، بازیکنان بارسا می‌دانند چگونه ببرند، وقتی ازشان انتظار می‌رود که ببرند.

دو حضور پیشین بارسا در ورزشگاه امارات، شامل یک تساوی و یک شکست بوده است، اگرچه در هر دو مورد، آرسنال - با حضور یک اعجوبه آرژانتینی - از صعود به دور بعدی باز ماند. همچنین آرسنال به این معروف است که در دیدارهایی که اصلا ازشان انتظار نمی‌رود، پیروز می‌شوند؛ یکی از نمونه‌هایش، پیروزی چند ماه قبل آن‌ها مقابل بایرن است. روی کاغذ، بارسا برای شکست دادن آرسنالِ ونگر، مشکل خاصی ندارد، اما در واقعیت، نمی‌توان گفت چه آرسنالی در انتظار بارساست.

نکته‌ای که بازی را، خصوصا برای افراد بی‌طرف، جذاب می‌کند، چندین مصافی است که در این بازی وجود خواهد داشت. اولین آن‌ها، واضحا رویارویی مسی و پیتر چک است. چک از معدود دروازبان‌های دنیاست که می‌تواند در مقابل پرسش آیا مسی به شما گل زده است، پاسخ منفی بدهد. مسی بسیار نزدیک بود که چهار سال پیش در دیدار مقابل چلسی، پیتر چک را هم به لیست قربانی‌هایش اضافه کند، اما ضربه‌اش به تیر دروازه برخورد کرد و هنوزم که هنوز است، آن توپ و آن دیدار، رهایمان نمی‌کند. چک تابستان اخیر، بعد از اینکه کورتوآ را به او ترجیح دادند، از چلسی جدا شد و به رقیب همشهری آن‌ها، آرسنال پیوست. در حالی که مدت زمان زیادی از این انتقال نمی‌گذرد، همگی آن را یکی از بهترین انتقال‌های فصل لیگ برتر می‌دانند، زیرا چک همان تجربه و امنیتی که آرسنال در درون دروازه می‌خواست را به این تیم اضافه کرده است و در حالی که طبیعتا بدون حضور او، توپچی‌ها امتیازات بسیاری را از دست می‌دادند، از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ هستند، که از دلایل کلیدی این مهم، می‌توان به پیتر چک اشاره کرد. اما، آیا همچنان چک می‌تواند در مقابل مسی تاب بیاورد؟

مصاف دیگری که کمی برای هواداران بارسا نگران کننده محسوب می‌شود، مصاف اولیور ژیرو و ماسکرانو است. مرد فرانسوی سرعت بالایی ندارد و از قدرت دریبل زنی خوبی نیز برخوردار نیست، اما نکته مهم آن است که او به خوبی از نقاط ضعف و قوت خودش آگاه است، و این باعث می‌شود هم‌تیمی‌هایش بتوانند شرایطی که او برای گلزنی نیاز دارد را، بهتر و بهتر برایش فراهم کنند. قدرت بدنی و سرزنی ژیرو، مطمئنا ماسکرانو را به دردسر خواهد انداخت، زیرا مرد آرژانتینی همواره ضعف شدیدی در مقابل شماره 9‌های کلاسیک با جثه‌ای بزرگ، داشته است. اما این احتمال هم وجود دارد که پیکه مأمور مهار ژیرو شود، و به ماسکرانو اجازه دهد کمی جلوتر برود و در مقابل بازیساز آرسنال، مسوت اوزیل قرار بگیرد، که در حال گذراندن فصل فوق‌العاده با تیم لندنی است.

مصاف دیگر، مصاف نیمار و هکتور بیرین است. دفاع راست جوان اسپانیایی، آنقدر فوق‌العاده کار کرده که متئو دبوشی را نیمکت نشین کرده و جایگاهی ثابت در ترکیب 11 نفره آرسن ونگر به دست آورده است. بیرین سرعت خیره کننده‌ای دارد و از فیزیک بسیار خوبی برخوردار است، اما همچنان، برای قرار گرفتن مقابل یکی از سه بازیکن برتر دنیا، کم تجربه است، و دید تاکتیکی مناسبی ندارد. نیمار عادت دارد وضع اسف باری برای مدافعینی که مقابلش قرار می‌گیرند، رقم بزند، اما سرعت بالای بیرین، می‌تواند برای مرد برزیلی، چالش برانگیز باشد. بنابراین رویارویی این دو بازیکن، می‌تواند جذابیت‌های خودش را به همراه داشته باشد.

مصاف‌های کوچک دیگری هم در این بازی وجود خواهد داشت (مانند لوییز سوارز در مقابل مرته ساکر)، اما همه چیز بسته به این است که مربیان چه کسانی را به میدان بفرستند. دنی آلوز و جوردی آلبا در دیدارهای اخیر تلاش بسیاری انجام داده‌اند و هر دو بازیکنان، در زمین مانند مرغ‌های سرکنده فعالیت داشته‌اند، و پیش از مصاف با آرسنال، به دست آوردن آمادگی لازم برایشان ضروری ست. از سوی دیگر، الکسیس سانچز از زمان بازگشتش از مصدومیت، از فرم فوق‌العاده‌اش به دور بوده است. این بازیکن شیلیایی که برای نخستین بار از زمان ترک نیوکمپ، مقابل بارسا قرار می‌گیرد، پس از دوری نسبتا طولانی مدت از میادین، نتوانسته است به آن فرمی که پیش از مصدومیت داشت، دست پیدا کند. با این وجود، با در نظر گرفتن هیجانی که در این بازی برای او به خصوص، وجود دارد، این دیدار، می‌تواند دیداری باشد که سانچز بهترین‌هایش را در آن ارائه می‌دهد.

با همه این‌ها، در بازی امشب چیز زیادی مشخص نمی‌شود، و باید نگاه‌ها را به بازی برگشت در نیوکمپ دوخت. اما انریکه امیدوار است با کسب پیروزی مقابل یکی از بهترین مربی‌های عصر جدید فوتبال، خیالش را تا حدی از صعود راحت کند. این دیداری بین دو تیم با استایل‌های مخصوص به خود خواهد بود، یا ونگر راه جدیدتری برای شکست کاتالان‌ها در پیش خواهد گرفت؟!

اخبار دو تیم

آرسنال

مهمترین غایب آرسنال در این بازی، سانتی کازورلاست که مدتی را به دلیل مصدومیت از میادین به دور است، و به این دیدار هم نمی‌رسد. جک ویلشر، توماس رسیچکی، میکل آرتتا و گابریل پائولیستا، همگی به دلیل مصدومیت غایب خواهند بود و باید از روی سکوها به تماشای بازی بپردازند.

ونگر در بازی روز شنبه مقابل هال سیتی، به بازیکنان کلیدی‌اش استراحت داد، و نتیجه‌اش این شد که باید در یک دیدار تکراری به مصاف این تیم برود. اما برای این دیدار، او قطعا بهترین بازیکنانش را در ترکیب خواهد گذاشت.

ترکیب احتمالی: چک - بیرین، کوشیلینی، مرته ساکر، مونریال - کوکلین، رمسی - الکسیس، اوزیل، چمبرلین - ژیرو.

بارسا

انریکه هنگام چیدن ترکیب تیمش مقابل لاس پالماس، چندان به دیدار وسط هفته با آرسنال توجهی نداشت، اما احتمالا با توجه به آمادگی اکثر بازیکنانش به جز رافینیا، خیال راحت تری خواهد داشت.

صحبت‌هایی وجود داشت که احتمالا با وجود فرم نه چندان جالب دنی آلوز در بازی‌های اخیر، الکس ویدال جای او را در ترکیب بگیرد. اما بعید به نظر می‌رسد که لوچو این ریسک را بپذیرد، زیرا می‌داند که الکسیس سانچز یکی از مهمترین مهره‌های هجومی آرسنال است. آلوز، اگرچه فرم چندان خوبی ندارد، اما همچنان تجربه بیشتر از کافی برای کنترل کردن هم‌تیمی سابقش را داراست. ویدال هم به عنوان یک یار جانشین می‌تواند تأثیر‌گذاری بسیار بیشتری داشته باشد.

ترکیب احتمالی: تراشتگن - آلوز، پیکه، ماسکرانو، آلبا - بوسکتس، راکیتیچ، اینیستا - مسی، سوارز، نیمار.

پیش بینی نتیجه

بازی‌های پیاپی و بدون شکست بارسا، به عدد 32 رسید، و طبیعتا امیدواریم که این رکورد، همچنان باقی بماند. همانطور که اشاره شد، روی کاغذ بارسا برنده بازی است، اما یاد گرفته‌ایم هر گاه حرف از آرسنال می‌شود، منتظر بمانیم و نگاه کنیم.

پخش زنده

این دیدار حساس و دیدنی، رأس ساعت 23:15 امشب - سه شنبه - به وقت ایران در ورزشگاه امارات لندن برگزار می‌شود، و شما می‌توانید آن را به صورت مستقیم، از شبکه سوم سیما، تماشا کنید.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Sentimental.Girl
پاسخ به: پیش بازی؛ آرسنال vs بارسا
این آرسنال خطرناکه

من استرس گرفتم الان

فقط امیدوارم موقعیت سوزی نکنن سوارز و نیمار چون مسی کارشو خوب بلده


سه‌شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۴ (۲۰:۲۱)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: پیش بازی؛ آرسنال vs بارسا
به امید موفقیت


سه‌شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۴ (۱۸:۴۱)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش بازی؛ آرسنال vs بارسا
نقل قول
بارسا از همین حالا برنده است خیال همه راحت باشه.

مسلما شانسمون بیشتره اما انقدرا هم راحت نیست!


سه‌شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۴ (۱۳:۳۴)
 
akbarimatin17
پاسخ به: پیش بازی؛ آرسنال vs بارسا
بارسا از همین حالا برنده است خیال همه راحت باشه.


سه‌شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۴ (۱۳:۰۷)
 
BRAIN
پاسخ به: پیش بازی؛ آرسنال vs بارسا
نبرد های تک به تکشون هم جالبه.ولی در کل همون بازی رفت باید کار رو تموم کنن.


سه‌شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۴ (۱۲:۴۸)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: پیش بازی؛ آرسنال vs بارسا
قطعا امشب مسی طلسمش رو خواهد شکست، اما بازم نقطه نگرانی و پاشنه آشیل بارسا ماسکرانوه که می تونه با سوتی هاش کمر تیم رو بشکنه! امیدوارم پیکه رو فرم باشه! همین طور دنی آلوز که نیاز داریم روز خوبش باشه و البته سوارز که باید قدر موقعیت ها رو بدونه!

اگه اتفاق خاصی نیافته، شانس زیادی برای بردن بازی داریم!


سه‌شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۴ (۱۲:۴۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۲ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۸۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!